Ile może trwać promocja? Po decyzji UOKiK
W poniedziałek na stronach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pojawiła się decyzja w sprawie produktów marki Łowicz. Sprawa dotyczy jednak również wielu innych przedsiębiorców, którzy oferują swoje produkty w wiecznej promocji.
Postępowanie UOKiK wykazało, że sprzedawane pod marką Łowicz sosy: boloński, chiński, meksykański i do spaghetti, od kilku lat oferowane są wyłącznie w promocyjnych opakowaniach. Przykładowo sos do spaghetti przez trzy lata sprzedawany był jedynie w promocyjnym opakowaniu 300g+50g gratis. Po raz ostatni w regularnym opakowaniu pojawił się w sklepach w listopadzie 2006 roku.
Tego typu praktyki to wcale nie odosobniony przypadek. Najbardziej znanymi i na swój sposób sztandarowymi przykładami, mogą być soki napoje owocowe Garden, Costa czy Caprio, które od lat występują wyłącznie w formie 1L + 1L GRATIS.
Po sieci krąży co prawda jedno zdjęcie 1-litrowego Caprio, ale można taki twór postawić obok Arki Przymierza i Świętego Graala :) Może ktoś kiedyś nakręci film „Indiana Jones i Niepromocyjne Opakowanie” :)
UOKiK zobowiązał producenta sosów do zaprzestania stosowania takich praktyk oraz wycofania tak oznaczonych produktów z półek sklepowych. Ze względu na zadeklarowaną współpracę, Urząd odstąpił od kary pieniężnej, która może sięgać nawet 10% przychodu.
Pytanie: czy Urząd zajmie się również innymi tego typu „promocjami”?
» Zobacz dodatkowe ilustracje do wpisu «
Wpis opublikowany 1 czerwca 2011
Tagi: decyzja, gratis, promocja, sok, uokik, łowicz
Kategorie: ciekawostki, Drobnym druczkiem, offline, reklama, wszystkie
Zobacz również:
Komentarze do wpisu "Ile może trwać promocja? Po decyzji UOKiK"
Najnowsze posty:
- Unboxing: Topowy/TomTomowy Prezent
- Rozpakuj Topowy Prezent - konkurs świąteczny
- Tajemnicze zmiany rozkładu SKM
- #Apple World Problems: co zrobić z iPadem "3"?
- Zakaz palenia papierosów elektronicznych?
Najnowsze komentarze:
- sklepzakpol.pl
Czepiam się, wiem, ale te produkty to chyba napoje (50-70% wsadu owocowego), a nie soki (100% soku w soku). ;)
Autor komentarza, środa, 1 cze 2011 #
Gdyby one miały po 50% wsadu owocowego, to bym sam po nie chętniej sięgał ;) Zwykle balansują one na dolnej dopuszczalnej granicy (20%)…
Autor komentarza, środa, 1 cze 2011 #
I bardzo dobrze. Mydlenie ludziom oczu przez tych wszystkich marketingowców musi się skończyć.
Autor komentarza, czwartek, 9 cze 2011 #