Nowy interface Google AdSense

Kilka dni temu Google obwie?ci?o, ?e powszechnie udost?pnia nowy interface Google AdSense. Ja mam dost?p do nowego panelu ju? od przesz?o dwóch tygodni, jednak wci?? nie mog? si? do niego przekona?.
Jednym z powodów mo?e by? to, ?e za ka?dym razem po zalogowaniu widz? znowu stary panel i nie chce mi si? przestawia? na nowy :) Chocia? wa?niejsze jest chyba to, ?e nowy panel wprowadza nowe mierniki, do których jeszcze si? nie mog? przyzwyczai?.
Ale chyba warto si? przemóc i zacz?? przyzwyczaja? do zmian, bo nowy panel to jednak troch? ciekawych rozwi?za?. A w?ród nich mi?dzy innymi:
Nowe mierniki, nowe liczby
Ju? przy pierwszym rzucie oka na nowy panel zobaczymy, ?e wszystkie liczby si? diametralnie ró?ni? od tych dost?pnych w starym panelu. Totalna dezorientacja. O ile stary panel pokazywa? liczb? wy?wietle? stron zawieraj?cych jednostki reklam, to nowy panel pokazuje liczb? wy?wietle? wszystkich jednostek – je?li na ka?dej stronie mamy wi?c 3 jednostki reklam, liczba wy?wietle? b?dzie trzykrotnie wi?ksza ni? dotychczas. CTR równie? ulegnie drastycznej zmianie, poniewa? b?dzie odnosi? si? do liczby wy?wietle? poszczególnych jednostek reklam, a nie stron.
Ciekawym nowym wska?nikiem jest pokrycie, czyli procentowy udzia? stron, dla których uda?o si? znale?? dopasowane reklamy. Oczywi?cie d??ymy do 100%, natomiast warto?ci mniejsze oznaczaj?, ?e na niektórych jednostkach reklam wy?wietlane s? (w zale?no?ci od ustawienia) reklamy charytatywne lub puste pola.
W raportach pojawia si? równie? nowy wska?nik RPM – Revenue Per Mille, czyli przychód z tysi?ca wy?wietle? dla danej jednostki / kana?u.
Na stronie g?ównej panelu wy?wietla si? równie? suma niewyp?aconych zarobków, która pewnie b?dzie wprowadza?a wi?cej zamieszania ni? po?ytku. W po?owie miesi?ca widzimy te kilkaset EUR (czego sobie i Wam ?ycz? :)), ale przecie? i tak pod koniec miesi?ca na nasze konto zostanie wys?ana tylko ta cz???, która zosta?a zarobiona w ubieg?ym miesi?cu.
Nowy wygl?d
Nowy interface to równie? lepsze graficzne przedstawienie danych, które do tej pory by?y dost?pne wy??cznie w tabelach. Wiele informacji zosta?o przedstawionych na wykresach, podobnie jak w przypadku cho?by Google Analytics.
Du?o ?atwiej ??czy? dane z ró?nych kana?ów, dzi?ki czemu mo?emy przegl?da? statystyki reklam z konkretnych cz??ci witryny lub ró?nych witryn.
Uproszczono równie? dodawanie reklam – ca?y formularz ze wszystkimi opcjami jest teraz umieszczony na pojedynczej podstronie, od wyboru formatu reklamy, po przypisanie do kana?ów.
Szkoda tylko, ?e niektóre wykresy i tabele nie mieszcz? si? na ekranie przy netbookowej rozdzielczo?ci 1024×600 – ca?o?? wystaje poza praw? kraw?d? o kilkadziesi?t pikseli.
Nowe opcje blokowania reklam
W nowym panelu zwi?kszono równie? mo?liwo?ci blokowania danych typów reklam. Oprócz wykluczania jednostek z konkretnych domen, mo?na teraz ustawi? opcj? akceptacji lub odrzucenia reklam z kategorii newralgicznych (w tym np. polityki, religii, odniesie? do erotyki i seksualno?ci, farmaceutyków czy… dzwonków i materia?ów do pobrania (?)) lub reklam pochodz?cych z konkretnych sieci reklamowych (na li?cie ponad 150 ró?nych sieci).
Kiedy nowy interface pojawi si? na sta?e?
Ci??ko powiedzie?, kiedy nast?pi ostateczne przej?cie na nowy interface. Pierwsi wydawcy uzyskali dost?p do nowej wersji równo rok temu, a dopiero w zesz?ym tygodniu zosta? on udost?pniony szerszemu gronu jako wersja testowa/beta. Mo?na wi?c chyba zak?ada?, ?e minie jeszcze przynajmniej kilka-kilkana?cie tygodni do momentu ca?kowitego wycofania starego panelu. Warto jednak ju? teraz powoli przyzwyczaja? si? do nowych mierników i na ich bazie opracowywa? nowe, lepsze, strategie reklamowe na swoich stronach.
» Zobacz dodatkowe ilustracje do wpisu «
Wpis opublikowany 14 listopada 2010
Tagi: adsense, beta, google, interface, nowo?ci, zmiany
Kategorie: google, internet, it, reklama, wszystkie
Zobacz również:
Komentarze do wpisu "Nowy interface Google AdSense"
Najnowsze posty:
- Unboxing: Topowy/TomTomowy Prezent
- Rozpakuj Topowy Prezent - konkurs ?wi?teczny
- Tajemnicze zmiany rozk?adu SKM
- #Apple World Problems: co zrobi? z iPadem "3"?
- Zakaz palenia papierosów elektronicznych?
Najnowsze komentarze:
Zobacz również:
FastPR - szybki PR dla ma?ych firm (+szybki konkurs dla startupów)
14.11.2010, 16 komentarzy
Rzeczywi?cie, decyzja z rozdzielczo?ci? nie by?a najtrafniejsza – niby 1024 odchodzi?o ju? w zapomnienie, ale nap?yw netbooków wstrzyma? ten moment jeszcze na troch?.
Co do pozytywnych stron – nareszcie moderacja reklam przesta?a by? czym? „tajemnym” i nie jest ukryta w podmenu.
Dobrze te?, ?e piszesz o tym CTR – to mo?e kogo? niema?o zaskoczy?, bo prawie wszyscy zanotuj? zapewne spadek o 1/3-1/3, w zale?no?ci od tego, ile reklam na stronie wy?wietlaj? :)
Autor komentarza, niedziela, 14 lis 2010 #
Chodzi?o oczywi?cie o 1/2-1/3 ;)
Autor komentarza, niedziela, 14 lis 2010 #
A ja si? raz prze??czy?em na nowy interface i ca?y czas go mam. Taka ma?a ciekawostka :)
Autor komentarza, niedziela, 14 lis 2010 #
:) U mnie za to przeskakuje na nowy interfejs gdy klikn? na logo Google Adsense w starym.
Autor komentarza, niedziela, 14 lis 2010 #
Mnie nie przypad? do gustu, mia?em okazj? go testowa? ju? bodaj w kwietniu i jako? nie mog?em si? do niego przyzwyczai? do dzisiaj.
RPM to chyba nowa (bardziej intuicyjna) nazwa tego, co dawniej okre?lane by?o jako eCPM.
Autor komentarza, niedziela, 14 lis 2010 #
Masz racj?, RPM to w zasadzie to samo co eCPM. Zdecydowanie bardziej intuicyjna nazwa, bo przecie? z punktu widzenia wydawcy interesuje nas przychód, a nie koszt :)
Autor komentarza, niedziela, 14 lis 2010 #
Chyba Wole starcze adsense, zamiast „Szacowane niewyp?acone zarobki” powinno by?: „wczorajsze zarobki: Bardziej przydatna informacja.
Autor komentarza, środa, 17 lis 2010 #
Ja bym tam ch?tniej widzia? „Zarobki w tym miesi?cu” – bo to przecie? o to chodzi ?eby tam du?o ponad €70 by?o widoczne :> Jest info o tym ile zarobili?my dzisiaj, ni?ej szczegó?owo rozpisany ostatni tydzie? – brakuje w?a?nie takiego szybkiego rzutu oka na bie??cy miesi?c.
Autor komentarza, środa, 17 lis 2010 #
A mi si? ten wygl?d nie podoba w ogóle. Poprzedni by? bardziej przejrzysty, prosty w odbiorze i dawa? istotne informacje – w tym mo?na si? pogubi? ;/
Autor komentarza, piÄ…tek, 30 wrz 2011 #