Grywalizacja w praktyce: tryb Eko w samochodzie

 

Od jakiego? czasu g?o?no wsz?dzie o grywalizacji, jako modnym i efektywnym elemencie anga?uj?cym u?ytkownika / klienta. A w?ród przyk?adów zawsze pojawia? si? motyw samochodu z trybem Eko, który nalicza punkty za ekonomiczn? jazd?.

Do tej pory nie potrafi?em sobie za bardzo wyobrazi?, jak taki system mo?e wci?ga? kierowców do zabawy. Nowy samochód z mocnym silnikiem oznacza peda? do pod?ogi i rura. Gdzie tu miejsce dla ekonomii?

A wystarczy?o przez dwa tygodnie poje?dzi? samochodem z takim systemem ?eby si? da? wci?gn?? do gry i stara? si? wsz?dzie jecha? spokojniej i ekonomiczniej, aby ostateczna ?rednia spalania wysz?a jak najni?sza.

W nowych Toyotach Sienna, którymi to przeje?dzili?my w USA ponad 4000 mil, jest taka fajna ma?a dioda „ECO”, która rado?nie zapala si? na zielono, gdy kierowca jedzie spokojnie na optymalnych obrotach. Przyci?niesz peda? gazu mocniej, obroty lec? w gór?, lampka ga?nie, a Ty wiesz, ?e chwilowe spalanie szybuje w tej chwili w rejony 20 litrów na setk?.

I w tym trybie „Eco” mo?na spokojnie jecha? i po mniej zat?oczonych miastach i po autostradach. Lampka ?wieci?a do pr?dko?ci oko?o 85 mph, czyli tyle ile zwykle je?d?? Amerykanie na freewayach z limitem 75 mph. Trzymasz tak? pr?dko?? na d?ugich prostych, lampeczka si? ?wieci, a portfel si? cieszy. A i sama jazda p?ynna i przyjemna.

I przez ca?? drog?, gdy tylko prowadzi?em, ?apa?em si? na tym, ?e k?tem oka bardzo cz?sto zerka?em w rejony tej lampki. Noga szybko wyczuwa?a ten optymalny nacisk i udawa?o si? jecha? d?ugie dystanse w trybie eko i to bez tempomatu, który w??cza?em w sumie sporadycznie dla rozlu?nienia nogi. (Swoj? drog? fajna i wygodna rzecz na trasie, jednak tu potrafi? troch? powariowa? i powy?, gdy akurat jecha?o si? na granicy biegów i trafi?o si? cho?by drobne wzniesienie :)). Z pewno?ci? pomaga tu równie? automatyczna skrzynia biegów.

Taka prosta zabawa „przy okazji”, bawisz si? sam ze sob? próbuj?c zbi? te nadmiary, które si? nabi?y podczas pokonywania górskich serpentynek czy wzniesie? San Francisco.

Zaczynam si? wci?ga? i coraz lepiej rozumie? fenomen :)

Wpis opublikowany 17 września 2011
Tagi: , , ,
Kategorie: ciekawostki, marketing, offline, prywata, wszystkie

Zobacz również:

Komentarze do wpisu "Grywalizacja w praktyce: tryb Eko w samochodzie"

  1. Ekonomiczna jazda ma jedn? wielk? wad?. Jest strasznie nudna ;) Chocia? mo?e taka ma?a dioda zmienia stan rzeczy.

    Autor komentarza, sobota, 17 wrz 2011 #

  2. Dobry pomysl. Chociaz ustawienia diody dobrze by bylo synchronizowac z prawem kraju, w ktorym sie obecnie przebywa.

    Autor komentarza, sobota, 17 wrz 2011 #

    • W jakim sensie? Co by przeszkadza?o w korzystaniu z takiej diody w PL? Bo ja nie widz?, przeciw wskaza?.

      Autor komentarza, sobota, 17 wrz 2011 #

  3. Rozumiem, ?e to fajna zabawa, ale zach?ta do ekonomicznej jazdy vanem z ponad trzylitrowym silnikiem i to pewnie przez wi?kszo?? czasu w pojedynk?, albo dwie osoby (jak to zwykle je?d?? Amerykanie) to jaki? absurd. Jasne, ?e w ma?ych Toyotkach to pomys? ciekawy i wyrabiaj?cy w kierowcy dobre nawyki (cho? sam je?d?? p?ynnie i bez takich wynalazków), ale Sienna i Eco? Ale? hipokryzja producenta. :)

    Autor komentarza, sobota, 17 wrz 2011 #

  4. Mo?e si? to wydawa? ma?o anga?uj?ce, ale BMW podobno musia?o wstrzyma? testy takiego systemu – kierowcy zacz?li przeje?d?aj?c na czerwonym ?wietle, alby pobi? swój rekord spalania np. w drodze do pracy.
    Ale mo?na wspiera? ekologiczny tryb ?ycie równie? w inny sposób z zastosowaniem gryfikacji: http://www.gryfikacja.pl/index.php/2011/07/practically-green-gryfikacja-w-sluzbie-ekologii/

    Autor komentarza, sobota, 17 wrz 2011 #

  5. Taaa. P pewnym czasie Ci przechodzi i je?dzisz jak kiedy?.

    Autor komentarza, niedziela, 18 wrz 2011 #

    • Chyba, ?e si? oka?e, ?e gnanie na z?amanie karku nic nie daje, bo przyje?d?a si? minut? wcze?niej ni? jad?c ekonomicznie

      Autor komentarza, poniedziałek, 19 wrz 2011 #

  6. Ka?da gra kiedy? si? nudzi, ale ka?da gra te? czego? te? uczy. Jednych nauczy wolniej je?dzi?, a innych przeje?d?a? na czerwonym ?wietle. Oby tych pierwszych by?o wi?cej:)

    Autor komentarza, niedziela, 18 wrz 2011 #

  7. Taaa… a za jaki? czas dodadz? ??cze do FB i b?dzie jeszcze has?o „Twój znajomy uzyska? wynik X, czy chcesz go pokona??” :)

    Autor komentarza, niedziela, 18 wrz 2011 #

  8. A mi wystarczy komputer pok?adowy pokazuj?cy aktualne spalanie wyra?one w l/100km

    Autor komentarza, poniedziałek, 19 wrz 2011 #

  9. Diodowy wska?nik zu?ycia paliwa pojawi? si? jako pierwszy w AUDI 100 w 83 roku jako centralny punkt tablicy. Zapala? si? podczas jazdy na 5 biegu przy ekonomicznej je?dzie.

    Autor komentarza, wtorek, 27 wrz 2011 #

Robisz zakupy w internecie?
Pomagaj ZA DARMO przy okazji
4000 organizacji społecznych i ponad 1000 sklepów