Reklama Play wkurza użytkowników WP
Firma P4 (Project4) ostro ruszyła z kampanią promocyjną marki Play. Gdzie nie spojrzeć, widzimy fioletowe „glutki”: na balonikach, billboardach, w telewizji i oczywiście w Internecie. Właśnie, w Internecie. Na różnych stronach pojawiają się te reklamy w różnych dziwnych miejsach – popodmieniane avatary, ikonki, bannery. I takiego jednego bannerka dzisiaj trafiłem. Wkurzającego bannerka.
Pytanie za sto punktów: jak zamknąć to bydle? Jakiś krzyżyk? Napis „zamknij”? Cokolwiek?
A w opisie tej formy reklamy stoi jak byk:
Interstitial to pełnoekranowa animacja w formacie Flash, wykorzystująca także efekty dźwiękowe. Reklama ukazuje się zaraz po załadowaniu strony lub jeszcze przed jej wyświetleniem. Kreacja musi zawierać krzyżyk X do zamykania prezentacji.
(…)
Kreacja musi posiadać widoczny krzyżyk służący do ukrycia reklamy. Krzyżyk musi się znajdować w prawym górnym rogu kreacji i mieć wymiary min. 15×15 pikseli.
A jednak jest tam ten krzyżyk. Przypadkiem mi się zoom w PaintShopie uaktywnił i znalazłem skubańca! Ale sami zobaczcie gdzie go umieścili – przecież to jest niezauważalne… Ale skoro już napisałem tyle, to nie będę nic usuwał, skreślone zostanie…
Wpis opublikowany 13 marca 2007
Tagi: interstitial, play, playmobile, reklama, syf, wp
Kategorie: Bez kategorii
Zgadza się, nie zauważyłbym tego krzyżyka na pewno, niestety od jakiegoś czasu WP stosuje bardzo agresywną formę reklamy. O ile na bannery różnego prostokątnego typu wyrobiłem sobie „reklamową ślepotę” tak „oczo-jebne” tło czy też flash-float są wg mnie jak najbardziej agresywną formą. Jedynym dobrym sposobem jaki działa (lub działał) jest AdBlock i dodanie odpowiednich filtrów tj. http://*ads*.
Autor komentarza, wtorek, 13 mar 2007 #
Ja mam na to lepszy patent – odpowiedni wpis w pliku „hosts” w Windowsie ;) Muszę tylko wygrzebać z archiwum zestaw regułek na wszystkie najbardziej wkurzające adserwery.
Autor komentarza, wtorek, 13 mar 2007 #
Opera, prawym „block content” i po temacie na jakiś czas ;) Swoją drogą, uważam, że oprawa graficzna Play jest brzydka :-)
Autor komentarza, wtorek, 13 mar 2007 #
Wiesz Paweł, że masz rację poniekąd jeżeli chodzi o wizualizację tego projektu. FFCreation całkowicie miną się z celem, chcieli aby branding był bardzo świeży ale wyszło coś innego – dosłownie „coś”. Ale może to tylko moje zdanie jako że nie jestem wielkim fanem agencji FFC – znam wiele freelancerów którzy projektują lepszą komunikację wizualną.
Autor komentarza, wtorek, 13 mar 2007 #
Faktycznie chamstwo (żeby nie powiedzieć dosadniej) z tym krzyżykiem. I dzięki kampanii już wiem, że tę telefonię będę omijał szerokim łukiem. To już Heyah (za którą też nie przepadam) miała lepsze wejście na rynek.
Jedynym pożytkiem może być spadek cen i masa promocji u innych operatorów – przy takich nakładach na marketing (ciekawe, ile kosztuje podmiana grafik na WP na własne?) inni będą musieli ostro się wziąć za zatrzymanie klientów.
Autor komentarza, wtorek, 13 mar 2007 #
@Oskar: No to jest nas dwóch, którym się koncepcja „glucika” nie podoba :) Zresztą oni tak od samego początku w tym temacie ciągnęli – patrz: reklamy „Nadchodzi4” z zielonym glutkiem w laboratorium itp.
Dla mnie „image” kompletnie nietrafiony… logo jest „zbyt trudne” (zawijany, nieokreślony kształt, cieniowanie), cały projekt zmienia kolory jak w kalejdoskopie, brak jakiejś zgranej koncepcji na całą kampanię… Nie wiem, mnie to nie przekonuje.
A kasy na podmianę grafik musieli wydać sporo, WP nie jest jedynym serwisem, gdzie taka akcja była.
Rewolucyjnych obniżek cen połączeń też się chyba nie ma co spodziewać, jedyne co się może ruszyć, to przyłożenie się większe do oferty multimediów i mobilnego internetu. Dobre i to…
Autor komentarza, wtorek, 13 mar 2007 #
Gdzieś był taki test przeprowadzony, że mimo że dana firma nie będzie przyciągać ofertą, to nastawienie ludzi jest takie, że co nowe to dobre i tanie, nowy wizerunek w ogóle.
Autor komentarza, środa, 14 mar 2007 #
Gentleman o gustach nie dyskutuje… jednym sie podoba innym nie, ale wszyscy o tym mówią – z punktu widzenia inwestora trudno o lepszy wynik
Autor komentarza, czwartek, 15 mar 2007 #
Zgadzam się – wystarczy, że wszyscy o tym mówią, a cel w 80% został osiągnięty. Każdy wie, że „glutek” teraz oznacza Playmobile prawda? Niedługo poznamy ofertę i myślę, że Ci „odporni” na reklamy wszelkiego rodzaju dopiero wtedy będą mogli się zacząć zastanawiać „ki diabeł”?
Przyznam, że sam czuję się „zaintrygowany”, bo pomijając średnie logo, Play robi dużo w zakresie outdooru jeżeli chodzi o różnego rodzaju hasła, które znajdziemy w Warszawskim metrze, autobusach itp. (swoją drogą hasła są ciekawe i trafne).
Nie wiem jak Wy, ale ja zauważam coś w rodzaju krystalizacji reklam na te agresywne (coraz bardziej Internet gra tutaj rolę), i te, które przypominają nam tylko o image’u (outdoor). Wiadomo, że to wynika też z technicznych możliwości nośników, ale cóż – Internet staje się coraz bardziej agresywny…
Pozdrawiam!
Autor komentarza, czwartek, 15 mar 2007 #
jestes chorym czlowiekiem =.=” nie wiem jak doszedles do takiego poziomu rozwoju… zatrzymujesz sie na etapie reklamy, nie widziales nawet oferty tej sieci i mysle, ze predzej czy pozniej staniesz sie jej uzytkownikiem
Autor komentarza, piątek, 16 mar 2007 #
wypowiedz wyzej kierowana do pana topali
Autor komentarza, piątek, 16 mar 2007 #
@ja:
W sytuacji gdy operator nie udostępnia jeszcze oferty, wyrabiasz sobie opinię o produkcie na podstawie tych danych, które są dostępne. W tym przypadku: image, strona internetowa, reklamy, komunikaty prasowe. I właśnie na ich podstawie wyrobiłem sobie taką opinię jaką prezentuję tu na blogu. P4 jednak coś nie do końca wychodzi, ot choćby taki myk: w dniu uruchomienia sprzedaży powinna już działać firmowa strona, a nie wciąż pokazywać tylko „teaser”…
Autor komentarza, piątek, 16 mar 2007 #
Nie no, samo określenie „Glut” mnie powaliło
Autor komentarza, piątek, 16 mar 2007 #
Najbardziej mnie dobija ilość informacji o Play w moim pasku RSS :|
PS.Glutki przerzuciły się na onet.pl (patrz. http://muzyka.onet.pl ).
Autor komentarza, sobota, 17 mar 2007 #
@BoberPL:
I zostaną na Onecie przez dłuższy czas – P4 podpisało z Onetem trzyletnią umowę o współpracy…
A ilość fioletowych wpisów w czytniku RSS zmaleje na dniach – oferta nie wywołała aż takiego zachwytu, przycichnie szybko :)
Autor komentarza, sobota, 17 mar 2007 #
pewnego dnia kreatywny spluwał i wpadł na pomysł nowego logo
nie wiedział komu to sprzedać
jak widać jeleń się pokazał na rynku
ja tej kampanii nie kupuję, brak spójności
jest niesmaczna
nie wiem nic o cenach
oferta nieczytelna
jak dziś mówię to będzie tragedia dla inwestora
PS. przeprowadziłam już sporo kampanii i mam duże doświadczenia
nie jest to tylko moja opinia, ale też osób z agencji obsługujacej P4
ich pracownicy stwierdzili że klient jest niereformowalny i sprzedają co oni chcą
Autor komentarza, czwartek, 22 mar 2007 #
A mnie się logo podoba. A reklamy były, są i będą. Punkt dla Playa, że nie ograniczył się tylko do BTL.
Autor komentarza, środa, 28 mar 2007 #
Maja bardzo oryginalna kampanie i to mi sie podoba,A to ,ze jest niespójna,to przeciez tylko sprawia ,ze jest bardziej zauwazalna,ze sie o niej mowi.Przeciez byloby nudne,gdyby wszedzie umiescili to samo.
Autor komentarza, wtorek, 3 kw. 2007 #
Poniżej przykład agresywnie nieetycznej reklamy na wp.pl:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/07e485408d243bd9.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/63dae6e9b2a23227.html
Fragment słowa w wiadomości podlinkowany na reklamę…zginął nastolatek ale zawsze pozostają taryfy Kubali…
Jak widać, nie tylko wykoleił się tramwaj ale też jakiekolwiek poczucie moralne i etyczne wykoleiło się u miśków z wp.pl…
Autor komentarza, środa, 30 maj 2007 #