Ile może trwać promocja? Po decyzji UOKiK

 

W poniedziałek na stronach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pojawiła się decyzja w sprawie produktów marki Łowicz. Sprawa dotyczy jednak również wielu innych przedsiębiorców, którzy oferują swoje produkty w wiecznej promocji.

Postępowanie UOKiK wykazało, że sprzedawane pod marką Łowicz sosy: boloński, chiński, meksykański i do spaghetti, od kilku lat oferowane są wyłącznie w promocyjnych opakowaniach. Przykładowo sos do spaghetti przez trzy lata sprzedawany był jedynie w promocyjnym opakowaniu 300g+50g gratis. Po raz ostatni w regularnym opakowaniu pojawił się w sklepach w listopadzie 2006 roku.

Tego typu praktyki to wcale nie odosobniony przypadek. Najbardziej znanymi i na swój sposób sztandarowymi przykładami, mogą być soki napoje owocowe Garden, Costa czy Caprio, które od lat występują wyłącznie w formie 1L + 1L GRATIS.

Po sieci krąży co prawda jedno zdjęcie 1-litrowego Caprio, ale można taki twór postawić obok Arki Przymierza i Świętego Graala :) Może ktoś kiedyś nakręci film „Indiana Jones i Niepromocyjne Opakowanie” :)

UOKiK zobowiązał producenta sosów do zaprzestania stosowania takich praktyk oraz wycofania tak oznaczonych produktów z półek sklepowych. Ze względu na zadeklarowaną współpracę, Urząd odstąpił od kary pieniężnej, która może sięgać nawet 10% przychodu.

Pytanie: czy Urząd zajmie się również innymi tego typu „promocjami”?

» Zobacz dodatkowe ilustracje do wpisu «

 

Wpis opublikowany 1 czerwca 2011
Tagi: , , , , ,
Kategorie: ciekawostki, Drobnym druczkiem, offline, reklama, wszystkie

Zobacz również:

Komentarze do wpisu "Ile może trwać promocja? Po decyzji UOKiK"

  1. Czepiam się, wiem, ale te produkty to chyba napoje (50-70% wsadu owocowego), a nie soki (100% soku w soku). ;)

    Autor komentarza, środa, 1 cze 2011 #

    • Gdyby one miały po 50% wsadu owocowego, to bym sam po nie chętniej sięgał ;) Zwykle balansują one na dolnej dopuszczalnej granicy (20%)…

      Autor komentarza, środa, 1 cze 2011 #

  2. I bardzo dobrze. Mydlenie ludziom oczu przez tych wszystkich marketingowców musi się skończyć.

    Autor komentarza, czwartek, 9 cze 2011 #

Robisz zakupy w internecie?
Pomagaj ZA DARMO przy okazji
4000 organizacji społecznych i ponad 1000 sklepów