Reklama na blogach, podej?cie kolejne. YellowGreen vs Blogvertising

 

Reklamy na blogach - YellowGreen vs Blogvertising

Min??y równo cztery miesi?ce od opublikowania informacji o powstaniu spó?ki Brand New Media, wspólnego projektu twórców platformy Krytycy.pl oraz specjalistów z Money.pl. Na swoim blogu og?osili uruchomienie platformy Blogvertising.pl.

Z drugiej strony mamy YellowGreen.pl, projekt agencji Autentica i Ad!Vice. Projekt ruszy? du?o wcze?niej, jednak od pewnego czasu panowa?a cisza. Teraz nowy kierownik zamieszania wszem i wobec og?osi? reaktywacj? i mam nadziej?, ?e wszystko faktycznie ruszy z kopyta.

A có? takiego oferuj? te platformy?

Blogvertising

Je?li chodzi o zakres, oferta platformy Blogvertising jest bogata i bardzo ciekawa, a co jest najwa?niejsze, ró?norodna:

  • Wci?? mamy tu teksty komercyjne w systemie znanym z Krytyków
  • Popularne na ca?ym ?wiecie boksy reklamowe „Sponsor bloga” w formacie 125×125.
  • Sampling – blogerzy otrzymuj? od reklamodawcy egzemplarz jego produktu, mog? si? z nim zapozna?, a nast?pnie go recenzuj?. Nie zosta?o sprecyzowane, czy produkt nale?y po testach zwróci?… ;-)
  • NewsBits – dost?p do naj?wie?szych informacji przygotowanych przez firmy. Przecie? my blogerzy lubimy wszystko wiedzie? wcze?niej :)
  • Blog marketing – nazwa mówi?ca wszystko, a jednocze?nie nie mówi?ca nic. Mam jednak nadziej?, ?e pod has?em „kompleksowa obs?uga klientów” b?dzie si? kry?o tworzenie nietypowych i ciekawych kampanii.

W chwili obecnej nie widz? tu ?adnych otwartych kampanii. Mam jednak nadziej?, ?e wkrótce znajd? si? tu konkretne oferty dla blogerów.

YellowGreen

Tutaj mia?em ma?y problem. Na stronie g?ównej YellowGreen.pl nie ma wielu informacji o ofercie. Wr?cz brak informacji o ofercie. Ja wiem troch? wi?cej, poniewa? zapisa?em si? do tej sieci. Skonsultowa?em si? z nowym kierownikiem zamieszania, Tomaszem Albeckim. Oto co mog? Wam przekaza? o ofercie YellowGreen:

  • blogi, które zg?osz? si? do programu udost?pniaj? powierzchni? reklamow? o okre?lonych rozmiarach
  • cena reklamy na naszym blogu zale?y od danego bloga i od formatu reklamy

To by by?o na tyle. „Na razie nie chcemy zdradza? szczegó?ów”. Szkoda, bo chyba czas ju? najwy?szy troch? ods?oni? karty i zacz?? rusza? ten interes… Oprócz tego kilka otrzymanych informacji:

  • Wkrótce premiera nowej strony g?ównej YellowGreen. I dobrze, bardzo dobrze. Mam nadziej?, ?e b?dzie tam wi?cej informacji o programie.
  • Ruszy?o si? co? w kwestii wysy?ania i podpisywania umów. Wszystko powinno pój?? du?o sprawniej.
  • Postawiono nowe cele dla YellowGreen „w kwestii szybszego rozwoju oraz promocji samej marki yellowgreen oraz blogów, które s? jej cz?onkami” – nie wiem dok?adnie o co chodzi, ale mam nadziej?, ?e da to pozytywne efekty dla blogerów.
  • We wspó?pracy z Widgetpot.pl powstaj? wid?ety dla blogerów, o czym poinformowano równie? na firmowym blogu.
  • Trwaj? rozmowy z potencjalnymi reklamodawcami. Mam nadziej?, ?e jest tu mowa o kolejnych reklamodawcach, a na zrzeszone blogi czeka ju? pewna grupa gotowych reklamodawców.

Mam nadziej?, ?e obie platformy rusz? wkrótce z ciekawymi ofertami dla blogerów. Mnie obecnie wi??e umowa z YellowGreen, st?d moje zainteresowanie rozwojem tego programu.

Sko?czy? si? okres urlopowy, mam nadziej?, ?e wkrótce pojawi? si? pierwsze ciekawe oferty.

Zareklamuj si? na moim blogu :)

Gdyby kto? chcia? zareklamowa? si? na moim blogu, nie mam nic przeciwko i zapraszam do kontaktu.

Nietypowe i innowacyjne formy reklamy bardzo mile widziane. Wszystko do wynegocjowania: od formy reklamy, przez miejsce jej umieszczenia, na cenie ko?cz?c. Zapraszam.

Wpis opublikowany 7 września 2008
Tagi: , , , , ,
Kategorie: blog, internet, it, media, reklama

Zobacz również:

Komentarze do wpisu "Reklama na blogach, podej?cie kolejne. YellowGreen vs Blogvertising"

  1. Warto doda?, ?e blogger ma do wyboru tylko jedn? z ww firm. Nie mo?na korzysta? z dwóch sieci na raz, co wykluczaj? zapisy YG.

    Autor komentarza, niedziela, 7 wrz 2008 #

  2. Reklama na blogach oczami blogerów, marketerów oraz przedstawicieli sieci reklamowych:

    http://interaktywnie.com/artykuly/51-blogvertising—czy-jestescie-gotowi.html

    Autor komentarza, wtorek, 14 paź 2008 #

  3. Wczoraj (po pól roku od zaproszenia mojego bloga do gruby YG) otrzyma?am zapytanie czy by?abym zainteresowana reklam? – poniewa? znalaz? si? Klient!

    Niewtajemniczonym przypomn?, ?e blog który prowadz? traktuje o designie, polskich i zagranicznych projektantach, imprezach bran?owych, wernisa?ach – s?owem o wszystkim co zwi?zane ze sztuk?.
    Przegl?daj?c mas? artyku?ów na temat potencja?u blogów dla reklamodawców, wsz?dzie powtarzano o walorach mocno stargetowanej grupy docelowej i opiniotwórczo?? bloga – jako si?y i niepowtarzalnego atutu dla Klienta, który dzi?ki blogom dociera do w?a?ciwej grupy swoich odbiorów.

    A teraz wyobra?cie sobie drodzy blogerzy, ?e Klientem którego YellowGreen przekonuje do reklamy na ?amach mojego serwisu jest …. PRODUCENT MROŹONEK.

    Jestem ciekawa czy tak? sam? propozycj? reklamodawcy otrzyma? Jasiek z zero925 czy Babeczka lub mo?e Marcin Jagodzi?ski z Netto…
    W ka?dym razie, w tym momencie pozwol? sobie podzi?kowa? za bezowocn? wspó?prac? z YG i zawracanie mi g?owy przez ostatnio kilka miesi?cy.

    Autor komentarza, piątek, 17 paź 2008 #

Robisz zakupy w internecie?
Pomagaj ZA DARMO przy okazji
4000 organizacji społecznych i ponad 1000 sklepów