Startup Fest – przegl?d polskich startupów Gazety

Rozpocz??y si? wakacyjne prace nad nowymi projektami w ramach Startup School i Global Startup Challenge, a w mi?dzyczasie pojawiaj? si? informacje o kolejnych konkursach, konferencjach i przegl?dach starupów, które odb?d? si? jesieni?. Jednym z nich jest zaprezentowany dzi? przez Agor? SA Startup Fest, w którym na najlepsze projekty czeka 50 000 PLN oraz kampania reklamowa o warto?ci 100 000 PLN.
Startup Fest to „festiwal najciekawszych startupów z Polski”. Podczas dwudniowego przegl?du, który odb?dzie si? w dniach 11-12.10.2010 w siedzibie Gazeta.pl, przed „Lo?? Inwestorów” i „Mentorów” b?d? mia?y okazj? zaprezentowa? si? 2-4 osobowe zespo?y maj?ce pomys? na „biznes w bran?y internetowej”.
Jurorzy i Mentorzy
Lista Jurorów / Mentorów d?uga i ciekawa: Zbigniew B?k (Agora), Maciej Budzich (Mediafun), Pawe? Chudzi?ski (Team Europe Ventures), Konrad Ciesio?kiewicz (Grupa TP), Juliusz Donajski (VFP Communications LTD), Marcin Ekiert (AdTaily), Marcin Grodzicki, Marcin Jagodzi?ski (Blip), Grzegorz Kiszluk (Brief), Grzegorz Marczak (Antyweb), Micha? Olszewski (Gazeta.pl), Jaros?aw Sobolewski (IAB Polska), Pawe? Tkaczyk (MIDEA), Borys Wróbel i Pawe? Wujec (Gazeta.pl). To oni dokonaj? preselekcji w?ród zg?osze?, a podczas „fina?u” w Warszawie, wybior? najlepszy startup.
Zg?oszenia do Startup Fest
Zg?oszenia przyjmowane s? od 1 sierpnia do 30 wrze?nia br.
W konkursie mog? wzi?? udzia? „zarówno projekty b?d?ce w fazie realizacji, jak i projekty, których realizacja nie zosta?a rozpocz?ta”, tworzone przez zespo?y 2-4 osobowe.
Nagrody
Do wygrania 50 000 PLN dla najlepszego projektu oraz kampania reklamowa na stronach gazety o równowarto?ci 100 000 PLN. Przy czym regulamin mówi, ?e:
„Organizator zastrzega sobie prawo do przyznania dowolnej (nie wi?kszej jednak ni? 3) liczby nagród w ramach puli nagród, o której mowa w punkcie 19 powy?ej, a tak?e prawo do odst?pienia od przyznania nagrody, je?eli w ocenie Jury Konkursu, ?aden z Projektów zg?oszonych do Konkursu nie zas?uguje na nagrod?.”
Je?li wi?c w konkursie pojawi si? kilka wyj?tkowo ciekawych pomys?ów, pula nagród mo?e zosta? pomi?dzy nich podzielona. A je?li nie b?dzie niczego rewolucyjnego, to… no to b?dzie przykro.
Zanim pojawi? si? pe?ny regulamin, pojawia?y si? pytania o to, co Agora b?dzie chcia?a w zamian (np. udzia?y). I tu dobra wiadomo?? dla twórców – niczego takiego nie ma. Regulamin posiada jednak pewien punkt, który ma zdyscyplinowa? uczestników do faktycznego kontynuowania projektu, a nie wyjazdu ekipy na wakacje:
Warunkiem realizacji prawa do nagrody jest podpisanie przez nagrodzonego uczestnika porozumienia z Organizatorem okre?laj?cego: zobowi?zanie uczestnika do wydatkowania nagrody na rozwój Projektu, obowi?zek zwrotu nagrody w przypadku nie wydatkowania nagrody na rozwój Projektu oraz sposób rozliczenia wydatkowania nagrody.
Wpis opublikowany 15 lipca 2010
Tagi: agora, fest, gazeta, konkurs, startup, warszawa
Kategorie: ciekawostki, internet, it, konferencje, reklama, startupday, wszystkie
Okazuje si?, ?e je?li ma si? ciekawy pomys? na ebiznes, nie powinno by? problemów ze znalezieniem inwestora. Je?li nie w jednym konkursie na startupy to w nast?pnym. Generalnie nale?y pami?ta?, i? sam pomys? nie wystarczy, przyszli inwestorzy wymagaj? od nas innowacyjnego biznesplanu, a w kolejnym etapie wdra?ania do?wiadczonego zespo?u zarz?dzaj?cego projektem.
Autor komentarza, czwartek, 29 lip 2010 #
Nied?ugo te? e-nnovation w Poznaniu (jaki? czas temu na blogu wisia?a reklama, wkrótce te? pewnie skrobn? co? na ten temat). Te? czeka 10k EUR dla ciekawych startupów.
Ale tak jak mówisz, pomys? to jedno, a biznesowe realia i sensowny zespó? do wdro?enia pomys?u w ?ycie, to inna rzecz.
Autor komentarza, piÄ…tek, 30 lip 2010 #