Znowu moje imi? w reklamie? To staje si? nudne…

Zasadniczo nie mam nic przeciwko wykorzystaniu mojego imienia czy avatara w bannerze reklamowym w którym? z serwisów spo?eczno?ciowych. Zabieg w sumie ciekawy, mo?na stworzy? co? ciekawego i przez to skutecznego. Ale, podobnie jak z wszystkim innym, trzeba zna? umiar.
Przez ostatnie dwa dni poklika?em sobie troch? po Naszej-Klasie i by?em mocno zaskoczony liczb? reklam stosuj?cych „myk z imieniem”. Moje imi? by?o dos?ownie wsz?dzie, nierzadko i w dwóch kreacjach naraz.
Pal licho gdyby za wykorzystaniem mojego imienia sta? jaki? g??bszy pomys?, ale w tym reklamach, w wi?kszo?ci przypadków, ono „tylko jest” i ich usuni?cie wcale by na przekaz reklamy nie wp?yn??o. Zobaczcie sami kilka przyk?adów. Przypominam, ?e to materia? tylko z dwóch wieczorów, z jednego serwisu:
I jeszcze jedna rzecz, która mnie zawsze lekko k?uje w oczy. Nieodmienione imi?. „Tomaszu, czy masz ju? do?? tych reklam?” Pami?tam, ?e ju? kilka ?adnych lat temu, w jednym z artyku?ów Majewskiego by?y wymienione plusy takiego rozwi?zania. I brzmi i wygl?da lepiej…
Efekt: przez taki nadmiar, reklamy tego typu b?yskawicznie powszedniej? i internauci zaczn? si? do nich bardzo szybko przyzwyczaja?. A jak si? zaczn? przyzwyczaja?, to przestan? je zauwa?a? i reklamy stan? si? mniej skuteczne.
Ja chyba przestaj? reagowa? na moje imi? nie tylko w bannerkach, ale i w ?wiecie offline. Kto? mnie wo?a?? :)
» Zobacz dodatkowe ilustracje do wpisu «
Wpis opublikowany 27 października 2009
Tagi: bannery, ebiznes, marketing, nasza-klasa, reklamy
Kategorie: internet, reklama, wszystkie
Zobacz również:
Komentarze do wpisu "Znowu moje imi? w reklamie? To staje si? nudne…"
Najnowsze posty:
- Unboxing: Topowy/TomTomowy Prezent
- Rozpakuj Topowy Prezent - konkurs ?wi?teczny
- Tajemnicze zmiany rozk?adu SKM
- #Apple World Problems: co zrobi? z iPadem "3"?
- Zakaz palenia papierosów elektronicznych?
Najnowsze komentarze:
Zobacz również:
Sony DSC-HX200V - niby jeszcze kompakt, ale potrafi du?o wi?cej.
27.10.2009, 13 komentarzy
Jak zobacz? Ci? na ulicy, to podejd? i krzykn? (podobnie jak te bannery) „Tomasz, co s?ycha?”:) Ale rozumiem Twój ból – jak na NK zobaczy?em reklam? karty kredytowej z moim zdj?ciem, to by?o zabawne. Jak zobaczy?em has?o „Bartosz na prezydenta”, to si? nawet u?miechn??em. Ale ca?a reszta jest po prostu m?cz?ca. I cho? nadmierne u?ywanie wo?acza uwa?am za nieco pretensjonalne (tak mam, a co:)), to ten wszechobecny mianownik po prostu mnie razi.
Autor komentarza, wtorek, 27 paź 2009 #
Dok?adnie, reklama ING to akurat ma w tym przypadku jaki? pomys?. Ale pozosta?e to faktycznie flaki z olejem, nic, tylko zAdBlockowa?. Ja tak zreszt? robi?, na wszystko, co skacze, pika i si? rusza bez mojego wyra?nego pozwolenia… ;)
Autor komentarza, sobota, 31 paź 2009 #
„Tomasz, w??cz Adblock’a i nie miej takich problemów” ;)
Autor komentarza, wtorek, 27 paź 2009 #
Pro?ciej skasowa? konto ;-)
Autor komentarza, wtorek, 27 paź 2009 #
Hehe , no nie?le, fajnie, ?e zebra?e? te wszystkie reklamy w tej notce :) Powiem Ci, ?e one mnie te? ju? nudz? !
Autor komentarza, wtorek, 27 paź 2009 #
Nie mam pewno?ci, ale wydaje mi si? ?e na GoldenLine widzia?em ostatnio co? w stylu: Pawel, sprawd? nasz? ofert?, inaczej Arkadiusz zrobi to przed Toba.
Poza wykorzystaniem mojego imienia, wykorzystano imi? kogo? z listy moich znajomych. Tylko czeka? na coraz bardziej spersonalizowane reklamy..
Autor komentarza, wtorek, 27 paź 2009 #
GoldenLine dzisiaj zaatakowa? z jeszcze wi?ksz? moc?. Zaktualizuj? wpis gdy tylko obrobi? screeny.
Autor komentarza, wtorek, 27 paź 2009 #
– Czy masz do?? tych reklam?
– To masz pecha
;)
…a wszystko zacz??o si? od polityki sprzeda?y w Empiku, wszyscy si? niezmiernie oburzyli, min??o pó? roku i prosz? :)
Autor komentarza, środa, 28 paź 2009 #
Panie Topa, a Panu to si? chyba nudzi, ?e Panu si? chce takie screeny klepa? ;)… Ja w sumie nie zwracam uwagi, jedynie na goldenline mi si? rzuca w oczy, ale to chyba dobrze ?wiadczy o reklamie…
Autor komentarza, środa, 28 paź 2009 #
obawiam si?, ?e chyba musimy przywykn?? do tego typu reklam..
Najgorsze jest to, ?e wygl?daj? one tak prymitywnie – bior? nasze imie z bazy danych, zwyk?? czcionk?, która w ogóle nie pasuje do koncepcji reklamy i próbuj? nas przekona? .. w najlepszym wypadku – odpychaj?ce.
Autor komentarza, czwartek, 29 paź 2009 #
Pewnie reklamy te maja znacznie wyzszy CTR, no i teraz wszyscy ida za ciosem. Poza tym, w moim przypadku nie raz trafila mi sie reklama, ale bez jednej (polskiej) literki, czyli bylo cos w rodzaju „Sawek, a co ty na to”. Owszem, reklama spelnila kilka swoich funkcji, m.in. zwrocila na siebie uwage, no ale co sobie adresat pomyslal o firmie/wykonawcy tejze reklamy (raz poszedl taki banner Orlenu na NK) – to juz jego.
Autor komentarza, czwartek, 29 paź 2009 #
Ciekawe jak si? maj? te reklamy dla kont fikcyjnych – „Tylko-super–s?ita?ne-laski” na prezydenta? Ca?e szcz??cie, ?e nie korzystam ze spo?eczno?ciówek – wystarczy, ?e flashowe top-layery mnie wkurzaj?.
Autor komentarza, poniedziałek, 9 lis 2009 #
Tomasz to bardzo popularne imi? :)
Autor komentarza, czwartek, 12 lis 2009 #
Ja osobi?cie uwa?am, ?e od reklam nie mo?na uciec, ale mo?na si? nauczy? je ignorowa?. Ja te? ich nie cierpi? ale jako? daj? rad?. Tomasz na prezydenta? Mo?e powiniene? si? nad tym zastanowi? ;)
Autor komentarza, niedziela, 15 lis 2009 #
Znam ten ból. Ostatnio wchodz? na NK a tu: Andrzej! Mo?esz to, mo?esz tamto… Naprawd? po pewnym czasie mo?e si? to nie tylko znudzi?, ale wr?cz zacz?? irytowa?. Przyznaj?, ?e za pierwszym razem zaskoczy?o mnie to i odnios?em si? do pomys?u pozytywnie, jednak z czasem… W ko?cu ile mo?na, je?li jeszcze dodatkowo dochodzi do tego oprócz powtarzalno?ci intensywno?? oczopl?s murowany. Jak dla mnie pomys? na d?u?sz? met? chybiony, cho? zapewne znajdzie swoich zwolenników.
Autor komentarza, czwartek, 26 lis 2009 #