Kogo zatrudnia? w sklepach internetowych? (+co? od otoPraca)

 

To jeden z tych wpisw, w ktrych mam nadziej?, ?e i ja dowiem si? czego? ciekawego z Waszych komentarzy.

Wpis inspirowany przez maila od agencji obs?uguj?cej serwis otoPraca.pl – zach?cono mnie do zainteresowania si? tematem rekrutacji w bran?y e-commerce.

Temat wyda? mi si? ciekawy, bo sam cz?sto robi? zakupy w sklepach internetowych i spotyka?em si? z r?nymi sprzedawcami. Widzia?em te? wiele og?osze? z prac? dla „sprzedawcy do obs?ugi sklepu internetowego” i zr?nicowanie by?o znaczne: od prostego wklepywania produktw i zatwierdzania zlece?, po wszystkorobi?cego speca.

Ja, jako klient, oczekuj? od sprzedawcy ze sklepu internetowego znajomo?ci towaru. Gdy wysy?am konkretne pytanie, oczekuj? konkretnej odpowiedzi, a nie przekopiowanego opisu ze strony sklepu. Albo cho?by podstawowej wiedzy na temat tego co poszczeglne punkty w tym opisie oznaczaj?. Pod wpisem dotycz?cym Archosa pojawi?o si? kilka komentarzy dotycz?cych jednego ze sklepw i wytkni?cie faktu podawania jakich? dziwnych informacji.

W przypadku sklepw ze sprz?tem komputerowym, jak i innych sklepw specjalistycznych, oczekuj? specjalisty w danej dziedzinie w charakterze sprzedawcy.

S?usznie, czy nie? W ko?cu od sprzedawcy w sklepie spo?ywczym nie wymagam znajomo?ci sk?adw wszystkich produktw, dlaczego wi?c by nie mia?o by by? podobnie w przypadku innych sklepw? W wielu ofertach pracy dla obs?uguj?cych sklepy pojawia si? zapis, ?e „znajomo?? bran?y b?dzie atutem”, a nie jest wymagana. Mo?e wi?c specjalizacja wcale nie jest wymogiem?

Lepiej wi?c zatrudnia? cz?owieka bardzo dobrze znaj?cego si? na rzeczy i p?aci? mu za ca?o?ciowe prowadzenie sklepu, czy trzyma? go wy??cznie „do zada? specjalnych” w stylu tworzenia szczeg?owych i specjalistycznych opisw produktw lub odpowiadania na konkretne pytania dotycz?ce produktw? A od „brudnej roboty” mo?na mie? osob?, ktrej taka specjalistyczna wiedza nie jest potrzebna do szcz??cia.

Jak? taktyk? stosujecie / stosowaliby?cie w swoich sklepach?

Bonus od otoPraca.pl

Dla pi?ciu osb, ktre skomentuj? tekst i szukaj? pracownikw dla swoich sklepw internetowych, serwis otoPraca.pl przygotowa? 5 bezp?atnych og?osze? PRO, ktre b?d? mogli zamie?ci? w kategorii Internet/E-Commerce. „PRO” oznacza, ?e og?oszenia b?d? rwnie? promowane na stronie g?wnej serwisu.

A przy okazji informacja o promocji trwaj?cej do ko?ca grudnia: ka?dy, kto umie?ci jedno og?oszenie w kategorii Internet/E-Commerce, drugie og?oszenie b?dzie mg? umie?ci? ca?kowicie za darmo.

Wpis opublikowany 26 listopada 2010
Tagi: , , ,
Kategorie: internet, komercyjne, wszystkie

Zobacz również:

Komentarze do wpisu "Kogo zatrudnia? w sklepach internetowych? (+co? od otoPraca)"

  1. Oczywiscie najlepiej byloby zatrudnic specjaliste, ktory zawsze doradzi klientowi jednak podejrzewam, ze sa to zbyt duze koszty dlatego zatrudnia sie kogokolwiek i ew. Pozniej szkoli, lub nie :)

    gdaq, piątek, 26 Lis 2010 #

  2. Wydaje mi si?, ?e w wi?kszo?ci sklepw wystarcza osoba, ktra ma cho?by oglne poj?cie o towarze. Byle potrafi?a rozr?nia? modele mia?a na tyle bystro?ci by w razie pytania znale?? w sieci odpowied?. Wydaje mi si?, ?e w sklepach internetowych kupuje si? ju? konkretne upatrzone rzeczy.

    MaszKarol, sobota, 27 Lis 2010 #

  3. A gdzie by? szybciej kupi? co? czego szukasz? Od tego, kto dok?adnie odpowie Ci na Twoje wszystkie pytania i da wyczerpuj?ce odpowiedzi na temat poszukiwanego sprz?tu, czy mo?e od osoby, ktra nie zna si? dok?adnie na rzeczy ale jest dobrym sprzedawc??
    Wed?ug mnie kompetentny pracownik to podstawa budowy silnej marki. Je?eli nie da si? go zagi?? trudnym to dobrze sprzeda towar …a zadowolony kupuj?cy wrci po kolejny :)

    pozdrawiam

    ?ukasz Tomczak, poniedziałek, 29 Lis 2010 #

  4. Gdy sklep jest ma?y, to naturalnym jest, ?e osoba taka musi zajmowac si? wszystkim – i najcz??ciej jest to w?asciciel sklepu (sic!). Gdy slep sie rozwija ta ta czynno?c wszystkowiedzacego powinien spe?niac jeden pracownik. esli nie daje sobie rady, bo zbyt du?o musi po?wi?ca? czasu na szczeg?owe podpowiedzi, etaty nalezy powi?kaszac i r?nicowa?, a zycie pokazuje, ze na urlopy tez pracownik chcia?by i?c, wi?c i zast?pcy tez by si? przydali. Gdy zatrudniamy 10 pracownikw, to jeden z nich pracuje w czasie urlopw pozosta?ych (statystycznie) chyba, ?e firm? zamyka sie na miesi?c (ale nie internetowe sklepy).

    Mirek, piątek, 10 Gru 2010 #

  5. To jest oczywi?cie nieporozumienie – w sklepie spo?ywczym oczywi?cie nie oczekujemy, ?e sprzedawca b?dzie zna? wszystkie cech i sk?adniki produktu, jednak w sklepie tym mo?emy produkt dok?adnie obejrze?, „pomaca?” czy jest ?wierzy, pow?cha?, a w na prawd? porz?dnym sklepie (i nie chodzi tu o wielko?? – cz?sto taki extra serwis oferuj? w?a?nie ma?e, lokalne sklepiki – i te wg mnie maj? szanse utrzyma? si? przy naporze supermarketw w?a?nie z tego powodu). W sklepie Internetowym takiej mo?liwo?ci nie mam, wi?c oczekuj?, ?e osoba po drugiej stronie b?dzie zna?a oferowany przez siebie towar du?o lepiej, ?e b?dzie w stanie mi odpowiedzie?, czy np. dany sprz?t elektroniczny b?dzie dzia?a? z innym, ktry ju? posiadam; w skrcie – pomo?e mi pozby? si? wszystkich w?tpliwo?ci, ktre maj? miejsce przy sprzeda?y na odleg?o??. Ma to znaczenie g?wnie przy produktach specjalistycznych typu elektronika, ale rwnie? przy takich gdzie liczy si? dobry gust i rada – np. perfumeriach.

    Micha?, piątek, 10 Gru 2010 #

Najnowsze posty:


Najnowsze komentarze:

  • koko: Czesc wszystkim, a ja mam pytanie, mieszkam w uk i zalozylem pay pala,2 dni temu dokonalem tranzakcji i...
  • Meh: Witam, Patrz?c na recenzje w Amazon UK, ta nawigacja jest cieniutka. Jak jest z gubieniem sygna?u GPS? Bo na to...
  • janusz walecki: Kupi?em Router Netgear N600 WNDR3700v2 w celu wykonania domowej sieci Wi-fi. Obecnie korzystam z...
  • Andoru: Obecnie jak w??cz? gre online Nostale na tym netbooku to bardzo laguje mi j?, rwnie? flash player cz?sto si? za...
  • Andoru: Jestem posiadaczem tego netbooka. Bateria odstaj?ca mo?e i poprawia jako?? pisania, ale takie zamocowanie jej...
  • Robisz zakupy w internecie?
    Pomagaj ZA DARMO przy okazji
    4000 organizacji społecznych i ponad 900 sklepów