Google Analytics for AdSense?
(updated: 23.01.2007 7:20)
Co byście powiedzieli na plotę, że może niedługo nie będzie trzeba używać dziwnych skryptów, żeby dowiedzieć się więcej o naszych zarobkach w Google AdSense przy pomocy systemu statystyk Google Analytics? :)
Mam nadzieję, że na początku przyszłego tygodnia będę miał trochę więcej informacji (i to z dość dobrego źródła ;)) i będę mógł napisać trochę więcej.
No jasne, jak człowiek chce dobrze, to się zawsze wszystko zamiesza i przesunie w czasie… esz. Nic, napiszę więc to co wiem na chwilę obecną, a następnie będzie można to korygować.
Pod koniec października 2006r. na grupie Analytics Help, pojawił się temat AdSense metrics/reports wishlist. Od wieków wiadomo, że zamiast wciskać ludziom na siłę nasz pomysł, lepiej wysłuchać ich i się dowiedzieć, czego sami życzą sobie od danego produktu. Pojawiały się różne opinie, propozycje, pomysły. Sam też skrobnąłem coś krótkiego i po jakimś czasie zapomniałem o tym zupełnie. Ale chyba sprawa zaczyna ruszać.
Dostałem e-mail od jednego z członków Google Analytics Team:
I am a member of the Google Analytics team. A few months ago we asked AdSense publishers who also use Google Analytics for feature you’d like to see in Google Analytics that would help you improve your AdSense account. Thanks for inputting some suggestions! We’d like to get some more detail on your perspective as we build a roadmap toward building Analytics for AdSense accounts. Would it be possible to me and some members of our product team to talk to you on the phone for a few minutes during the week of 22 January simply to ask you more about what metrics or features in Analytics you’d like to see in your AdSense account?
Zaproponowałem termin rozmowy pomiędzy 25 a 27 stycznia, mając nadzieję, że dowiem się czegoś więcej. A tu nic – przed chwilą e-mail z informacją, że z powodu pewnych problemów rozmowa musi zostać ciutkę przełożona. Na chwilę obecną jest to 8 lutego 2007 9:30am (PST). Mam nadzieję, że coś się uda dowiedzieć albo np. załapać na testy :)
Wpis opublikowany 23 stycznia 2007
Tagi: adsense, analytics, beta, google
Kategorie: Bez kategorii
Namow na to, zeby Analytics dla AdSense pokazywal chociaz link reklamy. Fajnie byloby wiedziec, ktore reklamy daja wiecej $ ;-)
Autor komentarza, czwartek, 25 sty 2007 #
To na pewno nie przejdzie z założenia. Google w życiu nie zdradzi jakie stawki postawił dany reklamodawca. Przecież stawka określona przez reklamodawcę != stawka, którą otrzymał uczestnik AdSense. A Google za nic nie będzie chciało zdradzić jaką pobiera prowizję :)
Autor komentarza, czwartek, 25 sty 2007 #
Ale to nie tak… :D ja jestem w „analytics” i mam adsensy… fakt jest taki, że zaskoczyła mnie informacja o tym, że ktoś powie jakie kwoty sa na nasza strone przeznaczane… :D ale tak naprawde to mogą być dwie rzeczy… (jeszcze nie mam 100% pewności bo uzywam od 6 dni)… jedna to chodzi o to, że podaje ile w tym dniu na tej stronie było kliknięte i w ten sposób zarobiliśmy bądź drugi (bardziej pod temat wasz podciagnięty) może dotyczyć tego ile ktoś włożył na tą reklame na waszej stronie poprzez link „chcę się reklamować na tej stronie”…
Jeżeli w ciagu kolejnych dni nadal w tej zakładce z kasą będą pojawiały się zera będzie to oznaczało to drugie… :D
Przybędę i to obwieszcze… :D pozdrawiam!
Autor komentarza, środa, 31 sty 2007 #
@K@iTO: Cytując: „Ale to nie tak… :D” ;)
Google Analytics jest obecnie może być zintegrowany z Twoim kontem Google *AdWords*, co oznacza, że może pobierać kwoty, które *Ty zapłaciłeś za wejście na Twoją stronę*. Czyli jeśli *Ty reklamujesz się* w wynikach wyszukiwania lub na innych stronach i z tych reklam są wejścia na Twoją stronę.
Można co prawda trochę „podtunningować” system Google *AdSense* (czyli reklamach, które *Ty umieszczasz na swojej stronie*) w sposób opisany pod adresem http://tomasz.topa.pl/sledzenie-klikniec-w-google-adsense-przy-pomocy-google-analytics.html i w ten sposób orientacyjnie poznać swoich reklamodawców i ustalone przez nich stawki. Jest to jednak sposób opracowany przez osobę spoza Google i nie jest on oficjalnie wspierany przez firmę z Mountain View.
Ale sprawa polega na tym, że samo Google w ramach rozwoju swojego systemu Analytics, myśli nad jego integracją również z Google *AdSense*.
Pewne jest, że nie zostaną podane informacje o tym ile zarobiliśmy za kliknięcie w reklamę danego reklamodawcy. *Możliwe*, że pojawią się chociaż adresy stron, na które trafili ludzie klikający w nasze reklamy (czyli poznamy chociaż reklamodawców). Jednak *najbardziej prawdopodobne* jest (i w sumie to by mnie dość interesowało i zasadniczo wystarczyło), żeby po prostu w statystykach Analytics byłę uwzględniane kliknięcia w reklamy (nie jest ważne w jakie ani za ile jest pojedynczy klik), będzie uwzględniona może nazwa kanału spersonalizowanego do której jest przypisana dana reklama oraz *sumaryczny przychód* z reklam dla danych kanałów.
Autor komentarza, środa, 31 sty 2007 #