Zatrzymaj niezdecydowanego klienta

Klient chodzi po naszym sklepie internetowym, co? sobie wybra?, jest ju? o krok od realizacji zamówienia… i nagle chce zamkn?? stron?, zrezygnowa? z zakupów. Co mo?na z tym zrobi?? Pozwoli? mu tak ?atwo wyj??? A mo?e jednak warto go jeszcze chwil? zatrzyma? i czym? zach?ci? do pozostania i zrealizowania zakupów, np. rabatem? Takie rozwi?zanie wprowadzi?a niedawno firma Site5 u których hostuj? ten blog.
Gdy w Site5 dojdziemy do etapu wyboru pakietu (a w zasadzie okresu zamówienia, poniewa? obecnie dost?pny jest tylko jeden pakiet Jaggernaut) i postanowimy zamkn?? stron?, naszym oczom pojawi si? taki oto komunikat:
Zamykamy alert i widzimy okienko czata z informacj?, ?e mo?emy uzyska? kod promocyjny pozwalaj?cy uzyska? 30% rabatu oraz czeka na nas na czacie konsultant gotowy odpowiedzie? na nasze pytania. Swoj? drog?, kod si? nie zmienia – jest dost?pny na blogu site5.pl ;)
Kto? by móg? powiedzie?, ?e to do?? inwazyjna forma komunikacji. Prawda. Ale musi by? do?? skuteczna… Sam si? zatrzyma?em, zerkn??em jeszcze raz na ceny, przeliczy?em te 30%…
Co Wy s?dzicie o takim przetrzymywaniu klienta? Znacie jakie? inne ciekawe przyk?ady?
» Zobacz dodatkowe ilustracje do wpisu «
Wpis opublikowany 13 maja 2008
Tagi: ecommerce, klient, site5, sklepy, sprzeda?
Kategorie: internet, it
kiedy? by?a afera z Amazonem, ?e oferowa? ksi??ki taniej osobom, które wchodzi?y do nich po raz pierwszy, wywo?a?o to wtedy spore oburzenie.
site5 amazonem nie jest, dlatego watpi?, zeby to sie odbilo jakims echem. ale jakby dreamhost to zrobi? to by bylo duuzo gadania. imo to nie fair, ich bloga nie czytam, jak chce tylko hosting to musze przeplaci?…
Autor komentarza, wtorek, 13 maj 2008 #
Przeliczy?e?. I kupi?e?? ;-)
Wska?nik konwersji w sklepie internetowym wynosi zwykle oko?o 1%. Zak?adanie, ?e pozosta?e 99% mo?e kupi, je?li zaoferujemy im specjalny rabat jest dosy? kruche.
Tym bardziej je?li zak?adamy, ?e 80% z tych 99% nie wkurzy si? na tyle, aby na stron? ju? nie powróci?.
No, ale skuteczno?? samej techniki do zbadania. Inna kwestia taka – je?li tam ma siedzie? wci?? konsultant (a nie bot) i w zasadzie mamy wrzuca? ludzi na rozmow? z konsultantem, to jaka jest relacja kosztów czasu konsultanta do potencjalnego zysku ze sprzeda?y?
Autor komentarza, wtorek, 13 maj 2008 #
Nie doczyta?em ?e chodzi tutaj o wyj?cie z procesu zamówienia, czyli z etapu gdzie podj?li?my jak?? decyzj? (nawet je?li jest ona bezrefleksyjnym klikni?ciem w Order). Ma to jaki? sens.
Autor komentarza, wtorek, 13 maj 2008 #
Ta zauwa?y?em to i od razu mnie zirytowa?o, nigdy wi?cej site5 – mo?e tak?e dzi?ki tej reklamie.
Autor komentarza, wtorek, 13 maj 2008 #
@nbb: prostuj?c: blog http://www.site5.pl jest mój – pisz? tam na temat hostingu Site5.com :) Kody rabatowe pojawiaj? si? w wielu miejscach, kod ka?dej „oficjalnej promocji” jest wy?wietlany nawet na stronie zamówienia.
Kody do ró?nych serwisów (DreamHost, GoDaddy…) s? dost?pne w ró?nych miejscach w necie, ale te? nie ka?dy o nich wie, nie ka?dy szuka… Wi?c to „przep?acanie” nie jest chyba a? tak powa?ne.
@Robert: Gdyby mi takie co? wyskakiwa?o przy próbie wyj?cie z ka?dej mo?liwej podstrony, te? bym szybko trzasn?? drzw^H^H^Hokienkiem ;) Tu teoretycznie zaczynam proces zakupów.
Co do konsultanta – wg ich strony informacyjnej, je?li maj? 24/7 bezp?atn? infolini? a na czacie i tak z dzia?u sprzeda?y zawsze siedzi kto? „Monday through Friday 10am – 6pm ET” – to dodatkowe okienko raczej nie podwy?sza kosztów.
Autor komentarza, wtorek, 13 maj 2008 #
Na ró?nych ameryka?skich stronach to do?? cz?sta praktyka obok bannerów w stylu „jeste? 999,999tym odwiedzaj?cym t? stron?, kliknij by odebra? nagrod?”. W czasach kiedy interesowa?em si? programami do zarabiania w sieci spotyka?em je nagminnie.
Autor komentarza, wtorek, 13 maj 2008 #
Wg mnie bardzo ciekawy pomys?. Je?li jest w tym du?a interaktywno??, i system na podstawie konkretnego algorytmu b?dzie oblicza? czy komu? pokaza? to okienko, a nie zawsze jak piszesz.
W tej chwili Sprzedawca nie ma mo?liwo?ci zatrzymania nas, zaoferowania upustu, jak to np. jest w salonach samochodów ;)
Autor komentarza, środa, 14 maj 2008 #
Jakie? pó?tora roku temu czyta?em o tym w raportach Forestera – brzmia?o ?wietnie (nie pami?tam niestety jakie by?y procenty ludzi sk?adaj?cych zamówienie). Projektowali?my wtedy brebank.pl i tam takie rozwi?zanie wprowadzili?my, chocia? tam nie ma promocji, a jedynie mo?liwo?? zapisania wniosku i powrotu do niego pó?niej (plus „szturchni?cie” po jakim? czasie, je?li nic si? z wnioskiem nie dzieje) albo pro?ba o kontakt z doradc?.
Z tego co pami?tam (a nie mam ju? dost?pu do danych) to ma?o kto zapisywa? wnioski… Inna sprawa, ?e bankowe wnioski wymagaj? du?ej ilo?ci danych i s? d?ugie – mo?e po prostu zamiast wype?nia? wniosek ludzie prosili o kontakt (a prosili :).
Autor komentarza, środa, 14 maj 2008 #
Nie jestem pewien, ale chyba da si? to zrobi? te? mniej inwazyjnie – nie przez komunikat JS a przez toplayera.
?ukasz – no w przypadku wniosków czy w ogóle d?u?szych formularzy taka funkcjonalno?? – zapisywanie bie??cego stanu powinna by? standardem. Pytanie tylko czy automatycznie (na wypadek np. zawieszenia si? przegl?darki) czy dopiero na wyra?n? pro?b? u?ytkownika.
Autor komentarza, środa, 14 maj 2008 #
@lemur: ja korzystam z tej opcji. Naprawd? super, na którym? etapie np. wylicza cen? i mo?na si? zatrzyma?…I powróci? po porównaniu z ofertami innych banków.
Autor komentarza, środa, 14 maj 2008 #
Ja tak samo mia?em ju? mia?em kupowa? ale jako? co? mi wypad?o i musia?em zamkn?? okienko a tu widz? ?e dostaje rabat +10% no to my?l? sobie super ju? na pewno bior? ale jakbym nie zamkn?? tego okienka to straci? bym ok 14$. I wszystko sobie wype?ni?em ca?e zamówienie ale i tak chyba transakcja nie dosz?a do skutku. Z karty nic nie pobra?o i nie mam panelu :( wydaje mi si? ?e ?le wpisa?em Name on Card. Co tam trzeba wpisa? ?
Autor komentarza, środa, 14 maj 2008 #
Hej, rozmawiali?my dzi? na targach :) Jeszcze raz dzi?ki, ?e po?wi?ci?e? nam czas :) Jak chcesz si? dowiedzie? wi?cej o tym, o czym rozmawiali?my zapraszam na nasz? stron? http://www.ug-inkubatory.pl (na ulotce jest jedynie adres wizytówki) Pozdrawiam :)
Autor komentarza, środa, 14 maj 2008 #