Gdynia: Mistrzostwa Świata w Odpoczywaniu 2008
Równo miesiąc temu Gdańsk zaprezentował swoją kampanię promocyjną na ten sezon pt. „Gdańsk. Tu się żyje!”. Wczoraj propozycję Gdyni na nadchodzące wakacje zaprezentował prezydent miasta, p. Wojciech Szczurek: Mistrzostwa Świata w Odpoczywaniu Gdynia ’08„. Do promocji letniej oferty Gdyni została zatrudniona znana aktorka Anna Przybylska.
Kampania ma promować największe wydarzenia kulturalno-rekreacyjne, które miały miejsce w Gdyni w najbliższe wakacje:
- Gdynia Sailing Days 30 czerwca – 6 lipca
- Open’er Festival 4-6 lipca
- Ladies’Jazz Festival 10-13 lipca
- Globaltica World Culture Festival 24-29 lipca
- Koncert Sinead O’Connor 26 lipca
- Koncert Erica Claptona 14 sierpnia
- Scena Letnia w Gdyni Orłowie
Zostały przygotowane trzy wersje plakatów. Na każdym z nich strój i charakteryzacja aktorki nawiązują do charakteru promowanych imprez: muzycznych, kulturalnych i żeglarskich.
Tu od razu jedna dziwna rzecz: na stronie Urzędu Miasta nie można znaleźć tych billboardów. Są dwa różne newsy, w jednym z nich są fotki dwóch billboardów na sztalugach, w drugim tylko taka mała animacja:
Grafiki znalazłem dopiero w Gazecie Świętojańskiej, ale widać wyraźnie, że to nie oryginalne pliki tylko fotki…
Grupa docelowa
Posłużę się cytatem z oficjalnego komunikatu Urzędu Miasta:
Grupą docelową kampanii są mieszkańcy innych regionów Polski, których miasto zaprasza do Gdyni na atrakcyjne wydarzenia tegorocznego lata, różnorodne imprezy biletowane i niebiletowane – koncerty muzyczne z udziałem wielkich gwiazd, parady, imprezy żeglarskie i rekreacyjne na plażach. A wszystkich, którzy zdecydują się na wypoczynek w Gdyni czeka mnóstwo innych atrakcji przygotowanych przez teatry, muzea, kluby muzyczne, sportowe, żeglarskie, centra rekreacyjne, przewoźników żeglugowych.
Kampania w liczbach
Nacisk położony na reklamę zewnętrzną. Nośniki wielkoformatowe pojawią się w 8 największych regionach Polski: Śląsk, Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Łódź, Trójmiasto, Szczecin. Na ulicach na potrzeby kampanii zostało wykupionych:
- 755 nośników typu billboard
- 760 nośników typu Citylight
- 25 nośników typu cityscroll (przewijane)
Do tego reklama w prasie kolorowej (tygodniki, miesięczniki, dodatki telewizyjne do największych ogólnopolskich dzienników) oraz ulotki w nakładzie 30 tys. egz., w języku polskim i angielskim.
Budżet kampanii wynosi 650 000 zł.
» Zobacz dodatkowe ilustracje do wpisu «
Wpis opublikowany 17 maja 2008
Tagi: billboard, gdynia, kampania, promocja, reklama, wakacje
Kategorie: reklama, trójmiasto
To co mnie dziwi, to wygląd owej pani. Chyba trochę przeskillowali się z Photoshopem, bo przypomina siebie tylko na pierwszym billboardzie :P
Czy tylko ja mam wrażenie, że na tym flashowym boksie w ogóle już absolutnie siebie nie przypomina? W tym żeglarskim stroju wygląda jak Michael Jackson (na flashu).
Autor komentarza, sobota, 17 maj 2008 #
Lol, a już myślałem, że chodzi o jakieś bicie rekordu Guinnessa w synchronicznym spaniu na czas :)
Autor komentarza, sobota, 17 maj 2008 #
ładna pani, trochę przekolorowana. tylko po co na billboardzie jej autograf? podpisała się na plakacie i co? przez to impreza jest fajniejsza?
Autor komentarza, sobota, 17 maj 2008 #
Podpisała się, bo niby w swoim imieniu rekomenduje te imprezy. Prosty zabieg – ludzie dobrze reagują na rzeczy, które polecają rozmaite celebrities. W skrócie dobrze to ująłeś – podpisała się, więc impreza _wydaje_się_ fajniejsza.
Autor komentarza, poniedziałek, 19 maj 2008 #
„Koncert Erica Claptona 14 sierpnia” – chyba to jest najbardziej godne uwagi ; – ))
Ciekawe jak z tą sztuczną wyspą w końcu wyjdzie w Sopocie,trójmiasto by na tym zyskało sporo w celach strategicznych.
Autor komentarza, wtorek, 20 maj 2008 #