AirPush – reklamy w powiadomieniach Androida

 

Powiadomienia w Androidzie s? ?wietnie rozwi?zane – dodatkowy pasek powiadomie? dost?pny z poziomu ka?dej aplikacji, pojawiaj?ce si? tam nowe pozycje nie wstrzymuj? dzia?ania aktualnie u?ywanego programu.

I to przyjazne miejsce próbuje zagospodarowa? firma tworz?ca platform? reklamow? AirPush, która umieszcza reklamy w powiadomieniach.

AdMob i inne podobne sieci reklamowe umieszcza?y reklamy graficzne wewn?trz aplikacji. AirPush natomiast pozwala autorom aplikacji na tworzenie powiadomie?, które mog? by? równie? wywo?ane w momencie, gdy dana aplikacja nie jest aktywnie u?ywana – us?uga chodzi sobie w tle i kilka razy dziennie odpytuje serwer, czy nie ma jakiej? reklamy do wy?wietlenia.

  • Link do aplikacji w Markecie
  • Link do strony WWW
  • Wybranie numeru (ale bez automatycznego nawi?zania po??czenia)
  • Utworzenie wiadomo?ci SMS

Niby u?ytkownik musi wyrazi? zgod? na uaktywnienie tych reklam przy pierwszym uruchomieniu aplikacji, ale nie trudno sobie wyobrazi? wymuszenia tego typu zachowania w przypadku jakiej? aplikacji.

Jak dla mnie jest to strasznie inwazyjna forma reklamy i skutecznie zach?ci?aby mnie do usuni?cia danej aplikacji i poszukania mniej upierdliwej alternatywy. Mam ogromn? nadziej?, ?e takie rozwi?zanie si? nie przyjmie.

Wpis opublikowany 30 kwietnia 2011
Tagi: , , , ,
Kategorie: android, ciekawostki, google, gsm, reklama, software, wszystkie

Zobacz również:

Komentarze do wpisu "AirPush – reklamy w powiadomieniach Androida"

  1. Masz nie zamkni?ty link w wpisie.

    Autor komentarza, sobota, 30 kw. 2011 #

    • Ech, wychodzi ogl?danie snookera podczas pisania :) Dzi?ki.

      // Go Higgins!

      Autor komentarza, sobota, 30 kw. 2011 #

    • I wide?o nie chce dzia?a?.

      Autor komentarza, środa, 18 maj 2011 #

    • Hmm… z podlinkowanego opisu wynika, ?e APNdroid nie informowa? o wprowadzeniu nowych reklam i wcale nie stosowa? zasady opt-in o której wspominaj? na stronie autorzy AirPush.

      Nie trzeba by?o d?ugo czeka? na nadu?ycia i negatywne reakcje androidowców.

      Autor komentarza, sobota, 30 kw. 2011 #

  2. Nie wiem – chodzi?o mi o sam fakt, ?e u?ytkownikom bardzo si? to nie spodoba?o. Wcale mnie to nie dziwi.

    Autor komentarza, sobota, 30 kw. 2011 #

    • Zacz?li deinstalowa? zaznaczaj?c, ?e to malware i wpad?o momentalnie na filtry. Nie dziwi.

      Autor komentarza, sobota, 30 kw. 2011 #

  3. Dojdzie do tego, ze trzeba bedzie wyposa?y? w jaki? dobry antivir badz programik do filtrowania po??cze? internetowych jako podstawowa rzecz w ka?dym nowym telefonem z zielonym ludzikiem.

    Jestem ciekaw, czy tego typu eksperymenty by?y na konkurencyjnych platformach (w tym przypadku iOS, ale przyjmujemy ze do tej grupy nalez? Symbian i BB) – je?li tak, to jak ostatecznie one wypad?y.

    Oczywi?cie, zgodz? si? z tym ze programi?ci pisz?c programy, maj? prawo do zarobku ale niech b?d? uczciwi wobec u?ytkowników – sam nie blokuj? reklam na Androidzie i raczej nie mam zamiaru, Chyba ze b?d? one w stylu AirPush, wtedy bedzie trzeba powa?nie si? zastanowi?.

    Autor komentarza, niedziela, 1 maj 2011 #

Najnowsze posty:


Najnowsze komentarze:

      suchy las gumownia

      mechanika pojazdowa suchy las poznań inżynier serwisu samochodowego mechanik klimatyzacji wymiana tarcz klocków, mechanik rozrządu suchy las, amortyzatory mechanik
      gumownia.pl
Robisz zakupy w internecie?
Pomagaj ZA DARMO przy okazji
4000 organizacji społecznych i ponad 1000 sklepów