AirPush – reklamy w powiadomieniach Androida
Powiadomienia w Androidzie są świetnie rozwiązane – dodatkowy pasek powiadomień dostępny z poziomu każdej aplikacji, pojawiające się tam nowe pozycje nie wstrzymują działania aktualnie używanego programu.
I to przyjazne miejsce próbuje zagospodarować firma tworząca platformę reklamową AirPush, która umieszcza reklamy w powiadomieniach.
AdMob i inne podobne sieci reklamowe umieszczały reklamy graficzne wewnątrz aplikacji. AirPush natomiast pozwala autorom aplikacji na tworzenie powiadomień, które mogą być również wywołane w momencie, gdy dana aplikacja nie jest aktywnie używana – usługa chodzi sobie w tle i kilka razy dziennie odpytuje serwer, czy nie ma jakiejś reklamy do wyświetlenia.
- Link do aplikacji w Markecie
- Link do strony WWW
- Wybranie numeru (ale bez automatycznego nawiązania połączenia)
- Utworzenie wiadomości SMS
Niby użytkownik musi wyrazić zgodę na uaktywnienie tych reklam przy pierwszym uruchomieniu aplikacji, ale nie trudno sobie wyobrazić wymuszenia tego typu zachowania w przypadku jakiejś aplikacji.
Jak dla mnie jest to strasznie inwazyjna forma reklamy i skutecznie zachęciłaby mnie do usunięcia danej aplikacji i poszukania mniej upierdliwej alternatywy. Mam ogromną nadzieję, że takie rozwiązanie się nie przyjmie.
Wpis opublikowany 30 kwietnia 2011
Tagi: android, gsm, mobile, reklama, software
Kategorie: android, ciekawostki, google, gsm, reklama, software, wszystkie
Masz nie zamknięty link w wpisie.
Autor komentarza, sobota, 30 kw. 2011 #
Ech, wychodzi oglądanie snookera podczas pisania :) Dzięki.
// Go Higgins!
Autor komentarza, sobota, 30 kw. 2011 #
I wideło nie chce działać.
Autor komentarza, środa, 18 maj 2011 #
http://www.martinadamek.com/2011/04/28/apndroid-is-suspended-on-the-android-market/
Autor komentarza, sobota, 30 kw. 2011 #
Hmm… z podlinkowanego opisu wynika, że APNdroid nie informował o wprowadzeniu nowych reklam i wcale nie stosował zasady opt-in o której wspominają na stronie autorzy AirPush.
Nie trzeba było długo czekać na nadużycia i negatywne reakcje androidowców.
Autor komentarza, sobota, 30 kw. 2011 #
Nie wiem – chodziło mi o sam fakt, że użytkownikom bardzo się to nie spodobało. Wcale mnie to nie dziwi.
Autor komentarza, sobota, 30 kw. 2011 #
Zaczęli deinstalować zaznaczając, że to malware i wpadło momentalnie na filtry. Nie dziwi.
Autor komentarza, sobota, 30 kw. 2011 #
Dojdzie do tego, ze trzeba bedzie wyposażyć w jakiś dobry antivir badz programik do filtrowania połączeń internetowych jako podstawowa rzecz w każdym nowym telefonem z zielonym ludzikiem.
Jestem ciekaw, czy tego typu eksperymenty były na konkurencyjnych platformach (w tym przypadku iOS, ale przyjmujemy ze do tej grupy nalezą Symbian i BB) – jeśli tak, to jak ostatecznie one wypadły.
Oczywiście, zgodzę się z tym ze programiści pisząc programy, mają prawo do zarobku ale niech będą uczciwi wobec użytkowników – sam nie blokuję reklam na Androidzie i raczej nie mam zamiaru, Chyba ze będą one w stylu AirPush, wtedy bedzie trzeba poważnie się zastanowić.
Autor komentarza, niedziela, 1 maj 2011 #