Maj to kvÄ›ten, a świeży to Äerstvý
„To ciekawe, że w kraju w którym maj to kvÄ›ten, a świeży to Äerstvý, ludzie mogą do pewnych rzeczy podchodzić tak poważnie. A jednak.„
Pilsner Urquell w swojej najnowszej kampanii reklamowej. Jedno z fajniejszych haseł, na jakie ostatnio trafiłem. Lubię wykorzystanie gier słownych, a czeski język to nieograniczone możliwości takich zabaw.
Wasze zdrowie.
Wpis opublikowany 11 września 2010
Tagi: billboard, hasła, piwo, reklama, slogany
Kategorie: ciekawostki, offline, pop, reklama, rotfl
Ja trafiłem na „Po czesku świeży to Äerstvý, ale piwo to pivo” ;)
Autor komentarza, sobota, 11 wrz 2010 #
Doskonałe piwo :)
Autor komentarza, sobota, 18 wrz 2010 #
Mieszkam w Cieszynie a dokładniej 100 metrów od normalnego kraju tj. czech :-)
Jest więcej takich fajnych okresleń.
1. Nigdy na ulicy nie próbuj zapytać sie Czeski że np: „szukam …..” bo dostaniesz w pysk :-) Słowo to w j. czeskim jest bardzo obraźliwe dla kobiet :-)(Nie dotyczy Śląska Cieszyńskiego gdyż laski są tutaj mniej uczulone na Polski)
2. Nie mów że idziesz do „Sklepu” bo bys musiał sobie iśc do piwnicy :-)Sklep to „Obchod” a budynek, kamienica lub blok w którym mieszkasz nawet apartamentowiec to „barak”.
3. Zakaz jazdy na „kole” nie znaczy że na jednym kole ale to jest zakaz jazdy rowerem :-)
4. Zapowiada Ci na stacji „kolej czisło 3” to nie jest kolej ale tor nr. 3 :-) itd….
Ale ludzie są fajni , nie są tak zajechani polityką jak Polacy . Oni mają to gdzieś.
Mają tez 2 rzeczy całkiem przeciwne do nas:
1. Kierowcy – chyba najgorsi w Europie ale za to drogi hmmmmm jesteśmy 50 lat za nimi :-)
Pozdrawiam
Autor komentarza, niedziela, 6 lut 2011 #