Raport, dodatek, wydanie specjalne… czy katalog reklamowy?

 

W tygodniku „Wprost” od czasu do czasu pojawiaj? si? w nim przer?ne specjalne raporty, wydania specjalne, dodatki. Kilkustronnicowe bloki po?wi?cone jednemu konkretnemu tematowi, przeplatane zwi?zanymi z tematem reklamami.

Gdy na tapet? posz?y finanse, to teksty by?y uzupe?niane reklamami lokat z r?nych bankw (przyk?ad – nie mam skanera, musz? wystarczy? fotki). Gdy widz? dodatek „ma?a czarna” (foto) to oprcz tekstw o historii kawy spodziewam si? oczywi?cie katalogu ekspresw do kawy (foto) czy reklamy kaw w McDonald’s obok przepisw na Mokk? (foto). W dodatku o „zdrowiu” naturaln? rzecz? jest reklama jakiej? „zdrowej” margaryny zaraz obok artyku?u o nadci?nieniu t?tniczym.

Ale wci?? w danym dodatku s? reklamy r?nych podmiotw dzia?aj?cych na danym rynku, artyku?y s? niby pisane we wsp?pracy z r?nymi organizacjami i specjalistami. Lampka ostrzegawcza si? oczywi?cie zapala gdy na stronie tytu?owej „raportu finansowego” pojawiaj? si? a? dwie reklamy tego samego banku (przyk?ad). Ale pki w takim „dodatku”, „raporcie” czy „wydaniu specjalnym” znajduj? si? jeszcze jakie? w miar? niezale?ne teksty, jestem w stanie to zrozumie?. Biznes is biznes.

Ale to, co „Wprost” wypu?ci?o w najnowszym wydaniu, to ju? totalne przegi?cie.


Tech and Trendy

Na stronach 127 – 134 znajduje si? tzn. „Wydanie specjalne Tech & Trendy„. Ot typowy katalog gad?etw, nowinek technologicznych, nie raz si? ju? takie publikacje pojawia?y przed ?wi?tami. Ale popatrzmy dok?adnie:

Zauwa?yli?cie jakiej firmy produkty s? na tych wszystkich stronach? Przecie? to jest katalog reklamowy firmy ASUS! 100% ich produktw! A te wszystkie dopiski na stronach typu „Zrb wi?cej, szybciej, ?atwiej z oryginalnym Windows Vista” czy „Notebooki z serii ASUS N dzia?aj? na Windows Vista” to przecie? typowe slogany z reklamwek laptopw.

„Na zbli?aj?ce si? ?wi?ta ASUS pragnie z?o?y? ?yczenia…” – z??cie w czytelnie opisanym artykule sponsorowanym, reklamie…

To nie jest dodatek specjalny tylko WK?ADKA REKLAMOWA i powinna zosta? wyra?nie oznaczona jako tre?ci reklamowe. Wk?adka reklamowa firmowana logiem „Wprost”.

Bardzo nie lubi? gdy si? prbuje ze mnie robi? jelenia, ktremu mo?na wszystko wcisn??. I to tak jawnie, „bez wazeliny” jak by to jeden ze znajomych ?adnie okre?li?.

Jak na „tygodnik opiniotwrczy” troch? ryzykowne zagranie, ktre si? mo?e negatywnie odbi? na wiarygodno?ci…

Wpis opublikowany 16 grudnia 2008
Tagi: , , ,
Kategorie: media, prywata, reklama, wszystkie

Zobacz również:

Komentarze do wpisu "Raport, dodatek, wydanie specjalne… czy katalog reklamowy?"

  1. Kupi?em Wprost po raz pierwszy od nie wiem ilu lat — zach?cony now? makiet? — i te? si? zdziwi?em, a? sobie pomy?la?em, ?e gazetka ju? naprawd? nisko upad?a, skoro si? imie takich trikw.

    Olgierd, wtorek, 16 Gru 2008 #

  2. A czego innego mozna sie spodziewac po Wprost? Ja kiedys kupilem, bo nie mieli juz Przekroju, a cos w pociagu trzeba robic. Nie dosc ze nudne, artykuly o niczym, to 2x grubsze a czemu bo pelno reklam jak w jakims katalogu a nie tygodniku

    Matipl, wtorek, 16 Gru 2008 #

  3. Co jest reklamowane na ostatnije stronie, bo nie mo?na rozszyfrowa?, ale kontrolery mi wii przypominaj? (;

    wojtek, wtorek, 16 Gru 2008 #

  4. Bogiem a prawd? wcale mnie to zjawisko nie zaskakuje, tendencj? brendowania przecie? mo?na obserwowa? od wielu lat w wielu pismach. Z tym, ?e to co dla prasy… hm… d???cej do tabloidu jest norm?, w wypadku pism opiniotwrczych nie powinno mie? miejsca.

    Nie mniej widz? tu troch? inny aspekt – permanentna nadgorliwo?? i krtkowzroczno?? dzia?w reklamy – to zawsze mnie zadziwia. Wynik finansowy (dzia?u, nie tytu?u) ponad wszystko. Reklama i marketing mog? pochwali? si? przed szefami spektakularnymi osi?gni?ciami finansowymi i wynikami. Ale, jak poniek?d zauwa?y? Tomasz, po takich „sukcesach” mo?na straci? wielu czytelnikw. Tylko, ?e post factum nikt spadku liczby czytelnikw nie przypisze dzia?owi reklamy – przecie? jedynie oni mi?li ?wietne, wymierne wyniki gdy w spadek nast?powa? ;)

    Bronek, wtorek, 16 Gru 2008 #

  5. Podpatrzyli na blogach i my?l?, ?e im te? wyjdzie :) Tylko co? im si? pomiesza?o, zamiast da? reklam? w tekstach dobrych autorw to oni w „dodatku” sprzedaj?. Urocze to i ka?dy kiedy? zaczyna?. Mam nadziej?, ?e szybko pjd? do przodu – takie lekkie pisemko na pocz?tek tygodnia, gdzie czasem mo?na si? po?mia? z opinii i w wiekszo?ci powiedzie? „ciekawe” (pomijam pierwsze wydanie z now? szat?) zdecydowanie ma swoje miejsce na rynku. ;)

    ?ukasz Sobek, wtorek, 16 Gru 2008 #

  6. Te reklamy _w dodatkach_ mnie specjalnie nie robi?. S? wsz?dzie, a tu przynajmniej dobrane kontekstowo. Ale co innego reklama DO/OBOK tekstu, a co innego ZAMIAST. Kiedy? sie oznacza?o reklamy / teksty sponsorowane cho?by ma?ym druczkiem…

    Tomasz Topa, wtorek, 16 Gru 2008 #

  7. Jak s?usznie zauwa?y?e? Biznes is Biznes…. przyda?yby si? specjalne okulary z wbudowanym adblockiem do reklam w czasopismach reklamowyc. A mo?e Japo?czycy ju? je wymy?lili? ;)

    lavinka, wtorek, 16 Gru 2008 #

  8. @Tomasz Topa – Pytanie tylko na ile ?wiadoma tego zabiegu jest reszta czytelnikw bo my?l?, ?e blogerzy s? na ten rodzaj „dodatkw” do?? odporni. Kurcze, nie podoba mi si? ten rodzaj marketingu – to tak jakby? na bloga wrzuci? cykl tekstw o monitorach jednej marki pisanych przez kogo? innego i podpisa? si? Tomasz Topa. Swoj? drog? Wprost w ten sposb nie?le si? lansuje w naszym ?rodowisku (wiadomo, jak krzycz? trzeba zobaczy? o co chodzi). Ale, pod tym wzgledem raczej podzielam zdanie @Bronek.

    PS. A mo?e jaki? „subscribe to comments” pliz? Je?li jego brak jest elementem polityki bloga to najmocniej przepraszam i ju? nie b?d? sie upomina? :D

    @lavinka – mamy wbudowany adblock plusplus. U mnie przynajmniej reklamy po wstepnej analizie od razu znikaj? z pola widzenia, nie pamietam ani jednej z wydania Wprostu – oprcz dodatku, ktry opisa? Tomasz.

    ?ukasz Sobek, wtorek, 16 Gru 2008 #

  9. ROTFL, a w pasku bocznym reklama Wprosta leci – przepraszam, ale ja ju? wysiadam :D

    ?ukasz Sobek, wtorek, 16 Gru 2008 #

  10. @?ukasz:

    „Subscribe to comments” poprzez RSS jest – ikonka RSS w grupce pozosta?ych ikon (Wykop, Flaker, drukuj…). Chyba, ?e chodzi o subskrypcj? via e-mail… Ale fakt, ikonka jest ma?o widoczna, postaram si? co? z tym zrobi?.\

    Tomasz Topa, wtorek, 16 Gru 2008 #

  11. @ Tomasz – Dzi?kuj?, widzia?em :) – fakt, troche ma?o widoczne, ale chodzi?o raczej o email. Mo?e to kwestia przyzwyczajenia, wol? zaznaczy? jedn? krateczk? „powiadamiaj mnie” ni? ca?a procedura dodawania kana?u rss, czyli: scroll, cel, klik, (w operze mam jeszcze preview – czyli drugi klik), zamkniecie okna z pobranym rss komentarzy, Ctrl-Z by powrci? z podgladu kana?u RSS do strony. Przy okazji dziekuj? – w?asnie mi u?wiadomi?e?, ?e kilka z tych niepotrzebnych czynno?ci mog? wyeliminowa? w ustawieniach przegladarki ;).

    ?ukasz Sobek, środa, 17 Gru 2008 #

  12. Nb. Przekroju to ja w ogle czyta? nie mog? ;-) jakbym w internecie skaka? (a ostatnio kupuj? do?? nami?tnie, ze wzgl?du na Pajtonw).

    Olgierd, środa, 17 Gru 2008 #

  13. Wprost powoli schodzi na psy.

    Co nie znaczy ze straci na tym finansowo.

    Moze dopiero teraz zaczac sie sprzedawac.

    Szkoda jednak ze takim sposobem…

    integralny, czwartek, 18 Gru 2008 #

Najnowsze posty:


Najnowsze komentarze:

  • koko: Czesc wszystkim, a ja mam pytanie, mieszkam w uk i zalozylem pay pala,2 dni temu dokonalem tranzakcji i...
  • Meh: Witam, Patrz?c na recenzje w Amazon UK, ta nawigacja jest cieniutka. Jak jest z gubieniem sygna?u GPS? Bo na to...
  • janusz walecki: Kupi?em Router Netgear N600 WNDR3700v2 w celu wykonania domowej sieci Wi-fi. Obecnie korzystam z...
  • Andoru: Obecnie jak w??cz? gre online Nostale na tym netbooku to bardzo laguje mi j?, rwnie? flash player cz?sto si? za...
  • Andoru: Jestem posiadaczem tego netbooka. Bateria odstaj?ca mo?e i poprawia jako?? pisania, ale takie zamocowanie jej...
  • Robisz zakupy w internecie?
    Pomagaj ZA DARMO przy okazji
    4000 organizacji społecznych i ponad 900 sklepów