Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w konkursie

 

Konkurs niewątpliwie internetowy. Ściągamy zdjęcia w formie cyfrowej, obrabiamy w programie graficznym, odsyłamy jako załącznik w mailu… A co musimy zrobić ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych?

6. W treści listu elektronicznego należy podać: imię i nazwisko, adres autora, telefon kontaktowy oraz w formie załącznika do listu elektronicznego, podpisaną odręcznie i zeskanowaną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgodnie z zał. do niniejszego regulaminu.

W regulaminie widzę dalej:

16. Udział w konkursie jest równoznaczny z wyrażeniem przez osoby uczestniczące zgody na przetwarzanie przez organizatora ich danych osobowych na potrzeby konkursu oraz w celach marketingowych organizatora/ustawa o ochronie danych osobowych z dn.29.08.1997 r. Dz.U. Nr 133 poz.833 z póz. zm./. Osoby uczestniczące w konkursie potwierdzają swoją zgodę na powyższe w formie przesłania do organizatora oświadczenia zgodnie z zał. do niniejszego regulaminu.

A teraz patrzę w owy załącznik i widzę:

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

Ja ………………………………………………………….
(imię i nazwisko)
oświadczam, że wyrażam zgodę / nie wyrażam zgody* na gromadzenie i przetwarzanie moich danych osobowych przez organizatorów konkursu pod nazwa „A teraz Wy…” i tylko na cele w/w konkursu (zgodnie z ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, Dz.U. 1997 Nr 133, poz. 883 z późn. zm.).

…………………………………… ……………………………………
(miejscowość, data) (podpis)

* niepotrzebne skreślić

Pomijam fakt, że:

  • Aby wziąć udział w głupim konkursie na dodanie dymku do zdjęcia muszę szukać drukarki i skanera.
  • Strona jest paskudna. Niby pod linkami PHP, a straszy iframe. Niby wszystko ładne, ale szeryfowa czcionka nie pasuje…
  • Dymki na tych fotkach są miniaturowe.
  • Nagrodę za II i III miejsce, „Program do tworzenia prezentacji multimedialnych”, obrazuje jakieś pudełko z napisem „Zdjecia” (http://porazkaroku.pl/data1/pudelko.gif) Na szczęście „nagrody mogą się różnić od zaprezentowanych na zdjęciach. Zdjęcia mają charaketr poglądowy.”

Pytanie moje jest takie: czy biorąc udział w konkursie wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych „na potrzeby konkursu oraz w celach marketingowych organizatora” (zgodnie z regulaminem konkursu), czy „tylko na cele w/w konkursu” (zgodnie z załącznikiem do tego regulaminu)?

Jakim cudem oni mają tworzyć dobre prawo, skoro nie potrafią nawet głupiego regulaminu konkursu sklecić tak żeby nie było w nim sprzeczności?

Organizatorem konkursu „Teraz Wy…” jest Klub Parlamentarny Prawo i Sprawiedliwość. Więcej na http://porazkaroku.pl/. Do wygrania cyfrówka Sony Alpha.

Wpis opublikowany 27 listopada 2008
Tagi: , , , ,
Kategorie: internet, konkursy, prywata, wszystkie

Zobacz również:

Komentarze do wpisu "Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w konkursie"

  1. Hehe ale się uśmiałem gdy wlazłem na tą stronę… ten tekst dobrze to podsumował „Porażka roku”.

    Swoją drogą ciesz się, że możesz mailem zeskanować. Czasem FAXu wymagają… choć w innych sprawach.

    Ostatnio jak mi pani powiedziała, ze mogę przesłać faxem… to jej wziąłem nabazgrałem długopisem (a bazgrze zawodowo – sam czasem mam problemy z odczytaniem) i wysłałem zwykła pocztą. Niech sobie czyta moje bazgroły.

    Autor komentarza, piątek, 28 lis 2008 #

  2. Przy okazji, bo to jest częsta metoda – zgoda na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby konkursu (czy innego eventu) to jedno, i wyrażenie takiej zgody rozumiem, że jest konieczne, jednak często „pod jednym ptaszkiem” mamy zgodę na przetwarzanie w celach marketingowych – taka zgoda powinna być odrębna, bo inaczej mamy sytuację: Zapłać za przystąpienie do konkursu swoimi danymi.

    A najbardziej nie lubię czegoś takiego: http://prenumerata.pb.pl/Today
    „Wysyłając zamówienie akceptuję regulamin i zgadzam się na umieszczenie moich danych osobowych w bazie danych firmy Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o., oraz na ich przetwarzanie dla potrzeb marketingowych, zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o Ochronie Danych Osobowych. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny, a podającemu przysługuje prawo wglądu do tych danych, jak i możliwość ich poprawiania”.

    Chcę kupić w kiosku gazetę – nikt mi nie podstawia kartki ze zgodą na udostępnienie moich danych do celów marketingowych, ale kupuję w internecie tą samą gazetę i już muszę je oddać do używania?
    Dodatkowo. Podanie danych jest dobrowolne? To jak przejść formularz bez ich podania.

    Autor komentarza, piątek, 28 lis 2008 #

  3. Proste – nie wypełniać formularza. Masz wybór, możesz iść do kiosku i kupić w kiosku.

    Autor komentarza, poniedziałek, 12 gru 2011 #

Robisz zakupy w internecie?
Pomagaj ZA DARMO przy okazji
4000 organizacji społecznych i ponad 1000 sklepów