Nowy favicon Google – tajemnica wyjaśniona
Na oficjalnym blogu Google wyjaśniono dzisiaj powód wprowadzenia nowej ikonki. Gigant z Mountain View chciał mieć zestaw nowych ikon lepiej wyglądających (i dających się lepiej skalować) na platformach mobilnych:
Some people have wondered why we changed our favicon -after all, we hadn’t in 8.5 years(!). The reason is that we wanted to develop a set of icons that would scale better to some new platforms like the iPhone and other mobile devices. So the new favicon is one of those, but we’ve also developed a group of logo-based icons that all hang together as a unified set.
Marissa Mayer (VP Search Products & User Experience) oraz Micheal Lopez (Web Designer) informują również, że zmiana ikonki była trudniejsza niż im się wydawało. Na tapecie pojawiło się ponad 300 różnych wersji z których ostatecznie wybrano to co widzimy w naszych przeglądarkach. Kilka wersji testowych widać na obrazku:
Jeśli masz swój pomysł na nową favikonkę dla wyszukiwarki – wyślij ją do Google! Przygotowano do tego specjalny formularz. Wymagania:
- resolution: 16×16
- format: .png, .gif, or .ico
- rozmiar: 5 KB
- przezroczystość: 32 bit alpha transparency
- Uwzględnij wybrane lub wszystkie literki ze słowa „Google”
- Używaj głównych kolorów (niebieski dobrze współgra z odcieniami szarości, żółty jest zbyt jasny i mało kontrastuje, czerwony przypomina jak ikonki błędów)
- Ikonka Google musi być niezależna od konkretnego produktu
Czasu jest mało – swoje propozycje można wysyłać tylko do 20 czerwca.
» Zobacz dodatkowe ilustracje do wpisu «
Wpis opublikowany 7 czerwca 2008
Tagi: design, favicon, google, icon, ikonki, nowości, zmiany
Kategorie: google, internet, it
Czegoś tu nie rozumiem. Znowu zmieniają favikonkę, czy zwycięzca konkursu otrzyma upominek, ale nie zmienią favikonki?
Swoją drogą, ze wszystkich zaprezentowanych na obrazku załączonym przez Ciebie, najładniejsza favikonka to ta… obecna. Pięć pierwszych favikonek z czwartego wiersza również są ładne.
Autor komentarza, sobota, 7 cze 2008 #
Sądzę, że favikonka się zmieni tylko i wyłącznie jeśli dostaną od kogoś coś naprawdę powalającego.
Obecna jest faktycznie najlepsza z tych testowych (chociaż to też raptem 70 z wspomnianych 300 przedstawionych wzorów). Prawda jest jednak taka, że większość opinii z którymi się spotkałem, negatywnie oceniała nową ikonkę. Nawet tam pod postem na blogu Google jest trackback o wiele mówiącym tytule: „ugly and distracting”.
Zobaczymy, na razie trzeba się przyzwyczaić.
Autor komentarza, sobota, 7 cze 2008 #
nowa ikonka jest bardzo ładna – jakby ją obrócić o 90 stopni była by nieskończonością, lub tworzyła zgrabne okulary
Autor komentarza, sobota, 7 cze 2008 #
A ja jednak zamiast małego ‚g’ widziałbym w tym miejscu duże ‚G’ – ładniej wygląda. No… i wersja niebieska powinna robić za główną, a nie tylko mobilną – zancznie ładniejsza jest.
Autor komentarza, niedziela, 8 cze 2008 #
A mi tak średnio się podoba… bardziej odpowiada mi ikonka 5 od końca (ostatni rząd), bądź 4 od końca (ostatni rząd).
No, ale nie będę się kłócić – toż to tylko ikonka, więc nie ma co się do niej przywiązywać. To nie ona tworzy content/moc całej rodziny google :P
Autor komentarza, niedziela, 8 cze 2008 #
Cudów się nie spodziewajcie, 16×16 to nie miejsce na sztukę…
Autor komentarza, poniedziałek, 23 cze 2008 #