Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w konkursie

Konkurs niewątpliwie internetowy. Ściągamy zdjęcia w formie cyfrowej, obrabiamy w programie graficznym, odsyłamy jako załącznik w mailu… A co musimy zrobić ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych?
6. W treści listu elektronicznego należy podać: imię i nazwisko, adres autora, telefon kontaktowy oraz w formie załącznika do listu elektronicznego, podpisaną odręcznie i zeskanowaną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgodnie z zał. do niniejszego regulaminu.
W regulaminie widzę dalej:
16. Udział w konkursie jest równoznaczny z wyrażeniem przez osoby uczestniczące zgody na przetwarzanie przez organizatora ich danych osobowych na potrzeby konkursu oraz w celach marketingowych organizatora/ustawa o ochronie danych osobowych z dn.29.08.1997 r. Dz.U. Nr 133 poz.833 z póz. zm./. Osoby uczestniczące w konkursie potwierdzają swoją zgodę na powyższe w formie przesłania do organizatora oświadczenia zgodnie z zał. do niniejszego regulaminu.
A teraz patrzę w owy załącznik i widzę:
ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
Ja ………………………………………………………….
(imię i nazwisko)
oświadczam, że wyrażam zgodę / nie wyrażam zgody* na gromadzenie i przetwarzanie moich danych osobowych przez organizatorów konkursu pod nazwa „A teraz Wy…†i tylko na cele w/w konkursu (zgodnie z ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, Dz.U. 1997 Nr 133, poz. 883 z późn. zm.).…………………………………… ……………………………………
(miejscowość, data) (podpis)* niepotrzebne skreślić
Pomijam fakt, że:
- Aby wziąć udział w głupim konkursie na dodanie dymku do zdjęcia muszę szukać drukarki i skanera.
- Strona jest paskudna. Niby pod linkami PHP, a straszy iframe. Niby wszystko ładne, ale szeryfowa czcionka nie pasuje…
- Dymki na tych fotkach są miniaturowe.
- Nagrodę za II i III miejsce, „Program do tworzenia prezentacji multimedialnych”, obrazuje jakieś pudełko z napisem „Zdjecia” (http://porazkaroku.pl/data1/pudelko.gif) Na szczęście „nagrody mogą się różnić od zaprezentowanych na zdjęciach. Zdjęcia mają charaketr poglądowy.”
Pytanie moje jest takie: czy biorąc udział w konkursie wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych „na potrzeby konkursu oraz w celach marketingowych organizatora” (zgodnie z regulaminem konkursu), czy „tylko na cele w/w konkursu” (zgodnie z załącznikiem do tego regulaminu)?
Jakim cudem oni mają tworzyć dobre prawo, skoro nie potrafią nawet głupiego regulaminu konkursu sklecić tak żeby nie było w nim sprzeczności?
Organizatorem konkursu „Teraz Wy…” jest Klub Parlamentarny Prawo i Sprawiedliwość. Więcej na http://porazkaroku.pl/. Do wygrania cyfrówka Sony Alpha.
Wpis opublikowany 27 listopada 2008
Tagi: konkursy, paradoksy, polityka, prawo, regulamin
Kategorie: internet, konkursy, prywata, wszystkie
Zobacz również:
Komentarze do wpisu "Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w konkursie"
Najnowsze posty:
- Unboxing: Topowy/TomTomowy Prezent
- Rozpakuj Topowy Prezent - konkurs świąteczny
- Tajemnicze zmiany rozkładu SKM
- #Apple World Problems: co zrobić z iPadem "3"?
- Zakaz palenia papierosów elektronicznych?
Najnowsze komentarze:
Zobacz również:
FastPR - szybki PR dla małych firm (+szybki konkurs dla startupów)
27.11.2008, 16 komentarzy
Hehe ale się uśmiałem gdy wlazłem na tą stronę… ten tekst dobrze to podsumował „Porażka roku”.
Swoją drogą ciesz się, że możesz mailem zeskanować. Czasem FAXu wymagają… choć w innych sprawach.
Ostatnio jak mi pani powiedziała, ze mogę przesłać faxem… to jej wziąłem nabazgrałem długopisem (a bazgrze zawodowo – sam czasem mam problemy z odczytaniem) i wysłałem zwykła pocztą. Niech sobie czyta moje bazgroły.
Autor komentarza, piątek, 28 lis 2008 #
Przy okazji, bo to jest częsta metoda – zgoda na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby konkursu (czy innego eventu) to jedno, i wyrażenie takiej zgody rozumiem, że jest konieczne, jednak często „pod jednym ptaszkiem” mamy zgodę na przetwarzanie w celach marketingowych – taka zgoda powinna być odrębna, bo inaczej mamy sytuację: Zapłać za przystąpienie do konkursu swoimi danymi.
A najbardziej nie lubię czegoś takiego: http://prenumerata.pb.pl/Today
„Wysyłając zamówienie akceptuję regulamin i zgadzam się na umieszczenie moich danych osobowych w bazie danych firmy Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o., oraz na ich przetwarzanie dla potrzeb marketingowych, zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o Ochronie Danych Osobowych. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny, a podającemu przysługuje prawo wglądu do tych danych, jak i możliwość ich poprawiania”.
Chcę kupić w kiosku gazetę – nikt mi nie podstawia kartki ze zgodą na udostępnienie moich danych do celów marketingowych, ale kupuję w internecie tą samą gazetę i już muszę je oddać do używania?
Dodatkowo. Podanie danych jest dobrowolne? To jak przejść formularz bez ich podania.
Autor komentarza, piątek, 28 lis 2008 #
Proste – nie wypełniać formularza. Masz wybór, możesz iść do kiosku i kupić w kiosku.
Autor komentarza, poniedziałek, 12 gru 2011 #