Reklama na blogach, podejście kolejne. YellowGreen vs Blogvertising

 

Reklamy na blogach - YellowGreen vs Blogvertising

Minęły równo cztery miesiące od opublikowania informacji o powstaniu spółki Brand New Media, wspólnego projektu twórców platformy Krytycy.pl oraz specjalistów z Money.pl. Na swoim blogu ogłosili uruchomienie platformy Blogvertising.pl.

Z drugiej strony mamy YellowGreen.pl, projekt agencji Autentica i Ad!Vice. Projekt ruszył dużo wcześniej, jednak od pewnego czasu panowała cisza. Teraz nowy kierownik zamieszania wszem i wobec ogłosił reaktywację i mam nadzieję, że wszystko faktycznie ruszy z kopyta.

A cóż takiego oferują te platformy?

Blogvertising

Jeśli chodzi o zakres, oferta platformy Blogvertising jest bogata i bardzo ciekawa, a co jest najważniejsze, różnorodna:

  • Wciąż mamy tu teksty komercyjne w systemie znanym z Krytyków
  • Popularne na całym świecie boksy reklamowe „Sponsor bloga” w formacie 125×125.
  • Sampling – blogerzy otrzymują od reklamodawcy egzemplarz jego produktu, mogą się z nim zapoznać, a następnie go recenzują. Nie zostało sprecyzowane, czy produkt należy po testach zwrócić… ;-)
  • NewsBits – dostęp do najświeższych informacji przygotowanych przez firmy. Przecież my blogerzy lubimy wszystko wiedzieć wcześniej :)
  • Blog marketing – nazwa mówiąca wszystko, a jednocześnie nie mówiąca nic. Mam jednak nadzieję, że pod hasłem „kompleksowa obsługa klientów” będzie się kryło tworzenie nietypowych i ciekawych kampanii.

W chwili obecnej nie widzę tu żadnych otwartych kampanii. Mam jednak nadzieję, że wkrótce znajdą się tu konkretne oferty dla blogerów.

YellowGreen

Tutaj miałem mały problem. Na stronie głównej YellowGreen.pl nie ma wielu informacji o ofercie. Wręcz brak informacji o ofercie. Ja wiem trochę więcej, ponieważ zapisałem się do tej sieci. Skonsultowałem się z nowym kierownikiem zamieszania, Tomaszem Albeckim. Oto co mogę Wam przekazać o ofercie YellowGreen:

  • blogi, które zgłoszą się do programu udostępniają powierzchnię reklamową o określonych rozmiarach
  • cena reklamy na naszym blogu zależy od danego bloga i od formatu reklamy

To by było na tyle. „Na razie nie chcemy zdradzać szczegółów”. Szkoda, bo chyba czas już najwyższy trochę odsłonić karty i zacząć ruszać ten interes… Oprócz tego kilka otrzymanych informacji:

  • Wkrótce premiera nowej strony głównej YellowGreen. I dobrze, bardzo dobrze. Mam nadzieję, że będzie tam więcej informacji o programie.
  • Ruszyło się coś w kwestii wysyłania i podpisywania umów. Wszystko powinno pójść dużo sprawniej.
  • Postawiono nowe cele dla YellowGreen „w kwestii szybszego rozwoju oraz promocji samej marki yellowgreen oraz blogów, które są jej członkami” – nie wiem dokładnie o co chodzi, ale mam nadzieję, że da to pozytywne efekty dla blogerów.
  • We współpracy z Widgetpot.pl powstają widżety dla blogerów, o czym poinformowano również na firmowym blogu.
  • Trwają rozmowy z potencjalnymi reklamodawcami. Mam nadzieję, że jest tu mowa o kolejnych reklamodawcach, a na zrzeszone blogi czeka już pewna grupa gotowych reklamodawców.

Mam nadzieję, że obie platformy ruszą wkrótce z ciekawymi ofertami dla blogerów. Mnie obecnie wiąże umowa z YellowGreen, stąd moje zainteresowanie rozwojem tego programu.

Skończył się okres urlopowy, mam nadzieję, że wkrótce pojawią się pierwsze ciekawe oferty.

Zareklamuj się na moim blogu :)

Gdyby ktoś chciał zareklamować się na moim blogu, nie mam nic przeciwko i zapraszam do kontaktu.

Nietypowe i innowacyjne formy reklamy bardzo mile widziane. Wszystko do wynegocjowania: od formy reklamy, przez miejsce jej umieszczenia, na cenie kończąc. Zapraszam.

Wpis opublikowany 7 września 2008
Tagi: , , , , ,
Kategorie: blog, internet, it, media, reklama

Zobacz również:

Komentarze do wpisu "Reklama na blogach, podejście kolejne. YellowGreen vs Blogvertising"

  1. Warto dodać, że blogger ma do wyboru tylko jedną z ww firm. Nie można korzystać z dwóch sieci na raz, co wykluczają zapisy YG.

    Autor komentarza, niedziela, 7 wrz 2008 #

  2. Reklama na blogach oczami blogerów, marketerów oraz przedstawicieli sieci reklamowych:

    http://interaktywnie.com/artykuly/51-blogvertising—czy-jestescie-gotowi.html

    Autor komentarza, wtorek, 14 paź 2008 #

  3. Wczoraj (po pól roku od zaproszenia mojego bloga do gruby YG) otrzymałam zapytanie czy byłabym zainteresowana reklamą – ponieważ znalazł się Klient!

    Niewtajemniczonym przypomnę, że blog który prowadzę traktuje o designie, polskich i zagranicznych projektantach, imprezach branżowych, wernisażach – słowem o wszystkim co związane ze sztuką.
    Przeglądając masę artykułów na temat potencjału blogów dla reklamodawców, wszędzie powtarzano o walorach mocno stargetowanej grupy docelowej i opiniotwórczość bloga – jako siły i niepowtarzalnego atutu dla Klienta, który dzięki blogom dociera do właściwej grupy swoich odbiorów.

    A teraz wyobraźcie sobie drodzy blogerzy, że Klientem którego YellowGreen przekonuje do reklamy na łamach mojego serwisu jest …. PRODUCENT MROŹONEK.

    Jestem ciekawa czy taką samą propozycję reklamodawcy otrzymał Jasiek z zero925 czy Babeczka lub może Marcin Jagodziński z Netto…
    W każdym razie, w tym momencie pozwolę sobie podziękować za bezowocną współpracę z YG i zawracanie mi głowy przez ostatnio kilka miesięcy.

    Autor komentarza, piątek, 17 paź 2008 #

Robisz zakupy w internecie?
Pomagaj ZA DARMO przy okazji
4000 organizacji społecznych i ponad 1000 sklepów