Sellsation.pl – sieć reklamowa… grouponów [+zaproszenia do wersji testowej]
Firma odpowiedzialna za opisywane już przeze mnie dwa projekty: ProLink.pl (giełda reklam/tekstowych linków, używam na kilku stronach i polecam) oraz TextMarket.pl (sprzedaż unikalnych tekstów) uruchomiła tuż przed świętami wersję beta kolejnego projektu. Tym razem chcą publikować na stronach… reklamy zawierające tylko oferty serwisów z zakupami grupowymi.
Pomysł na Sellsation.pl, bo o nim mowa, w sumie ciekawy i jeszcze na czasie. Serwisów z zakupami grupowymi jest na polskim rynku całe zatrzęsienie, a konsumenci wciąż chętnie korzystają z tego typu ofert.
Zadaniem Sellsation.pl jest tu zebranie wszystkich ofert, posegregowanie ich w odpowiednie kategorie i wyświetlenie na właściwych stronach partnerskich. W serwisie widzę zapewnienia o geolokalizacyjnym i tematycznym dopasowaniu ofert do odwiedzających daną witrynę. Wystarczy wkleić kawałek kodu i tyle.
Z tego, co się dowiedziałem od autorów, szykują się na różne rynki – widzę cztery wersje językowe. Ambitnie i bardzo dobrze, trzeba myśleć globalnie. Z tego co wyczytałem w informacji prasowej, obecnie wyświetlane reklamy są ofertami testowymi, podpisują jeszcze umowy z kolejnymi serwisami zakupowymi.
Gdzie tu są pieniądze?
Wydawcy zarabiają na modelu CPA – Cost Per Action – na każdej sprzedanej za naszym pośrednictwie ofercie. Na stronie można znaleźć prosty kalkulator zysków, który pokazuje, że na sprzedaży usług prezentowanych w ofertach można zarobić do 10 zł za konwersję.
Zapowiada się ładnie, chociaż raczej trzeba poczekać do pojawienia się kilku finalnych ofert i zobaczeniu jak wypadają ostateczne zarobki. Jeśli prowizje będą na poziomie zbliżonym do tego oferowanego przez poszczególne serwisy w programach partnerskich, to już warto będzie się będzie zainteresować serwisem ze względu choćby na wygodę rozliczania – jeden podmiot zamiast kilkunastu.
Przyjmie się? Zobaczymy…
Boom na oferty grupowe wciąż trwa, więc jest szansa na uszczknięcie kawałka tortu. Jeśli tylko w SellSation pojawi się odpowiednia ilość ofert i system targetowania okaże się skuteczny, jest szansa na przyzwoite zarobki. Chcę uruchomić w nowym roku kilka tematycznych serwisików, może skorzystam ;) Po testach kilka uwag, które na pewno prześlę autorom, ale sam pomysł wydaje się być ciekawy.
Na pewno podoba mi się, że każdy kolejny projekt spółki ProLink wygląda coraz ładniej :) I druga rzecz, która mi się podoba: nigdzie nie pojawia się słówko „startup”. Firma ma pomysły, każdy projekt ma konkretny model biznesowy (prowizja od sprzedaży) i jest nastawiony na generowanie przychodu. I pozwala zarobić wszystkim stronom korzystającym z danego serwisu.
Zaproszenia do wersji testowej
Dostałem od ProLink SA informację, że mogę rozdać kilkanaście zaproszeń do wersji testowej dla potencjalnych wydawców reklam. Jeśli chcecie takowe otrzymać, zaznaczcie to w komentarzu i pamiętajcie o podaniu prawidłowego adresu e-mail. Postaram się rozesłać zaproszenia jeszcze w tym roku :)
» Zobacz dodatkowe ilustracje do wpisu «
Wpis opublikowany 29 grudnia 2011
Tagi: groupon, prolink, reklama, sellsation, zakupy grupowe
Kategorie: ciekawostki, internet, reklama, wszystkie
Poproszę :)
kukla.maciek[małpa]gmail.com
Autor komentarza, czwartek, 29 gru 2011 #
Również był przetestował jeżeli można :)
Autor komentarza, czwartek, 29 gru 2011 #
Hmm nieźle. ProLink nie odpoczywa. Coraz fajniejsze pomysły. Ciekawe czy się przyjmie. Też proszę o zaproszenie.
Autor komentarza, czwartek, 29 gru 2011 #
Trafna uwaga z tym „niestartupowym” podejściem. Mogliby nazwać się startupem, pozgłaszać do konkursów i jeździć po „festach”, a tu cichutko siedzą i tworzą kolejne usługi. I z tego co słyszałem od znajomych o prolinku, takie nawet dochodowe (czy raczej powinienem napisać „przychodowe”, bo nie wiem czy wychodzą już na czysto ;-)).
Autor komentarza, czwartek, 29 gru 2011 #
Hmm ma to nawet niezly sens i powinna jakas w tym byc kasa, o ile nie bedzie takiego glupiego ograniczenia (ktore jest w programach partnerskich gruponow), ze tylko pierwszy zakup jest premiowany. Mam nadzieje, ze prowizja bedzie od kazdego zakupu.
Prosze Cie, Tomku, o invite :)
Na marginesie to gratuluje ProLinkowi – preznie sie rozwija, w dobrym kierunku i stylu.
Autor komentarza, czwartek, 29 gru 2011 #
Ale tylko pierwszy zakup danej osoby czy danej oferty? Dawno nie zaglądałem w oferty PP grupówek.
Teraz pobieżnie zerknąłem na Groupona i przypomniało mi się, że oni dawali te 10zł za polecenie w formie upustu na kolejny zakup u nich… więc nawet kilka zł do ręki od sprzedaży będzie atrakcyjniejsze niż zbieranie rabatów na kolejne zakupy.
Autor komentarza, czwartek, 29 gru 2011 #
Prowizje dostajesz jeden raz: za pierwszy zakup danej osoby w serwisie. A co jeszcze kupi, to juz nie ma znaczenia. Sporo osob ma juz konta w tych serwisach, wiec za pokazanie im oferty, ktora kupia, nie dostaje zadnej kasy. Ma to spore znaczenie dla stron ze znacznym powracajacym ruchem – wtedy zarobek jest mizerny. Do tego pieniazki zarobione w PP serwisow zakupowych mozna wykorzystac tylko na zakupy, a nie wyplacac.
Wieczna prowizja za zakupy poleconych by byla super, ale nawet prowizja bezposrednia (ktos majacy konto klika na baner na naszej stronie i dokonuje zakupu) by byla dobra.
Autor komentarza, czwartek, 29 gru 2011 #
też poproszę. Warto przetestować
Autor komentarza, czwartek, 29 gru 2011 #
Jeśli jeszcze jakieś zaproszenie zostało, to chętnie wypróbuję
Autor komentarza, czwartek, 29 gru 2011 #
Taki tylko update dla zainteresowanych: nie dostałem jeszcze listy z kodami. Jak tylko przyjdą, to roześlę zapki do SellSation.
Autor komentarza, piątek, 30 gru 2011 #
Jak będziesz miał jeszcze zaproszenie, to również bym prosił :)
Dzięki, pozdrawiam.
Autor komentarza, czwartek, 5 sty 2012 #
Też chętnie się temu przyjrzę, ale na razie z boku, zobaczę jak to się rozwinie. Projekt graficzny faktycznie jest całkiem przyzwoity.
Autor komentarza, czwartek, 5 sty 2012 #
A w adloyal.pl – pierwszym projekcie tego typu – płacić mają w systemie CPC po prostu. wg mniej to ciekawsze rozwiązanie i bardziej dochodowe potencjalnie
Autor komentarza, wtorek, 10 sty 2012 #
W adloyal nie ma zakupów grupowych (partnerów). Chyba ten projekt już umarł, a Sellsation patrząc na przykład ProLinka ma spore szanse.
Autor komentarza, czwartek, 12 sty 2012 #
a ja mam pytanie z innej beczki (i właściwie do ProLinka ;]
Skoro to już trzecia inicjatywa ProLinka, to dlaczego nie umożliwiają logowania do każdej z usług na podstawie danych, uzytych do korzystania z jednej z nich? W ten sposób, by korzystać z wszystkich trzech, trzeba rejestrować się trzy razy.. W WP funkjonuje coś takiego jak BiznesID i działa na wszystkich usługach. Nie mówiąc już o usługach Googla, do których też wystarcza jeden profil.
Skoro robi to jednak firma i tylko branduje różnymi nazwami, to nawet w ich interesie leży ułatwienie swobodnej migracji użytkowników pomiędzy poszczegołnymi usługami. W stylu „jeśli jużkorzystasz z którejś z naszych usług, to podaj jej nazwę i zaloguj się swoimi danymi’, a jakieś API w tle załatwi autoryzację użytkownika..
Autor komentarza, sobota, 14 sty 2012 #
Dostałem cynk od ProLinka, że są już podpisane pierwsze umowy z serwisami zakupów grupowych. Oferty „live” są już emitowane, co widać tu na blogu: (tymczasowo) w prawej kolumnie i w tym wpisie
Autor komentarza, czwartek, 19 sty 2012 #
No to mała aktualizacja po pewnym czasie testowania.
Przez trzy tygodnie trzymałem jeden bannerek w prawej kolumnie, zero specjalnej promocji, więc nie spodziewałem się cudów. Jednak udało mi się wygenerować trzy sprzedaże: 22, 23 i 26 stycznia.
Zarobiłem… 0,00 PLN.
Dokładnie tyle po prawie miesiącu wynosi stan konta w serwisie. Ponoć SellSation weryfikuje sprzedaże u serwisów grupowych, co może trwać nawet trzy tygodnie. Strasznie długi czas, prawda? Jednej sprzedaży jestem w 110% pewny, bo sam osobiście odebrałem produkt zamówiony za pośrednictwem bannerka na blogu. Za wszystko płaci się przelewem, więc potwierdzenie powinno być dostępne po 15 minutach.
Ja bym osobiście wolał trochę wcześniej wiedzieć ile potencjalnie mogę zarobić na polecaniu tych produktów żeby wyliczyć, czy „opłaca mi się” trzymać reklamy, czy nie.
Autor komentarza, poniedziałek, 20 lut 2012 #
Te same uwagi przesłałem niedawno mailem wprost na BOK, dostałem takie wyjaśnienie:
„Naliczenia sprzedaży kuponów odbywają się z ok. 30 dniowym opóźnieniem ze względu na weryfikację faktycznej sprzedaży przez właścicieli zakupów grupowych zgodnie z ustawą dot. zawierania umów poza lokalem usługodawcy. Staramy się obecnie przyśpieszyć proces i wyświetlać w panelu transakcje, które jeszcze nie zostały potwierdzone. Serwis znajduje się w fazie bety – dlatego bardzo dziękujemy za wyrozumiałość. ”
Zobaczymy
Autor komentarza, wtorek, 21 lut 2012 #