Gdynia: Mistrzostwa ?wiata w Odpoczywaniu 2008

Równo miesi?c temu Gda?sk zaprezentowa? swoj? kampani? promocyjn? na ten sezon pt. „Gda?sk. Tu si? ?yje!”. Wczoraj propozycj? Gdyni na nadchodz?ce wakacje zaprezentowa? prezydent miasta, p. Wojciech Szczurek: Mistrzostwa ?wiata w Odpoczywaniu Gdynia ’08„. Do promocji letniej oferty Gdyni zosta?a zatrudniona znana aktorka Anna Przybylska.
Kampania ma promowa? najwi?ksze wydarzenia kulturalno-rekreacyjne, które mia?y miejsce w Gdyni w najbli?sze wakacje:
- Gdynia Sailing Days 30 czerwca – 6 lipca
- Open’er Festival 4-6 lipca
- Ladies’Jazz Festival 10-13 lipca
- Globaltica World Culture Festival 24-29 lipca
- Koncert Sinead O’Connor 26 lipca
- Koncert Erica Claptona 14 sierpnia
- Scena Letnia w Gdyni Or?owie
Zosta?y przygotowane trzy wersje plakatów. Na ka?dym z nich strój i charakteryzacja aktorki nawi?zuj? do charakteru promowanych imprez: muzycznych, kulturalnych i ?eglarskich.
Tu od razu jedna dziwna rzecz: na stronie Urz?du Miasta nie mo?na znale?? tych billboardów. S? dwa ró?ne newsy, w jednym z nich s? fotki dwóch billboardów na sztalugach, w drugim tylko taka ma?a animacja:
Grafiki znalaz?em dopiero w Gazecie ?wi?toja?skiej, ale wida? wyra?nie, ?e to nie oryginalne pliki tylko fotki…
Grupa docelowa
Pos?u?? si? cytatem z oficjalnego komunikatu Urz?du Miasta:
Grup? docelow? kampanii s? mieszka?cy innych regionów Polski, których miasto zaprasza do Gdyni na atrakcyjne wydarzenia tegorocznego lata, ró?norodne imprezy biletowane i niebiletowane – koncerty muzyczne z udzia?em wielkich gwiazd, parady, imprezy ?eglarskie i rekreacyjne na pla?ach. A wszystkich, którzy zdecyduj? si? na wypoczynek w Gdyni czeka mnóstwo innych atrakcji przygotowanych przez teatry, muzea, kluby muzyczne, sportowe, ?eglarskie, centra rekreacyjne, przewo?ników ?eglugowych.
Kampania w liczbach
Nacisk po?o?ony na reklam? zewn?trzn?. No?niki wielkoformatowe pojawi? si? w 8 najwi?kszych regionach Polski: ?l?sk, Warszawa, Kraków, Wroc?aw, Pozna?, ?ód?, Trójmiasto, Szczecin. Na ulicach na potrzeby kampanii zosta?o wykupionych:
- 755 no?ników typu billboard
- 760 no?ników typu Citylight
- 25 no?ników typu cityscroll (przewijane)
Do tego reklama w prasie kolorowej (tygodniki, miesi?czniki, dodatki telewizyjne do najwi?kszych ogólnopolskich dzienników) oraz ulotki w nak?adzie 30 tys. egz., w j?zyku polskim i angielskim.
Bud?et kampanii wynosi 650 000 z?.
» Zobacz dodatkowe ilustracje do wpisu «
Wpis opublikowany 17 maja 2008
Tagi: billboard, gdynia, kampania, promocja, reklama, wakacje
Kategorie: reklama, trójmiasto
To co mnie dziwi, to wygl?d owej pani. Chyba troch? przeskillowali si? z Photoshopem, bo przypomina siebie tylko na pierwszym billboardzie :P
Czy tylko ja mam wra?enie, ?e na tym flashowym boksie w ogóle ju? absolutnie siebie nie przypomina? W tym ?eglarskim stroju wygl?da jak Michael Jackson (na flashu).
Autor komentarza, sobota, 17 maj 2008 #
Lol, a ju? my?la?em, ?e chodzi o jakie? bicie rekordu Guinnessa w synchronicznym spaniu na czas :)
Autor komentarza, sobota, 17 maj 2008 #
?adna pani, troch? przekolorowana. tylko po co na billboardzie jej autograf? podpisa?a si? na plakacie i co? przez to impreza jest fajniejsza?
Autor komentarza, sobota, 17 maj 2008 #
Podpisa?a si?, bo niby w swoim imieniu rekomenduje te imprezy. Prosty zabieg – ludzie dobrze reaguj? na rzeczy, które polecaj? rozmaite celebrities. W skrócie dobrze to uj??e? – podpisa?a si?, wi?c impreza _wydaje_si?_ fajniejsza.
Autor komentarza, poniedziałek, 19 maj 2008 #
„Koncert Erica Claptona 14 sierpnia” – chyba to jest najbardziej godne uwagi ; – ))
Ciekawe jak z t? sztuczn? wysp? w ko?cu wyjdzie w Sopocie,trójmiasto by na tym zyska?o sporo w celach strategicznych.
Autor komentarza, wtorek, 20 maj 2008 #