Google AdSense i Analytics razem w akcji

 

Google AdSense i Analytics razem w akcji

Dawno, dawno temu, żeby mieć jakieś dokładniejsze statystyki zarobków z Google AdSense na poszczególnych stronach naszego serwisu, trzeba było używać różnych skryptów i hacków. Ale po jakimś czasie zmienił się kod reklam i skończyło się rumakowanie. Potem pojawiła się taka plotka o wbudownej w Analytics obsłudze AdSense, miałem nawet przyjemność telefonicznie porozmawiać z jednym z pracowników Google Analytics Team i podzielić się opiniami na temat tego pomysłu.

Jesienią ubiegłego roku pojawiła się możliwość integracji kont AdSense i Analytics. Funkcja ta jednak była dostępna tylko dla wybranych kont. W połowie stycznia taka opcja pojawiła się i w moim panelu. Podpiąłem więc wszystko pod jedną moją małą stronkę na której lubię testować nowinki Wujka Google i po dwóch tygodniach mogę się podzielić kilkoma informacjami.

Proces integracji nie był specjalnie trudny, kilkuetapowy kreator który pomógł wybrać główny profil Analytics i połączyć z AdSense. Ponieważ obie usługi działają na tym samym koncie google, wszystko poszło całkiem sprawnie.

Przegląd wskaźników

Musimy się od razu nastawić, że nie zobaczymy ile zarabiamy na konkretnych kliknięciach w konkretne reklamy. Google dalej pilnie strzeże cen za kliknięcia w poszczególne reklamy, a tym samym swojej marży.

Teraz w panelu Google Analytics w menu Zawartość » AdSense »
Przegląd
mam dostępne krótkie podsumowanie mojego konta. Widoczne na poniższym screenie 10 najważniejszych wskaźników obejmują m.in.: ogólne zarobki, zarobki przeliczone na 1000 odwiedzin (często używane do orientacyjnego prognozowania zarobków), wyświetlenia, kliknięcia, eCPM, CTR…

AdSense i Analytics

Trendy

Najprostsze z możliwych zestawień – wartości wspomnianych wcześniej 10 czynników z podziałem na godziny, dni, tygodnie lub miesiące, zaprezentowane na wykresie punktowym i blokowym.

Nie wiem czemu w podstronie „Trendy” nie można na wykresie punktowym porównać dwóch charakterystyk – żeby móc to zrobić, trzeba się cofnąć do „Przeglądu”. A przecież to w zasadzie te same dane…

AdSense w Analytics - trendy

Ale i tak najważniejsza (i najbardziej przydatna) funkcja połączonych AdSensów z Analytics to…

» Zobacz dodatkowe ilustracje do wpisu «

 

Wpis opublikowany 8 lutego 2009
Tagi: , , , , ,
Kategorie: google, internet, it, webmaster, wszystkie

Zobacz również:

Komentarze do wpisu "Google AdSense i Analytics razem w akcji"

  1. Masakra – ja jeszcze w angielskiej wersji nie mam, a Ty juz w polskiej masz? ;)

    Autor komentarza, niedziela, 8 lut 2009 #

    • Mnie zawsze Wujek Google lubił ;)

      Pewien wpływ na te nowe usługi powinien mieć też fakt, że mam jedno z pierwszych kont Google Analytics – udało mi się zarejestrować w pierwszych godzinach po premierze, zanim jeszcze był ten wielki pad serwerów gdy największe serwisy poinformowały o nowej usłudze ;)

      Autor komentarza, niedziela, 8 lut 2009 #

    • Za to ja miałem w opcjach Google Calendar zakładkę trybu offline już jakiś rok temu, co prawda po wyświetleniu okienka z prośbą o autoryzację nic się nie działo, ale zawsze ;)

      Autor komentarza, sobota, 7 mar 2009 #

  2. a jak wygląda kwestia publikowania takich danych :)? można to legalnie podawać ?

    Autor komentarza, niedziela, 8 lut 2009 #

    • Według regulaminu AdSense, wolno podawać tylko sumaryczną kwotę zarobków.

      Autor komentarza, niedziela, 8 lut 2009 #

    • Może i jest to drobne nagięcie ToS, ale przecież w tym wpisie nie chodzi o chwalenie się konkretnymi danymi, tylko przedstawienie nowej usługi.

      I tak nie wiecie o której stronie mowa, a wszelkich machlojek wykonanych na grafikach we wpisach o AdSense i tak nie wyłapiecie ;-) Kto chętny, kalkulator w dłoń ;)

      Autor komentarza, niedziela, 8 lut 2009 #

  3. ojej chyba regulamin naruszyłeś

    Autor komentarza, niedziela, 8 lut 2009 #

  4. Wiadomo może, kiedy taka funkcja będzie dostępna innym użytkownikom? W końcu dali to czego chcieli użytkownicy tylko nie dali tego dla wszystkich…

    Autor komentarza, poniedziałek, 9 lut 2009 #

  5. Nie jestem pewien, ale chyba nie wolno pokazywać swoich CTR, wg regulaminu adsense.

    Ostrożnie, bo Cię przestanie lubić wujek Google :)

    Autor komentarza, poniedziałek, 9 lut 2009 #

    • przecież to niekoniecznie musi być CTR z jego serwisu ;P.

      Teraz mam już odpowiedź na pytanie, czemu nie mogłam zintegrować swojego Analyticsa z AdSense. Po prostu nie aktywowali mi jeszcze tej opcji, tak?

      Autor komentarza, wtorek, 10 lut 2009 #

  6. U mnie konta połączone już od grudnia, tylko jest jeden mały problem – Anal pokazuje statystyki z reklamy jedynie dla jednego serwisu, na pozostałych mam cisze w eterze (a zarobki są).

    Orientuje się ktoś jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy?

    ps. ciekawy wpis :)

    Autor komentarza, środa, 18 lut 2009 #

    • Analytics pobiera automatycznie dane tylko dla głównego profilu witryny w danym koncie.

      Jeśli pod osobne profile masz podpięte osobne strony, zaloguj się do Analytics, wejdź w edycję danego profilu („Edytuj” obok „Informacje o profilu witryny głównej”) i zaznacz „Tak, ten profil powinien otrzymać dane AdSense”

      Zobaczysz kod, który należy wstawić na podstrony tej witryny.

      Autor komentarza, środa, 18 lut 2009 #

  7. dzieki Tomasz – nie zauwazylem tego

    Autor komentarza, czwartek, 19 lut 2009 #

Robisz zakupy w internecie?
Pomagaj ZA DARMO przy okazji
4000 organizacji społecznych i ponad 1000 sklepów