Przypadkowe klikni?cia w reklamy AdSense – stanowisko Google

 

Podczas gdy my ju? s?odko spali?my tej nocy, Mike Deeringer (cz?onek zespo?u Google AdSense), sp?dza? popo?udnie w biurze publikuj?c na blogu Inside AdSense artyku? pt. A clarification on accidental clicks, w którym wyja?nia? stanowisko Google w sprawie tzw. przypadkowych klikni?? w reklamy. Podobnie jak i inne tego typu posty nie zawiera ?adnych ?cis?ych wytycznych, warto go przeczyta?.

Jak ju? wspomnia?em, jak zwykle brakuje tu konkretnych okre?le? „tak wolno, a tak nie”, t?umaczonych tym, ?e „ka?da strona jest inna i nie sposób poda? odleg?o?ci reklam od innych elementów z dok?adno?ci? co do piksela”. W sumie prawda.

Post generalnie skupia si? na umieszczaniu reklam blisko elementów nawigacyjnych i innych „klikalnych” obiektów. Co ciekawe, Google dalej rekomenduje umieszczanie reklam blisko elementów nawigacyjnych:

For those of you concerned about our optimization tips, we still recommend integrating your ad units and link units with your page content or navigation, in order to offer your users relevant ads in addition to the content they normally see.

Na poni?szej grafice wida? przyk?ad takiej implementacji:

Reklamy Google i nawigacja

Da si? to sensownie wyt?umaczy? – gdy internauta szuka w serwisie interesuj?cych go tre?ci, kieruje si? w stron? menu. Reklamy s? wkomponowane w szat? graficzn?, jednak s? oddzielone od normalnych linków przy pomocy odst?pu lub nag?ówków „Reklamy”, „Reklamy Google” itp.

Google zwraca natomiast uwag? na to, ?e cz?sto zdarza si?, ?e w?a?ciciele stron umieszczaj? reklamy zaraz przy innych obiektach b?d?cych linkami, przez co przypadkowe i najcz??ciej niechciane klikni?cie w reklam? to kwestia ma?ego okruszka na naszym biurku, który spowoduje, ?e kursor „przeskoczy” o 2-3px.

Pami?tam pewien polski serwis który umieszcza? reklamy Google zaraz przy malutkich cyferkach s?u??cych do nawigacji pomi?dzy podstronami. Nikt nie by? w stanie okre?li?, w którym miejscu ko?czy si? link, a w którym zaczyna ju? reklama. Nic dziwnego, ?e w pierwszym miesi?cu serwis wygenerowa? kilka tysi?cy przychodu. Równie szybko reklamy Google przesta?y si? na tej stronie wy?wietla? ;)

While this type of ad placement may not inherently violate our program policies, it could increase the risk of invalid clicks being generated on the ads, which would be in violation of our policies.

Przyk?adem umieszczenia reklam ?eruj?cych na przypadkowych klikni?ciach, zaprezentowanym przez Google jest rozwijane menu umieszczone nad reklamami: minimalny ruch myszk?, kursor przesuwa si? o kilka pikseli, rozwijane menu znika i klikamy na reklam?.

Dropdown i AdSense

Wpis opublikowany 11 maja 2007
Tagi: , , ,
Kategorie: Bez kategorii

Zobacz również:

Komentarze do wpisu "Przypadkowe klikni?cia w reklamy AdSense – stanowisko Google"

  1. Chyba powiniene? zamieni? to „tzn.” na „tzw.” bo raczej pasuje tam stwierdzenie „tak zwanych” ni? „to znaczy”.

    Autor komentarza, sobota, 12 maj 2007 #

  2. @waltharius: thx, poprawione

    Autor komentarza, sobota, 12 maj 2007 #

  3. witam mam pytanie, czy mo?na umieszcza? przy linkach reklamowych obrazki ?
    jest to cz?sto stosowane w „kwadratowych reklamach” google
    Je?eli nie to jakie s? jeszcze zakazy?
    mo?na linki reklamowe umieszcza? w ?rodku tre?ci – np w?ród linków ?
    I o co chodzi z tym robots.txt ? musi on by? umieszczony ? i co powinno pisa? ?

    Bardzo prosz? o wyk?ad
    z góry dzi?kuje

    Autor komentarza, wtorek, 22 maj 2007 #

  4. @Patryk:

    Nie, umieszczanie takich grafik nie jest dozwolone. W jednym z wcze?niejszych postów w „Inside Google” o tym by?o.

    Jednostki linków mo?na chyba umieszcza? w?ród innych linków… albo inaczej – nie widzia?em nigdzie jasno napisanego zakazu czego? takiego :)

    robots.txt to plik zawieraj?cy instrukcje dla robotów indeksuj?cych. Mo?emy w nim okre?li? np. których katalogów czy plików nie maj? roboty odwiedza?. Szczegó?y znajdziesz w jednym z tysi?cy poradników dost?pnych w necie na ten temat – just use Google, Luke :)

    Autor komentarza, wtorek, 22 maj 2007 #

  5. Troch? stary ten artyku? ale wci?? aktualny.

    Autor komentarza, niedziela, 4 wrz 2011 #

  6. „Szewc w dziurawych butach chodzi…”

    Ostrzegasz przed rozwijanym menu i reklamami pod nim umieszonymi, a na Twoim blogu równie? jest rozwijane menu pod którym znajduj? si? reklamy.

    Sam osobi?cie dzi?kuj? za artyku? bo mia?em tak samo na mojej stronie. Teraz kombinuje jak by tu zrobi? ?eby by?o dobrze:)

    Autor komentarza, piÄ…tek, 3 lut 2012 #

    • Wpis pochodzi z roku 2007, a ten layout pojawi? si? gdzie? w marcu 2011, ale prawda – faktycznie kilka z tych wymienionych w tre?ci elementów pojawi?o si? w ko?cu i tutaj :)

      Autor komentarza, piÄ…tek, 3 lut 2012 #

Robisz zakupy w internecie?
Pomagaj ZA DARMO przy okazji
4000 organizacji społecznych i ponad 1000 sklepów