Nowy portal informacyjny TVN24.pl i redesign TVN24

 

Dzisiaj w południe ruszył zapowiadany w sobotę Portal Informacyjny TVN24.pl. Widać też w końcu wprowadzone zmiany w studiu TVN24, których namiastkę było już widać w w weekend.

Nowy portal oferuje… dość sporo. Mamy wiadomości podzielone na 10 kategorii (Polska, Świat, Sport, Biznes, Meteo, Prasa, Michałki, Sondy, Fakty, Najnowsze informacje) okraszone dużą dawką materiałów video i fotografiami. Na stronie głównej można zobaczyć najważniejsze informacje ze wszystkich części oraz dostać się do wszystkich działów.

Mamy też sekcję blogów – 14 redaktorów TVN będzie pisać na łamach portalu, m.in. Justyna Pochanke, Jacek Pałasiński, Tomasz Sianecki, Roman Młodkowski, Tomasz Sekielski czy Grzegorz Miecugow. Zobaczymy jak często będą aktualizowane te blogi.

Są kanały RSS! 9 różnych kanałów (Polska, Świat, Polityka, Biznes, Sport, Meteo, Michałki, Prasa, Blogi). Dostęp do nich mamy w zakładce „Na żywo” lub na stronach poszczególnych kategorii wiadomości. Szkoda, że nie ma jak się do nich dostać wprost ze strony głównej.

Jako alternatywę dla kanału RSS, TVN zaproponowało aplikacje „Pasek” i „Pulpit” – niewielkie programy do ściągnięcia i zainstalowania w systemie Windows 2000/XP/Vista, które siedzą ciągle na pulpicie i prezentują nam newsy w oknie tego tickera.

Jak na portal stacji telewizyjnej, mamy też dostęp do podcastów. Do wyboru programy „Szkło Kontaktowe”, „Kropka nad i”, „Ostatnie piętro”, „Internet 24” i inne. Są też dostępne Fakty TVN.

A sam wygląd? Ładny, w przyjemnych kolorach. RAFi określił go jako „w miarę przejrzysty” i w pełni się z tym zgadzam. Ja jeszcze nie zauważyłem większych niedoróbek, ale inna sprawa, że nie jestem specjalistą od grafiki :) Szerokość określona na 960px, czyli 10px mniej niż w przypadku Gazety i na szczęście nikt nie wpadł tu na pomysł wstawiania zdjęć w formie widescreen ;)

Co do zmian w TVN24 jako telewizji, wszystko stało się jasne :) Dosłownie i w przenośni – kolorystyka stanowczo jaśniejsza, błękity, sporo białego. Nowe studio prezentuje teraz w tle białą ścianę z wieloma ekranami na których widać m.in. różne stacje należące do ITI. Generalnie kolorystyka studia i np. belek z podpisami komponują się dobrze z kolorystyką nowego portalu. Mamy też nowy podział okna i przejścia w przypadku jednoczesnej transmisji ze studia i np. z konferencji prasowej czy relacji w terenie. No i oczywiście zmieniony ticker z newsami na dole – nie ma już przewijanych newsów, treść się zmienia co kilka sekund.

Widać też dopełnianie się stacji i portalu. W jednym z serwisów było już łączenie ze specjalnym studiem, gdzie (jeśli dobrze zapamiętałem) Jakub Porada prezentował materiały z portalu. Jedyne co bym doradził autorom, to udostępnienie wydzielonego pasma czy nawet serwera na potrzeby takiego studia, ponieważ teraz podczas transmisji na żywo… trzeba było długo czekać na załadowanie podstrony i video – widać, że zainteresowanie nową stroną jest spore :)

Nową stronę TVN24.pl oceniam bardzo pozytywnie i na pewno będę tam częstym gościem. Nie ustawię na pewno jako startową, bo tą od lat zajmuje jedyne słuszne about:blank ;)

Wpis opublikowany 19 marca 2007
Tagi: , , , , ,
Kategorie: Bez kategorii

Zobacz również:

Komentarze do wpisu "Nowy portal informacyjny TVN24.pl i redesign TVN24"

  1. A ja dziś szczęścia nie miałem. Obejrzałem sobie tylko 2-3 filmiki, bo przy próbie wejścia na cokolwiek dostawałem informację o braku takiej strony. Podejrzewam, że to tylko chwilowa niemoc spowodowana zmianami lub natłokiem zwiedzających. No i pewien niesmak spowodowały ciągle włączające się wiadomości po powrocie na stronę główną z podstron serwisu. Na dodatek głośność materiału video nie chciała się zapamiętać i za każdym razem byłem zmuszony dokonać regulacji.
    Ale ja to się jak zwykle czepiam drobiazgów. :)

    Autor komentarza, poniedziałek, 19 mar 2007 #

  2. No ja sobie ustawiłem właśnie stronę tvn24.pl jako startową – wtedy od razu mam dostęp do wiadomości :) Wreszcie jakaś sensowna alternatywa dla onetu. Bardzo podoba mi się duża ilość materiałów wideo. Jak tak dalej pójdzie to telewizor będę włączał tylko na PŚ w skokach i inne wydarzenia sportowe – reszta już jest w sieci ;)

    Autor komentarza, poniedziałek, 19 mar 2007 #

  3. Dobra, nacieszyliśmy się nowym serwisem – czas spojrzeć na to wszystko spokojniej i poważniej.

    a) strona jest zdecydowanie za długo. Fotka wykonana screengrabem ma aż *5471px* długości! Ciach w połowie i link do archiwum!

    b) Nagłówki jednak stanowczo za duże. Arial 33px zaczyna mi już przypominać nagłówki w Fakcie lub Super Ekspresie…

    c) Nowe kolory głównego studia TVN24… nieee… nieee… to jest stanowczo za jasne, za dużo białego, błękitu. Granatowa, ciemnoniebieska kolorystyka pasowała świetnie.

    d) Kolor logo na stronie się jakiś taki jasny zrobił… Cholipa, popatrzcie tylko: Logo - porównanie

    e) Blok w prawej kolumnie zatytułowany „Blogi” – ile razy można te same opisy tych samych redaktorów czytać…

    f) Pierwszy post Romana Młodkowskiego zniechęca zupełnie do czytania. Tytuł można spokojnie zmienić na „Kazali mi pisać bloga za karę, to piszę” (http://www.tvn24.pl/0,75,blog.html)

    g) „Oceń wagę” / „Średnia waga” – Jeśli waga podaje poprawną wartość to jest dobra, oceniam pozytywnie, natomiast moja średnia waga w ostatnim miesiącu jest stanowczo za wysoka…. Kto to wymyślił?

    h) Skoro już jest opcja zakładania kont w kwestii oglądania video online, to nie można już było tego samego loginu użyć do forum? A no tak, to dalej silnik onetu…

    i) Skoro już o transmisji video mowa, ceny abonamentów: tygodniowy – 9 PLN, miesięczny – 29,90 PLN, kwartalny – 82,90 PLN – jednak ciutkę dużo…

    j) I nie spełniam wymagać sprzętowych do transmisji video: „W systemie musi być zainstalowana przeglądarka Internet Explorer 5.0 lub nowsza” obleci – mam IE7. „Windows XP/2000 lub nowszy” – luzik. Ale poniżej z kolei: „Usługa nie jest dostępna dla systemu operacyjnego Windows Vista i programu Windows Media Player 11.”

    k) W cenniku reklamy oczywiście znalazły się pozycje „Scroller”, „Toplayer” i „Brandmark” (shaped pop-up) – esz, a już cieszyłem się, że bannerki na stronie są raczej mało uciążliwe…

    l) Jednak jest sposób na dojście do kanałów RSS ze strony głównej! Wystarczy użyć selecta „Na skróty” – gdyby nie przypadkowy klik, w życiu bym nie wpadł na to…

    m) „M jak mrówka” – ludzie z BE wiedzą o co chodzi ;)

    n) jak tvN – ostatnia literka, czyli koniec znęcania się ;)

    Autor komentarza, poniedziałek, 19 mar 2007 #

  4. @Tomek punkt f

    przeczytaj sobie: http://www.tvn24.pl/0,60,blog.html – wpis Tomka Sianeckiego. pt: Przymus dobrowolny.
    „Moi Szefowie, oby żyli i rządzili wiecznie, postanowili otworzyć mi oczy. (…) życie każdego człowieka, czyli i moje, dzieli się na dwie części. Tę przed epoką blogów i tę z blogami. Ta druga jest oczywiście super, dżezi i trendi (przepraszam jeśli nie są to już określenia trendi)….”

    Autor komentarza, poniedziałek, 19 mar 2007 #

  5. @Michał: Tak, czytałem czytałem… Marcin wypisał więcej takich kwiatków: http://netto.blox.pl/2007/03/tvn-skonczylo-sie-na-master-of-puppets.html

    Autor komentarza, poniedziałek, 19 mar 2007 #

  6. Oczywiście, że ma pare niedoróbek. Ale to miło, że powoli powstaje polski odpowiednik CNN, na całej linii. Mam nadzieję, że będzie coraz lepiej.
    Pozatym sądzę, że to jest jakaś odpwiedź na itvp.pl, bo do tej pory raczej był trudny dostęp do materiałół video z tvn.

    Autor komentarza, wtorek, 20 mar 2007 #

  7. […]Niestety, nawet wsparcie Dream Labu (spółki wydzielonej z Onetu) nie pomogło w zaprojektowaniu serwisu poprawnego pod względem użyteczności i designu. Przykład Gazety.pl, która niedawno poddana została redesignowi dowodzi, że pracę nad tak dużymi serwisami warto oddać w ręce doświadczonych agencji interaktywnych.

    Reasumując – ciekawe treści, ciekawe rozwiązania przedstawione w średnio atrakcyjny wizualnie i mało intuicyjny sposób. A szkoda, bo portal ma potencjał, by zostawić konkurencję daleko w tyle.[…]

    Więcej tutaj.

    Autor komentarza, wtorek, 20 mar 2007 #

Robisz zakupy w internecie?
Pomagaj ZA DARMO przy okazji
4000 organizacji społecznych i ponad 1000 sklepów