Kogo zatrudnia? w sklepach internetowych? (+co? od otoPraca)

 

To jeden z tych wpisów, w których mam nadziej?, ?e i ja dowiem si? czego? ciekawego z Waszych komentarzy.

Wpis inspirowany przez maila od agencji obs?uguj?cej serwis otoPraca.pl – zach?cono mnie do zainteresowania si? tematem rekrutacji w bran?y e-commerce.

Temat wyda? mi si? ciekawy, bo sam cz?sto robi? zakupy w sklepach internetowych i spotyka?em si? z ró?nymi sprzedawcami. Widzia?em te? wiele og?osze? z prac? dla „sprzedawcy do obs?ugi sklepu internetowego” i zró?nicowanie by?o znaczne: od prostego wklepywania produktów i zatwierdzania zlece?, po wszystkorobi?cego speca.

Ja, jako klient, oczekuj? od sprzedawcy ze sklepu internetowego znajomo?ci towaru. Gdy wysy?am konkretne pytanie, oczekuj? konkretnej odpowiedzi, a nie przekopiowanego opisu ze strony sklepu. Albo cho?by podstawowej wiedzy na temat tego co poszczególne punkty w tym opisie oznaczaj?. Pod wpisem dotycz?cym Archosa pojawi?o si? kilka komentarzy dotycz?cych jednego ze sklepów i wytkni?cie faktu podawania jakich? dziwnych informacji.

W przypadku sklepów ze sprz?tem komputerowym, jak i innych sklepów specjalistycznych, oczekuj? specjalisty w danej dziedzinie w charakterze sprzedawcy.

S?usznie, czy nie? W ko?cu od sprzedawcy w sklepie spo?ywczym nie wymagam znajomo?ci sk?adów wszystkich produktów, dlaczego wi?c by nie mia?o by by? podobnie w przypadku innych sklepów? W wielu ofertach pracy dla obs?uguj?cych sklepy pojawia si? zapis, ?e „znajomo?? bran?y b?dzie atutem”, a nie jest wymagana. Mo?e wi?c specjalizacja wcale nie jest wymogiem?

Lepiej wi?c zatrudnia? cz?owieka bardzo dobrze znaj?cego si? na rzeczy i p?aci? mu za ca?o?ciowe prowadzenie sklepu, czy trzyma? go wy??cznie „do zada? specjalnych” w stylu tworzenia szczegó?owych i specjalistycznych opisów produktów lub odpowiadania na konkretne pytania dotycz?ce produktów? A od „brudnej roboty” mo?na mie? osob?, której taka specjalistyczna wiedza nie jest potrzebna do szcz??cia.

Jak? taktyk? stosujecie / stosowaliby?cie w swoich sklepach?

Bonus od otoPraca.pl

Dla pi?ciu osób, które skomentuj? tekst i szukaj? pracowników dla swoich sklepów internetowych, serwis otoPraca.pl przygotowa? 5 bezp?atnych og?osze? PRO, które b?d? mogli zamie?ci? w kategorii Internet/E-Commerce. „PRO” oznacza, ?e og?oszenia b?d? równie? promowane na stronie g?ównej serwisu.

A przy okazji informacja o promocji trwaj?cej do ko?ca grudnia: ka?dy, kto umie?ci jedno og?oszenie w kategorii Internet/E-Commerce, drugie og?oszenie b?dzie móg? umie?ci? ca?kowicie za darmo.

Wpis opublikowany 26 listopada 2010
Tagi: , , ,
Kategorie: internet, komercyjne, wszystkie

Zobacz również:

Komentarze do wpisu "Kogo zatrudnia? w sklepach internetowych? (+co? od otoPraca)"

  1. Oczywiscie najlepiej byloby zatrudnic specjaliste, ktory zawsze doradzi klientowi jednak podejrzewam, ze sa to zbyt duze koszty dlatego zatrudnia sie kogokolwiek i ew. Pozniej szkoli, lub nie :)

    Autor komentarza, piÄ…tek, 26 lis 2010 #

  2. Wydaje mi si?, ?e w wi?kszo?ci sklepów wystarcza osoba, która ma cho?by ogólne poj?cie o towarze. Byle potrafi?a rozró?nia? modele mia?a na tyle bystro?ci by w razie pytania znale?? w sieci odpowied?. Wydaje mi si?, ?e w sklepach internetowych kupuje si? ju? konkretne upatrzone rzeczy.

    Autor komentarza, sobota, 27 lis 2010 #

  3. A gdzie by? szybciej kupi? co? czego szukasz? Od tego, kto dok?adnie odpowie Ci na Twoje wszystkie pytania i da wyczerpuj?ce odpowiedzi na temat poszukiwanego sprz?tu, czy mo?e od osoby, która nie zna si? dok?adnie na rzeczy ale jest dobrym sprzedawc??
    Wed?ug mnie kompetentny pracownik to podstawa budowy silnej marki. Je?eli nie da si? go zagi?? trudnym to dobrze sprzeda towar …a zadowolony kupuj?cy wróci po kolejny :)

    pozdrawiam

    Autor komentarza, poniedziałek, 29 lis 2010 #

  4. Gdy sklep jest ma?y, to naturalnym jest, ?e osoba taka musi zajmowac si? wszystkim – i najcz??ciej jest to w?asciciel sklepu (sic!). Gdy slep sie rozwija ta ta czynno?c wszystkowiedzacego powinien spe?niac jeden pracownik. esli nie daje sobie rady, bo zbyt du?o musi po?wi?ca? czasu na szczegó?owe podpowiedzi, etaty nalezy powi?kaszac i ró?nicowa?, a zycie pokazuje, ze na urlopy tez pracownik chcia?by i?c, wi?c i zast?pcy tez by si? przydali. Gdy zatrudniamy 10 pracowników, to jeden z nich pracuje w czasie urlopów pozosta?ych (statystycznie) chyba, ?e firm? zamyka sie na miesi?c (ale nie internetowe sklepy).

    Autor komentarza, piÄ…tek, 10 gru 2010 #

  5. To jest oczywi?cie nieporozumienie – w sklepie spo?ywczym oczywi?cie nie oczekujemy, ?e sprzedawca b?dzie zna? wszystkie cech i sk?adniki produktu, jednak w sklepie tym mo?emy produkt dok?adnie obejrze?, „pomaca?” czy jest ?wierzy, pow?cha?, a w na prawd? porz?dnym sklepie (i nie chodzi tu o wielko?? – cz?sto taki extra serwis oferuj? w?a?nie ma?e, lokalne sklepiki – i te wg mnie maj? szanse utrzyma? si? przy naporze supermarketów w?a?nie z tego powodu). W sklepie Internetowym takiej mo?liwo?ci nie mam, wi?c oczekuj?, ?e osoba po drugiej stronie b?dzie zna?a oferowany przez siebie towar du?o lepiej, ?e b?dzie w stanie mi odpowiedzie?, czy np. dany sprz?t elektroniczny b?dzie dzia?a? z innym, który ju? posiadam; w skrócie – pomo?e mi pozby? si? wszystkich w?tpliwo?ci, które maj? miejsce przy sprzeda?y na odleg?o??. Ma to znaczenie g?ównie przy produktach specjalistycznych typu elektronika, ale równie? przy takich gdzie liczy si? dobry gust i rada – np. perfumeriach.

    Autor komentarza, piÄ…tek, 10 gru 2010 #

Robisz zakupy w internecie?
Pomagaj ZA DARMO przy okazji
4000 organizacji społecznych i ponad 1000 sklepów