Google Analytics
eBook nie jest już dostępny w sprzedaży!
- ISBN: 978-83-60863-50-3
- Sposób dostawy: pobranie pliku
- Liczba stron: 110
- Wielkość pliku: 4164 kB
- Informacje: spis treści
- Fragment: w przygotowaniu
Kilka miesięcy temu założyłem sobie konto w statystykach Google Analytics. Po przejściu wszystkich kroków związanych z uaktywnieniem statystyk zalogowałem się do panelu Analytics.
To co tam zobaczyłem – ogromną ilość linków, podstron i raportów – sprawiło, że już po kilku minutach zamknąłem przeglądarkę. Postanowiłem, że przeglądnę raporty następnego dnia.
Minęło jednak wiele dni zanim ponownie powróciłem do Analytics. Tak naprawdę nie wiem, kiedy i czy w ogóle by się to stało, gdyby nie dwa zdarzenia, które zbiegły się w czasie.
Moje statystyki z których korzystałem w tamtym okresie generowały zbyt duże obciążenie serwera i musiałem z nich zrezygnować. Wiedziałem, że muszę mieć „jakieś” statystyki i, że przyszedł moment na ponowną wizytę w panelu Analytics.
Zacząłem raport po raporcie przedzierać się przez gąszcz informacji. Niestety nie ma polskiej wersji językowej tych stron więc miałem nieco utrudnione zadanie.
Tak się akurat złożyło, że autor, który opublikował już u nas poradnik o Google AdSense zgłosił się z kolejnym eBookiem właśnie o Google Analytics. Było to dla mnie jak olśnienie! Nie musiałem przedzierać się przez anglojęzyczne strony pomocy tylko od razu mogłem wykorzystać informacje zawarte w eBooku. W eBooku, który teraz oddaję do sprzedaży i który osobiście rekomenduję jako doskonałe źródło wiedzy na temat Analytics.
Teraz mogę to już śmiało napisać. Nie żałuję tego co się stało ze „starymi statystykami”. Powiem więcej – teraz nie wyobrażam sobie jak kiedyś mogły mi wystarczyć „zwykłe” statystyki. Jak kiedyś mogłem nie znać Analytics!
Każdy, kto poważnie myśli o marketingu w Internecie powinien je poznać! Tak wiele informacji o serwisie i o użytkownikach i to zupełnie za darmo. Aż trudno uwierzyć dopóki się tego wszystkiego nie pozna.
Poza tym firmy Google reklamować nie trzeba. Tak jak wyszukiwarka Google jest moim zdaniem najlepszą wyszukiwarką, tak Google Analytics są najlepszymi statystykami. Zresztą sprawdź sam. To nic nie kosztuje. A dostajesz potężne narzędzie do monitorowania Twoich stron.
4995 dolarów rocznie – tyle kiedyś kosztowały statystyki, które teraz dostajesz za darmo!
Nie wierzysz? To posłuchaj. Statystyki pierwotnie należały do firmy Urchin Software Corporation. Rozbudowane opcje analizy stron sprawiły, że za statystyki trzeba było płacić i to słono. Na takie koszty mogły sobie pozwolić tylko największe firmy. I właśnie te statystyki (po wykupieniu Urchin przez Google) zostały unowocześnione i udostępnione – pod nazwą Analytics – zupełnie za darmo!
Jeśli poważnie myślisz o swojej stronie nie możesz przejść obok tego faktu obojętnie. Na swoim przykładzie mogę Cię zapewnić, że statystyki Analytics nie raz Cię zadziwią!
Czy i Ty popełniasz ten błąd?
Jeśli patrzysz tylko na to ile osób odwiedziło Twoją stronę i ile było odsłon, to zapewniam Cię, że popełniasz spory błąd. Tak naprawdę te informacje to zaledwie czubek góry lodowej tego co można i należy wiedzieć o stronie i o internautach ją odwiedzających.
Jeśli sprzedajesz coś w Internecie, oferujesz usługi to Analytics są z pewnością dla Ciebie. Wiem, że na początku może Cię porazić ogromna ilość raportów. Ja też przez to przeszedłem i uwierz lub nie ale wątpiłem czy kiedykolwiek uda mi się poznać, jeśli nie całość to przynajmniej zdecydowaną większość dostępnych opcji analizy. A jeśli Twój angielski nie jest na bardzo dobrym poziomie może Ci być szczególnie trudno. Jednak dzięki eBookowi Google Analytics uda Ci się poznać te statystyki, tak jak i mnie się udało.
55 raportów dzięki którym możesz profesjonalnie analizować ruch na Twojej stronie www
Nie będę tu pisał o tym, że dzięki Google Analytics poznasz w które linki na Twojej stronie internauci najczęściej klikają, które strony były najczęściej wyświetlane jako pierwsze, a na których najczęściej kończyła się wizyta (może warto je zmienić!), jak poruszają się internauci po Twojej stronie, czyli jak trafili na stronę i gdzie przeszli dalej.
Ilość raportów sprawia, że trudno abym o każdym chociażby tylko wspomniał. Teraz napiszę Ci o kliku zaledwie możliwościach jakie oferują statystyki i które są oczywiście dokładnie opisane w eBooku.
Google Analytics pozwala rejestrować transakcje internetowe dzięki czemu możesz poznać zależność dochodów od użytej reklamy (dzięki zdefiniowaniu celu) a także drogę przebytą przez klienta Twojej strony prowadzącą do np. zakupów (dzięki zdefiniowaniu lejka).
Każdy kto ma sklep wie jakie to ważne – wiedza na jakim etapie klient kończy zakupy i zniechęcony zamyka przeglądarkę. Przykładowo: masz stronę na której droga od produktu do strony z płatnościami przechodzi przez trzy następujące po sobie strony. Dzięki Analytics będziesz wiedział która z tych trzech stron jest najczęściej opuszczana przez klientów. Wiedza ta pozwoli Ci odpowiednio ulepszyć proces zakupu.
Dzięki Google Analytics dowiesz się czy np. newsletter lub kanały RSS są skutecznymi metodami generowania ruchu na Twojej stronie. Łatwo jest rejestrować wejścia z innych stron lub wyszukiwarek. Ale czy Twoje statystyki potrafią zanotować ile osób zainteresowało się ofertą przygotowaną w mailingu i kliknęło w przygotowane przez Ciebie linki?
Analytics potrafi automatycznie pobrać koszty kampanii prowadzonych przy pomocy systemu reklam Google AdWords. Zyski zostaną obliczone na podstawie zarejestrowanych transakcji.
A czy już wiesz, które słowa kluczowe generują najbardziej wartościowy ruch na Twojej stronie?
Jeśli reklamujesz się przy pomocy boksów reklamowych AdWords możesz sprawdzić wyniki reklam dla różnych pozycji na liście linków sponsorowanych. Może nie zawsze warto podbijać stawkę i być na samym szczycie linków, może niższa pozycja przynosi podobne rezultaty, za znacznie korzystniejszą cenę?
Mógłbym jeszcze wiele napisać o możliwościach jakie dają statystyki Google Analytics. Sam jestem ciągle pod wrażeniem jak wartościową wiedzę otrzymuję.
I Ty nie zwlekaj dłużej. Załóż darmowe konto w Analytics i razem z naszym poradnikiem – który poprowadzi Cię krok po kroku po wszystkich raportach – sprawdź sam możliwości Analytics. Nic nie ryzykujesz!
- Wstęp, czyli: po co mi statystyki? / 5
- Dlaczego właśnie Google Analytics? / 6-8
- Rejestracja w systemie / 9-12
- Łączenie kont Google AdWords i Google Analytics / 13-14
- Umieszczenie kodu statystyk na naszej stronie / 15-18
- Zastosowanie Google Analytics / 19
- Wirtualne ścieżki / 19-21
- Ilość pobieranych plików / 21-22
- Wyjście na inne strony / 22
- Monitorowanie stron wykonanych w technice Flash / 22-23
- Monitorowanie aplikacji opartych o AJAX / 23-24
- Monitorowanie stron z szyfrowanym połączeniem HTTPS / 24-26
- Monitorowanie wszystkich subdomen / 26-28
- Monitorowanie newsletterów, kanałów RSS. Kampanie / 28-31
- Grupowanie odwiedzających / 31-32
- E-commerce – handel elektroniczny / 32-37
- Cele i lejki (goals and funnels) / 37-40
- Monitorowanie kliknięć w reklamy Google AdSense / 41-45
- Raporty / 46-47
- Menu / 47-48
- Zmiana trybu wyświetlania wykresów / 48
- Eksport danych / 49
- Dashboard (pulpit) / 49-50
- Marketing Optimization / 50
- Daily Visitors – Wizyty / 50-51
- Visits & Pageview Tracking – Wizyty i odsłony / 51-52
- Goal Conversion Tracking – Konwersja celów / 52-53
- Absolute Unique Visitors – Unikalni odwiedzający / 53
- Visitor Loyalty – Lojalność odwiedzających / 53-54
- Visitor Recency – Częstość odwiedzin / 54
- New vs Returning – Nowi i powracający odwiedzający / 55
- Referring Source – Odsyłacze / 55-59
- Geo Location – Geolokalizacja odwiedzających / 59-60
- Geo Map Overlay – Geolokalizacja odwiedzających – mapa
/ 60-61 - Network Location – Sieć użytkownika / 61-63
- Language – Język / 63-65
- User-defined – Określone przez użytkownika / 65-66
- Domains – Rev-DNS / 66-67
- Campaign Conversion – Konwersja – kampanie / 67-68
- Source Conversion – Konwersja – odsyłacze / 68-69
- Medium Conversion – Konwersja – medium / 69-70
- Referral Conversion – Konwersja – odsyłacze z innych stron / 70-71
- Campaign ROI – Zwrot z inwestycji – kampanie / 71-72
- Source ROI – Zwrot z inwestycji – linki z zewnętrznych stron / 72-73
- Medium ROI – Zwrot z inwestycji – medium / 73-74
- All CPC Analysis – Analizy CPC / 74-75
- AdWords Analysis – Analiza reklam w systemie Google AdWords / 75
- AdWords Keyword Positions – Pozycja boksu reklamowego AdWords / 75-76
- Overall Keyword Conversion – Konwersja – słowa kluczowe / 76-77
- CPC vs Organic Conversion – Wyniki wyszukiwania a linki płatne / 77-78
- Keyword Considerations – Słowa kluczowe / 78-79
- Content Optimization / 79
- Overall Ad A/B Testing – Reklamy – raport porównawczy / 79
- Keyword Specific Testing – Reklamy – porównanie słów kluczowych / 79-80
- Top Content – Najpopularniejsze strony wg adresu / 80
- Content Drilldown – Struktura strony / 80-81
- Content by Titles – Najpopularniejsze strony wg tytułu / 82
- Dynamic Content – Najpopularniejsze strony generowane dynamicznie / 82-84
- Depth of Visit – Głębokość wizyt / 84-85
- Length of Visit – Długość wizyt / 85
- Entrance Bounce Rates – Stosunek odbić / 85-86
- Top Exit Points – Punkty wyjścia / 86-87
- Site Overlay – Pokrycie linkami / 87-88
- Initial Navigation – Strony początkowe / 89
- All Navigation – Nawigacja na stronie / 89-90
- Goal Tracking – Śledzenie celów / 91
- Goal Conversion – Konwersja celów / 91
- Defined Funnel Navigation – Nawigacja w lejkach / 91-92
- Defined Funnel Abandonment – Opuszczanie lejka / 92
- Reverse Goal Path – Droga do celu / 92-94
- Goal Verification – Weryfikacja celów / 94
- Browser Versions – Wersje przeglądarek / 95-96
- Platform Versions – Systemy operacyjne (platformy) / 96-97
- Browser & Platform Combos – Zestawy przeglądarek i systemów operacyjnych / 97-98
- Screen Resolutions – Rozdzielczości / 98
- Screen Colors – Ilość kolorów / 99
- Languages – Języki przeglądarek / 99-100
- Java Enabled – Obecność pluginu Java / 100-101
- Connection Speed – Prędkość połączenia / 101-102
- Hostnames – Nazwy serwerów / 102-103
- Dodatki do Google Analytics / 104
- Obsługa dodatkowych wyszukiwarek / 104-105
- Dashalytics – statystyki na pulpicie MacOS / 105-106
- Tan Tan Reports for WordPress – statystyki dla naszego bloga
/ 106-109 - Przydatne linki / 110
Najnowsze posty:
- Unboxing: Topowy/TomTomowy Prezent
- Rozpakuj Topowy Prezent - konkurs świąteczny
- Tajemnicze zmiany rozkładu SKM
- #Apple World Problems: co zrobić z iPadem "3"?
- Zakaz palenia papierosów elektronicznych?