Startup Fest – przegląd polskich startupów Gazety
Rozpoczęły się wakacyjne prace nad nowymi projektami w ramach Startup School i Global Startup Challenge, a w międzyczasie pojawiają się informacje o kolejnych konkursach, konferencjach i przeglądach starupów, które odbędą się jesienią. Jednym z nich jest zaprezentowany dziś przez Agorę SA Startup Fest, w którym na najlepsze projekty czeka 50 000 PLN oraz kampania reklamowa o wartości 100 000 PLN.
Startup Fest to „festiwal najciekawszych startupów z Polski”. Podczas dwudniowego przeglądu, który odbędzie się w dniach 11-12.10.2010 w siedzibie Gazeta.pl, przed „Lożą Inwestorów” i „Mentorów” będą miały okazję zaprezentować się 2-4 osobowe zespoły mające pomysł na „biznes w branży internetowej”.
Jurorzy i Mentorzy
Lista Jurorów / Mentorów długa i ciekawa: Zbigniew Bąk (Agora), Maciej Budzich (Mediafun), Paweł Chudziński (Team Europe Ventures), Konrad Ciesiołkiewicz (Grupa TP), Juliusz Donajski (VFP Communications LTD), Marcin Ekiert (AdTaily), Marcin Grodzicki, Marcin Jagodziński (Blip), Grzegorz Kiszluk (Brief), Grzegorz Marczak (Antyweb), Michał Olszewski (Gazeta.pl), Jarosław Sobolewski (IAB Polska), Paweł Tkaczyk (MIDEA), Borys Wróbel i Paweł Wujec (Gazeta.pl). To oni dokonają preselekcji wśród zgłoszeń, a podczas „finału” w Warszawie, wybiorą najlepszy startup.
Zgłoszenia do Startup Fest
Zgłoszenia przyjmowane są od 1 sierpnia do 30 września br.
W konkursie mogą wziąć udział „zarówno projekty będące w fazie realizacji, jak i projekty, których realizacja nie została rozpoczęta”, tworzone przez zespoły 2-4 osobowe.
Nagrody
Do wygrania 50 000 PLN dla najlepszego projektu oraz kampania reklamowa na stronach gazety o równowartości 100 000 PLN. Przy czym regulamin mówi, że:
„Organizator zastrzega sobie prawo do przyznania dowolnej (nie większej jednak niż 3) liczby nagród w ramach puli nagród, o której mowa w punkcie 19 powyżej, a także prawo do odstąpienia od przyznania nagrody, jeżeli w ocenie Jury Konkursu, żaden z Projektów zgłoszonych do Konkursu nie zasługuje na nagrodę.”
Jeśli więc w konkursie pojawi się kilka wyjątkowo ciekawych pomysłów, pula nagród może zostać pomiędzy nich podzielona. A jeśli nie będzie niczego rewolucyjnego, to… no to będzie przykro.
Zanim pojawił się pełny regulamin, pojawiały się pytania o to, co Agora będzie chciała w zamian (np. udziały). I tu dobra wiadomość dla twórców – niczego takiego nie ma. Regulamin posiada jednak pewien punkt, który ma zdyscyplinować uczestników do faktycznego kontynuowania projektu, a nie wyjazdu ekipy na wakacje:
Warunkiem realizacji prawa do nagrody jest podpisanie przez nagrodzonego uczestnika porozumienia z Organizatorem określającego: zobowiązanie uczestnika do wydatkowania nagrody na rozwój Projektu, obowiązek zwrotu nagrody w przypadku nie wydatkowania nagrody na rozwój Projektu oraz sposób rozliczenia wydatkowania nagrody.
Wpis opublikowany 15 lipca 2010
Tagi: agora, fest, gazeta, konkurs, startup, warszawa
Kategorie: ciekawostki, internet, it, konferencje, reklama, startupday, wszystkie
Zobacz również:
Komentarze do wpisu "Startup Fest – przegląd polskich startupów Gazety"
Najnowsze posty:
- Unboxing: Topowy/TomTomowy Prezent
- Rozpakuj Topowy Prezent - konkurs świąteczny
- Tajemnicze zmiany rozkładu SKM
- #Apple World Problems: co zrobić z iPadem "3"?
- Zakaz palenia papierosów elektronicznych?
Najnowsze komentarze:
Zobacz również:
Laska na lewarku i majtki w koniki morskie - jeszcze więcej funu!
15.07.2010, 3 komentarze
Okazuje się, że jeśli ma się ciekawy pomysł na ebiznes, nie powinno być problemów ze znalezieniem inwestora. Jeśli nie w jednym konkursie na startupy to w następnym. Generalnie należy pamiętać, iż sam pomysł nie wystarczy, przyszli inwestorzy wymagają od nas innowacyjnego biznesplanu, a w kolejnym etapie wdrażania doświadczonego zespołu zarządzającego projektem.
Autor komentarza, czwartek, 29 lip 2010 #
Niedługo też e-nnovation w Poznaniu (jakiś czas temu na blogu wisiała reklama, wkrótce też pewnie skrobnę coś na ten temat). Też czeka 10k EUR dla ciekawych startupów.
Ale tak jak mówisz, pomysł to jedno, a biznesowe realia i sensowny zespół do wdrożenia pomysłu w życie, to inna rzecz.
Autor komentarza, piątek, 30 lip 2010 #