AirPush – reklamy w powiadomieniach Androida

Powiadomienia w Androidzie s? ?wietnie rozwi?zane – dodatkowy pasek powiadomie? dost?pny z poziomu ka?dej aplikacji, pojawiaj?ce si? tam nowe pozycje nie wstrzymuj? dzia?ania aktualnie u?ywanego programu.
I to przyjazne miejsce próbuje zagospodarowa? firma tworz?ca platform? reklamow? AirPush, która umieszcza reklamy w powiadomieniach.
AdMob i inne podobne sieci reklamowe umieszcza?y reklamy graficzne wewn?trz aplikacji. AirPush natomiast pozwala autorom aplikacji na tworzenie powiadomie?, które mog? by? równie? wywo?ane w momencie, gdy dana aplikacja nie jest aktywnie u?ywana – us?uga chodzi sobie w tle i kilka razy dziennie odpytuje serwer, czy nie ma jakiej? reklamy do wy?wietlenia.
- Link do aplikacji w Markecie
- Link do strony WWW
- Wybranie numeru (ale bez automatycznego nawi?zania po??czenia)
- Utworzenie wiadomo?ci SMS
Niby u?ytkownik musi wyrazi? zgod? na uaktywnienie tych reklam przy pierwszym uruchomieniu aplikacji, ale nie trudno sobie wyobrazi? wymuszenia tego typu zachowania w przypadku jakiej? aplikacji.
Jak dla mnie jest to strasznie inwazyjna forma reklamy i skutecznie zach?ci?aby mnie do usuni?cia danej aplikacji i poszukania mniej upierdliwej alternatywy. Mam ogromn? nadziej?, ?e takie rozwi?zanie si? nie przyjmie.
Wpis opublikowany 30 kwietnia 2011
Tagi: android, gsm, mobile, reklama, software
Kategorie: android, ciekawostki, google, gsm, reklama, software, wszystkie
Zobacz również:
Komentarze do wpisu "AirPush – reklamy w powiadomieniach Androida"
Najnowsze posty:
- Unboxing: Topowy/TomTomowy Prezent
- Rozpakuj Topowy Prezent - konkurs ?wi?teczny
- Tajemnicze zmiany rozk?adu SKM
- #Apple World Problems: co zrobi? z iPadem "3"?
- Zakaz palenia papierosów elektronicznych?
Najnowsze komentarze:
- gumownia.pl
Masz nie zamkni?ty link w wpisie.
Autor komentarza, sobota, 30 kw. 2011 #
Ech, wychodzi ogl?danie snookera podczas pisania :) Dzi?ki.
// Go Higgins!
Autor komentarza, sobota, 30 kw. 2011 #
I wide?o nie chce dzia?a?.
Autor komentarza, środa, 18 maj 2011 #
http://www.martinadamek.com/2011/04/28/apndroid-is-suspended-on-the-android-market/
Autor komentarza, sobota, 30 kw. 2011 #
Hmm… z podlinkowanego opisu wynika, ?e APNdroid nie informowa? o wprowadzeniu nowych reklam i wcale nie stosowa? zasady opt-in o której wspominaj? na stronie autorzy AirPush.
Nie trzeba by?o d?ugo czeka? na nadu?ycia i negatywne reakcje androidowców.
Autor komentarza, sobota, 30 kw. 2011 #
Nie wiem – chodzi?o mi o sam fakt, ?e u?ytkownikom bardzo si? to nie spodoba?o. Wcale mnie to nie dziwi.
Autor komentarza, sobota, 30 kw. 2011 #
Zacz?li deinstalowa? zaznaczaj?c, ?e to malware i wpad?o momentalnie na filtry. Nie dziwi.
Autor komentarza, sobota, 30 kw. 2011 #
Dojdzie do tego, ze trzeba bedzie wyposa?y? w jaki? dobry antivir badz programik do filtrowania po??cze? internetowych jako podstawowa rzecz w ka?dym nowym telefonem z zielonym ludzikiem.
Jestem ciekaw, czy tego typu eksperymenty by?y na konkurencyjnych platformach (w tym przypadku iOS, ale przyjmujemy ze do tej grupy nalez? Symbian i BB) – je?li tak, to jak ostatecznie one wypad?y.
Oczywi?cie, zgodz? si? z tym ze programi?ci pisz?c programy, maj? prawo do zarobku ale niech b?d? uczciwi wobec u?ytkowników – sam nie blokuj? reklam na Androidzie i raczej nie mam zamiaru, Chyba ze b?d? one w stylu AirPush, wtedy bedzie trzeba powa?nie si? zastanowi?.
Autor komentarza, niedziela, 1 maj 2011 #