FastPR – szybki PR dla małych firm (+szybki konkurs dla startupów)
FastPR, jeden z finalistów tegorocznego Democampu, to dość nietypowa usługa z zakresu obsługi public relations dla mniejszych firm. FastPR pozwala na jednorazowe skorzystanie z usług agencji public relations w zakresie przygotowania i wysyłki informacji prasowej lub redagowania tekstów na stronę WWW. Albo wielorazowe, ale rozliczane za konkretne zadanie. I ponoć w całkiem niezłej cenie, jak za taką usługę.
I znowu okazało się, że świat jest mały: w trójmiejskiej agencji Personal PR, która to stoi za tym projektem, pracuje koleżanka z czasów szkolnych. Udało się więc wkręcić na „FastCoffee z FastPR” ;) i przy małej czarnej wypytać o kilka szczegółów. I załatwić mały bonus dla startupowców czytających bloga :)
Dlaczego taki model pracy?
Jako bloger dostaję wiele różnych informacji prasowych i nie trudno nie zauważyć, że z dużymi firmami pracują przez lata konkretne agencje PR, a w ich ramach nad danymi produktami czuwają te same osoby. Takie umowy są zwykle długoterminowe i na pewno w odpowiedniej cenie. A tu coś zupełnie innego. Moim pierwszym pytaniem było więc oczywiście: „Skąd pomysł na taką usługę?„
Panie z FastPR nie zaskoczyły specjalnie odpowiedzią: doświadczenie pozwoliło odkryć niszę, którą warto zagospodarować. Wiele firm, zwłaszcza niewielkich, nie może sobie pozwolić na klasyczną, pełną obsługę PR. A nie każdy też potrafi napisać dobrą informację prasową i rozesłać do odpowiednich redakcji. Próbowałem kilka razy i wiem, że to nie takie proste jak by się można było spodziewać.
Jak w takim razie przebiega proces przygotowania informacji? Klient przesyła przez formularz „swoją” informację o produkcie i to co chce przekazać. FastPR to wszystko analizuje, w razie potrzeby wyciąga dodatkowe informacje, przygotowuje szkic informacji prasowej i dobiera odpowiednich odbiorców, do których warto tę informację przesłać. Na liście mediów są redakcje branżowe, lokalne, ogólnopolskie… – wszystko zależy od treści danego komunikatu.
To też czasem dobry moment żeby powiedzieć wprost klientowi, że taka informacja nie ma nigdzie szans na publikację i lepiej podziałać w inny sposób…
W ramach usługi „Social Media Release” FastPR oferuje również umieszczenie tej informacji prasowej serwisach społecznościowych (Blip, Facebook, Twitter itd.). Przy okazji nie mogłem nie zapytać o to jak wyglądają działania PR w NK.pl… Panie się tylko uśmiechnęły, ja się uśmiechnąłem i było jasne, że marketing jest teraz na Facebooku ;)
W ramach tej usługi klient otrzymuje również podsumowanie akcji czyli media do których informacja została wysłana są monitorowane i publikacja materiału jest odnotowywana. Ciekawe jest również to, że cała historia interakcji z danym klientem jest rejestrowana w jego panelu, dzięki czemu przy ponownym skorzystaniu z usług FastPR, już coś wiadomo o kliencie i można bezproblemowo nawiązywać do wcześniejszych wysyłek.
FastPR oferuje również usługę zredagowania tekstów na stronę – usługa przydatna dla tych wszystkich serwisów, które mają świetne zaplecze programistyczne, ale nie ma w zespole nikogo, kto by potrafił napisać kilka sensownych zdań do działów „o projekcie”, helpów itd ;)
Wszyscy klienci FastPR mają również możliwość skorzystania z bezpłatnych konsultacji PR, czyli od razu można trochę popracować nad ogólną strategią PR. Edukacja klientów via telefon / skype / mail – to się chwali.
Dlaczego Democamp?
Nurtowało mnie też pytanie o start w konkursie dla… startupów. FastPR jest bardzo ciekawą usługą, ale czy można to rozpatrywać w kategorii startupów? Okazało się, że według organizatorów Democampa jak najbardziej tak i to oni zachęcili do startu w konkursie – pierwotny plan zakładał tylko wynajęcie stanowiska na galerii.
I chyba warto pokazywać się na takich imprezach gdy oferta jest skierowana do niewielkich firm, zwłaszcza z kategorii „startupowych”, których sukces nierzadko zależy od dobrego odbioru w mediach.
W sumie wychodzi bardzo ciekawa usługa w przystępnej cenie. Duży plus za to, że usługa nie ogranicza się tylko do przepisania na nowo kilkunastu zdań przesłanych przez klienta i wysłania ich gdzie popadnie.
Paniom z FastPR dziękuję za gościnę, życzę powodzenia i polecam pamięci mój adres przy rozsyłaniu ciekawych informacji prasowych na tematy pokrywające się z tematyką bloga.
Szybki konkurs dla startupów
Na koniec mały bonus dla startupowców ufundowany przez FastPR: do zgarnięcia dla kogoś bezpłatna usługa „Social Media Release” o wartości 463pln brutto.
Jeśli chcesz, aby to właśnie dla Twojego startupu została przygotowana i rozesłana informacja prasowa przygotowana przez FastPR… przekonaj do tego w komentarzu ;) Podaj nazwę swojego projektu i go krótko opisz. Jeśli nie chcesz się jeszcze ujawniać, możesz również wysłać opis mailem na adres startup [at] topa.pl.
Macie czas do środy do 23:59. Jeden projekt będzie mógł za darmo sprawdzić jakość usług FastPR, a jeśli wśród zgłoszeń coś jeszcze mi się spodoba, to pewnie nie omieszkam opisać na blogu.
Wpis opublikowany 8 listopada 2010
Tagi: fastpr, media, prasa, press, press release, public relations, startup
Kategorie: ciekawostki, internet, konkursy, marketing, media, startupday, trójmiasto, wszystkie
Zobacz również:
Komentarze do wpisu "FastPR – szybki PR dla małych firm (+szybki konkurs dla startupów)"
Najnowsze posty:
- Unboxing: Topowy/TomTomowy Prezent
- Rozpakuj Topowy Prezent - konkurs świąteczny
- Tajemnicze zmiany rozkładu SKM
- #Apple World Problems: co zrobić z iPadem "3"?
- Zakaz palenia papierosów elektronicznych?
Najnowsze komentarze:
Zobacz również:
Windows 7 Starter czyli netbook z jedną tapetą i innymi ograniczeniami
08.11.2010, 121 komentarzy
http://hiohio.pl/ działa już ponad miesiąc i przyciągnął do siebie około 40.000 użytkowników. W skrócie jest to strona, która zbiera najlepsze galerie zdjęć z całego internetu oraz przedstawia je w formie „z góry na dół”, dzięki czemu nie musimy klikać „dalej” aby zobaczyć kolejne zdjęcie. Na stronie można znaleźć ciekawe, interesujące, przyrodnicze, technologiczne, inspirujące i kreatywne fotografie.
Autor komentarza, poniedziałek, 8 lis 2010 #
Comparo.pl to pierwsza w Polsce porównywarka cen i jakości usług szkoleniowych, laureat konkursu „Startery Innowacjiâ€. Jest to startup realizowany przez trzech studentów w ramach programu preinkubacji w Akademickim Inkubatorze Przedsiębiorczości Szkoły Głównej Handlowej. Pomysł jest już w zaawansowanej fazie realizacji. Rozpoczęliśmy pozyskiwanie pierwszych klientów, którzy chcieliby zarejestrować swoje firmy w naszym serwisie. Od pewnego czasu, staramy się aktywnie prowadzić konta w serwisach społecznościowych takich jak Facebook(http://facebook.com/ComparoPL), Blip, Twitter czy Flaker. Pod adresem http://blog.comparo.pl prowadzimy również firmowy blog. Skala projektu jest bardzo duża, a budżet iście studencki, dlatego każda możliwość cięcia kosztów i zwiększenia rozpoznawalności jest dla naszego biznesu bardzo cenna.
Serdecznie pozdrawiam,
M.S.
http://comparo.pl
Autor komentarza, poniedziałek, 8 lis 2010 #
Jeśli w treści komentarza wpisaliście URL swojego serwisu i nie pojawił się on od razu pod tekstem – bez paniki, Akismet go przyblokował do moderacji. Będę zaglądał i akceptował regularnie.
Autor komentarza, poniedziałek, 8 lis 2010 #
Fajna oferta.
Zupełnie nie mam pojęcia jak ogłosić powstanie otwarego API dla serwisu Filmaster.pl (http://filmaster.pl).
Przez API można uzyskać dostęp do większości funkcji Filmastera jak:
– ocenianie filmów
– pobieranie informacji na temat filmów (w tym repertuar lokalny)
– recenzje filmów i opinie na temat filmów
– spersonalizowane rekomendacje na podstawie ocen
Przykład użycia API jest na stronie LubimyCzytac.pl, która pokazuje recenzje filmów z Filmastera na osobnej podstronie oraz w prawym sidebarze na stronach książek: http://lubimyczytac.pl/recenzje-filmow
Informacje na temat API (dla programistów) dostępne są na stronie: http://filmaster.org/display/DEV/API
Jakbyście umieli to dobrze sprzedać z jakimiś use-casami niekoniecznie tylko zrozumiałymi dla programistów to chętnie skorzystałbym z usług FastPR :)
Borys / michuk
Autor komentarza, środa, 10 lis 2010 #
Ututi.pl to produkt dla studentów i wykładowców, gdzie oni mogą zakładać grupy dyskusyjne, a także wymieniać się (i wspólnie tworzyć) notatkami.
Cały czas łamię głowę nad tym jak dotrzeć do polskich studentów i wykładowców. Sam mieszkam na Litwie, więc porada fachowców na pewno pomoże ;)
Autor komentarza, środa, 10 lis 2010 #
To już chyba kolejny projekt Jaro, który ostro działa na polsko-litewskim rynku. Gratuluję energii i trzymam kciuki :)
Autor komentarza, środa, 10 lis 2010 #
Otóż zastanawia mnie czy napisanie notki prasowej i odnalezienie ogólnodostępnych adresów redakcji jest aż takim wyzwaniem dla startupu?
Autor komentarza, środa, 10 lis 2010 #
Są notki i notki. Nie każdy umie ładnie napisać coś zrozumiałego dla prasy. Nie każdy wie o czym prasa lubi pisać. Nie każdy ma zdolności marketingowo-PRowe. Wreszcie nie każdy ma czas.
Autor komentarza, środa, 10 lis 2010 #
Wszystko zależy od tematyki. Czasem wystarczy słać na redakcja@tytul.pl i wszyscy się rzucą, a czasem trzeba trochę pogrzebać i znaleźć w redakcjach osoby piszące na dane tematy.
I w wielu firmach brakuje osoby, która potrafi zredagować jakiś sensowny tekst. Robiłem trochę stron dla różnych firm i nie raz słyszałem coś w stylu „a ten tekst ‚o nas’ to może pan nam napisać? Tu są strony konkurencji, można nawet od nich skopiować”
Autor komentarza, środa, 10 lis 2010 #
@Tomek przekonałeś mnie! Nie każdy musi się pchać w start up, faktycznie ;)
Autor komentarza, środa, 10 lis 2010 #
@Paweł Pewnie, że w zasięgu większości start-upów jest stworzenie i rozesłanie takiego dokumentu, pytanie tylko czy może jest to jedna z tych rzeczy, które warto komuś zlecić, aby samemu móc skupić się na podstawowych zadaniach?
Ja również jestem bardzo ciekaw efektów działań FastPR. W Comparo próbowaliśmy na razie z jedną notką prasową (opublikowaną m.in. w Briefie czy Bankierze http://www.brief.pl/rynek-i-ludzie/ciekawostki/art491,skuteczna-kampania-marketingowa-za-500-zl.html) i chciałbym móc porównać efekty tej amatorskiej pracy z działaniami profesjonalistów.
Autor komentarza, środa, 10 lis 2010 #
Unipass (www.unipass.pl) to system umożliwiający logowanie się do różnych sklepów internetowych za pomocą jednego loginu i hasła.
Dzięki Unipassowi nie musisz pamiętać wielu loginów i haseł, wypełniać długich formularzy rejestracyjnych oraz masz kontrolę nad tym jakie dane i komu udostępniłeś.
Pozdrawiam :)
Autor komentarza, środa, 10 lis 2010 #
Na portalu http://fotocasty.pl oddano do użytku aplikację umożliwiającą tworzenie online prezentacji dźwiękowo – fotograficznych. Z innowacyjnej aplikacji mogą korzystać np. dziennikarze radiowi, fotoreporterzy prasowi, studenci dziennikarstwa. Narzędzie może być wykorzystywane także w e-learningu.
Aplikacja przeznaczona jest zwłaszcza dla dziennikarzy radiowych. Radio internetowe i jego ambitne formy, takie jak reportaż dźwiękowy, potrzebują atrakcyjnej oprawy. Wzbogacając dźwięk fotografiami można uzyskać zupełnie nową jakość przekazu.
Aplikacja umożliwia załadowanie na serwer dźwięku (plik mp3) i zestawu fotografii (jpg, gif). Autor fotocastu może samodzielnie precyzyjnie ułożyć zdjęcia na osi czasu pliku dźwiękowego i opublikować go na portalu.
Aplikacja pozwala na umieszczanie napisów na zdjęciach, umożliwia też dodawanie linków do zdjęć. Autor fotocastu może go przypisać do odpowiedniej kategorii i zaproponować zdjęcie na stronę główną portalu, które zostanie automatycznie skadrowane do wymaganego rozmiaru. Platforma http://fotocasty.pl umożliwia przenoszenie materiałów na własną stronę internetową.
Autor komentarza, środa, 10 lis 2010 #
Właśnie uruchomiliśmy nasz nowy projekt – iSing Mini (http://mini.ising.pl/), który funkcjonuje obok iSing.pl. Serwis skierowany jest do dzieciaków oraz do rodziców, którzy chcieliby aktywnie spędzić z dzieckiem czas w Internecie.
Pokrótce pozwala na śpiewanie i nagrywanie piosenek dla dzieci oraz słuchanie wykonań innych małych wokalistów. Na start przygotowaliśmy dwa konkursy, w których dzieci mogą wykazać się talentem i mają okazję wygrać naprawdę atrakcyjne nagrody.
Ponieważ nie szykowaliśmy jeszcze działań marketingowych chcielibyśmy dotrzeć do mediów korzystając z nowej usługi. Poza tym jestem bardzo ciekawy jak FastPR poradziłoby sobie z tematyką dziecięcą :)
Pozdrawiam!
Autor komentarza, środa, 10 lis 2010 #