Admatik.pl – automagiczna sieć reklamowa
Wkrótce ma wystartować nowa sieć reklamowa dla blogów i innych witryn. Admatik.pl – automagiczna sieć reklamowa, bo o niej mowa, to projekt warszawskiej agencji interaktywnej Autentika. Czym się wyróżniają na tle innych sieci? Jak sami piszą:
„Jesteśmy w pełni zautomatyzowani – cały proces przebiega przez internet (oczywiście w razie potrzeby służymy pomocą), obsługujemy większość standardowych formatów reklam, dobieramy model i reklamodawcę najkorzystniejszego w danym momencie dla Wydawcy.”
Jakiś czas temu otrzymałem zaproszenie do zamkniętych testów systemu, miałem możliwość przyjrzenia się panelowi, dodać własną witrynę i przez kilka dni emitować testową reklamę charytatywną. Oto co widziałem:
Dodawanie witryny i reklam
Dodawanie witryny do systemu jest proste i bezbolesne. Nazwa, opis, słowa kluczowe i przypisanie do kategorii. Następnie przychodzi czas na podanie statystyk – liczby unikalnych użytkowników i wyświetleń w miesiącu. Dane te można podać ręcznie lub autoryzować systemowi dostęp do naszego konta Google Analytics.
Następnie przychodzi czas na dodanie jednostek reklamowych:
Na screenie widać szeroki wachlarz dostępnych formatów: 750 x 100 Billboard, 750 x 200 Double billboard, 160 x 600 Wide skyscraper, 300 x 250 Medium rectangle i 125 x 125 Square button.
Model rozliczeń
W tym momencie dostępne są tylko kampanie w rozliczeniu CPM – czyli stała stawka za tysiąc wyświetleń. Tworząc jednostkę reklamową sami ustalamy za jaką najniższą stawkę jesteśmy skłonni udostępnić to pole reklamodawcy. Jak piszą autorzy systemu, ustalenie ostatecznej stawki wygląda następująco:
Stawki wynagrodzenia są ustalane w drodze wewnętrznej licytacji między reklamodawcami o powierzchnię reklamową wydawców. Reklama jest emitowana od reklamodawcy, który w danym okresie czasu zadeklaruje najwyższą akceptowalną przez niego stawkę. Tak więc wydawca ma pewność, że emituje reklamy po atrakcyjnych możliwie najwyższych stawkach.
W to równanie należy zapewne wpleść jeszcze gdzieś prowizję Admatik. Ostateczną wartość kampanii i zarobki zobaczymy w zestawieniu dla konkretnej jednostki:
Mamy też wgląd do statystyk dla całej witryny, obejmującej wszystkie dostępne jednostki reklam:
Wypłata środków na podstawie FV lub umowy o dzieło od 200zł netto.
Tyle wiadomo w tej chwili. Oficjalny start systemu „już niedługo” i wtedy pewnie będzie można pobawić się poważniej działającym już systemem. Autentika ma kilku dużych klientów, jeśli będzie próbowała rozkręcić system, to jest szansa na ciekawe kampanie na starcie.
W wolnych chwilach strugam pewien nowy serwisik, pewnie na nim niedługo będę testował różne sieci.
» Zobacz dodatkowe ilustracje do wpisu «
Wpis opublikowany 30 maja 2010
Tagi: admatik, autentika, reklama, sieci
Kategorie: internet, it, reklama, wszystkie
A ja szukam agencji, która oferuje reklamy audio, np do podkastów. Znacie może taką agencję?
Autor komentarza, niedziela, 30 maj 2010 #
Fajnie, że są różne formaty reklam.
Poza tym – to żaden przełom.
Adtaily też ostatnio wprowadziło możliwość sprawdzenia stosunku cena / liczba wyświetleń.
Autor komentarza, niedziela, 30 maj 2010 #
O wydaje się ciekawą alternatywą niż google, do podpięcia pod forum.
Pytanie, w jakiej formie są reklamy? Jako grafika? Czy system tez przyjmuje flashe?
Autor komentarza, niedziela, 30 maj 2010 #
Grafiki i flash w tej chwili
Autor komentarza, wtorek, 1 cze 2010 #
A da się flasha domyślnie wyłączyć (by domyślnie nie przyjmowało tych reklam).
Autor komentarza, wtorek, 1 cze 2010 #
To kolejna platforma reklamowa za unijne pieniądze po Ad4mass. Robi się powoli tłoczno. Å»aden serwis nie poradzi sobie bez popularnym wydawców, ad4mass zdaje się wszedł w współpracę z goldenline i znanymlekarzem także pierwszy krok zrobili. Wszyscy chyba chcą powtórzyć sukces adtaily.
Autor komentarza, wtorek, 1 cze 2010 #
Witajcie,
dziękuję za fajny artykuł i komentarze. Admatik startuje 14.06 lub kilka dni wcześniej, a oficjalna premiera odbędzie się na 2k10. Projekt jest duży i stąd tak wiele czasu na przygotowanie finalnej wersji. Chcemy dotrzeć z ofertą do wydawców dużych i małych oferując im ciekawą alternatywę w stosunku do Google czy zwykłych sieci reklamowych. U nas wszystko można zrobić samemu, szybko i sprawnie. Tak samo reklamodawca, określa budżet, max za CPM, wybiera kategorie tematyczne witryn. Będzie CPC i zakup reklamy na konkretnym placemencie witryn. Zapraszam do testowania systemu dla wydawców: http://www.panel.admatik.pl oraz do kontaktu robert@admatik.pl
Autor komentarza, środa, 2 cze 2010 #
Ooo to jeszcze tydzień, i będzie można podpiąć sobie ten system dla testów.
Autor komentarza, sobota, 5 cze 2010 #
Słyszałem o przynajmniej dwóch porównywalnych ideach i systemach (przetargi) zatem nawet jesli tłoczno jeszcze nie jest, to za chwile bedzie… Tyle ze funkcjonalnosci jak widziałem, niestety szersze niż powyższe…
Autor komentarza, niedziela, 6 cze 2010 #
Cóż mogę powiedzieć – gratuluję i życzę powodzenia ale w tej chwili trudno będzie przedrzeć się przez konkurencję. Bez podawania nazw (które i tak wszyscy znają) – w tej chwili na rynku konkurują ze sobą dwie firmy o podobnym charakterze i obie mają szereg zalet które trudno będzie pokonać kolejnemu zawodnikowi…
Autor komentarza, wtorek, 8 cze 2010 #
heh, wchodzę na stronkę, można się rejestrować, więc jadę wypełniam rubryczki, ale, jako, że niestandardowo lubię czytać regulaminy, to zanim fajeczkę postawiłem, otwieram w nowej karcie regulamin, a tam „Regulamin jest w trakcie opracowywania i pojawi się w ciągu 2 tygodni; przed oficjalną premierą i startem systemu”.Więc ja się pytam, co ci Wydawcy właśnie zaakceptowali? ;]
Autor komentarza, wtorek, 8 cze 2010 #
Witam,
regulamin pojawi się dziś, regulamin dotyczy bardziej kwestii finansowej, tak więc uznaliśmy, że podczas bety może go nie być :-) Jak się regulamin pojawi to każdy będzie mógł się zapoznać i ocenić, czy chce współpracować z Admatikiem :-)
Autor komentarza, czwartek, 17 cze 2010 #