Książki o blogach firmowych / corporate blogging – szukam
Czas się powoli zabrać za pisanie pracy magisterskiej. Temat wybrany i zatwierdzony („Rola blogów firmowych w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej firmy”), nic tylko wgryzać się w literaturę i zacząć klecić pierwsze zdania.
Właśnie, literatura. Buszuję od kilku dni po sieci, przeglądam oferty księgarni i bibliotek. Pluję sobie trochę w brodę, że literatury w formie książek po bibliotekach nie ma (bo temat stosunkowo świeży), a gdyby człowiek chciał sobie tych książek trochę kupić, to PLN, USD, EUR czy inne GBP lecą w zastraszającym tempie.
Stąd pytanie – w które pozycje książkowe warto zainwestować? Mieliście z czymś do czynienia, słyszeliście dobre/złe opinie? A może macie którąś książkę i byście zechcieli pożyczyć? A może jakieś wydawnictwo w ogóle by chciało zasponsorować coś? :)
Znalezione pozycje (kolejność przypadkowa):
- „Blogi i Wirtualne Społeczności – Wykorzystanie w Marketingu” – Grzegorz Mazurek
- „Blogowanie w biznesie” – Jeremy Wright
- „Prowadź blog! Przewodnik dla małych firm” – Andy Wibbels
- „E-biznes. Relacje z klientem” – Patrycja Kierzkowska
- „The Corporate Blogging Book: Absolutely Everything You Need to Know to Get It Right” – Debbie Weil
- „Strategies and Tools for Corporate Blogging” – John Cass
- „Corporate Blogs and Communications in Relationship Management” – Ann Katri Deterding
- „Publish and Prosper: Blogging for Your Business” – DL Byron, Steve Broback
- „Managing Virtual Teams: Getting the Most from Wikis, Blogs and Other Collaborative Tools (Wordware Applications Library)” – M. Katherine Brown, Brenda Huettner, Char James-Tanny
- „Blog Marketing: The Revolutionary New Way to Increase Sales, Build Your Brand, and Get Exceptional Results” – Jeremy Wright
- „Blog Rules: A Business Guide to Managing Policy, Public Relations, and Legal Issues” – Nancy Flynn
I inne mniej związane z tematem:
- „Blogging and Other Social Media: Exploiting the Technology and Protecting the Enterprise” Alex Newson, Deryck Houghton, Justin Patten
- „The New Rules of Marketing and PR: How to Use News Releases, Blogs, Podcasting, Viral Marketing and Online Media to Reach Buyers Directly” – David Meerman Scott
- „Secret Power of Blogging: How to Promote and Market Your Business, Organization or Cause with Free Blogs” – Bruce C. Brown
Jakieś inne ciekawe źródła polecacie? Serwisy, blogi, artykuły…? Rzucajcie linkami ile tylko wlezie :)
Z góry dzięki za wszelką pomoc i rady.
Wpis opublikowany 11 lutego 2009
Tagi: blogi, blogi firmowe, magisterka, studia
Kategorie: blog, internet, prywata, wszystkie
wybierz ksiazki na podstawie google fight http://www.googlefight.com/ :D
Autor komentarza, środa, 11 lut 2009 #
Czyli sprzedawane w największej liczbie sklepów? tia…
Autor komentarza, środa, 11 lut 2009 #
w sumie nie pomyslalem o tym, z drugiej jednak strony popularnosc w sklepach odzwierciedla popularnosc u czytelnikow a ze to ksiazka ‚specjalistyczna’ to popularniejsze powinno znaczyc lepsze;]
Autor komentarza, czwartek, 12 lut 2009 #
Miałem swego czasu podobny temat, tyle że dotyczący emaila „Poczta elektroniczna w komunikacji marketingowej” i myślę, że powinny Ci się przydać też książki ogólnie o komunikacji i marketingu wirusowym – ja za swoich czasów wykorzystywałem „Tipping Poing” i „Fama – anatomia marketingu szeptanego”, no i „Genetyka kultury” (jeśli chodzi o rozchodzenie memów) – ale możliwe że są nowsze i lepsze.
Autor komentarza, środa, 11 lut 2009 #
Dziś kończę czytać „Blogowanie w biznesie”. Książka raczej mnie nie rzuciła na kolana niczym nowym zaskakującym. Autor główny nacisk kładzie na szacunek do osób komentujących i opierając się na przykładach pokazuje jak dane blogi wpłynęły na wizerunek firmy.
Autor komentarza, piątek, 20 lut 2009 #
A może warto zrobić wywiady z bloggującymi firmami i je podpytać o zdanie?:)
A co do książek to chyba „Groundswell” ci się przyda.
Pozdr,
Autor komentarza, poniedziałek, 23 lut 2009 #
„Groundswell†na prawdę może się przydać
Autor komentarza, niedziela, 12 sie 2012 #
tez polecam tę pozycję
Autor komentarza, wtorek, 14 sie 2012 #