Google Trends for Websites
Kilka dni temu pisałem o zmianie w Google Trends dzięki której mogliśmy mniej więcej porównać skalę wyszukiwań dla danej frazy. Przedwczoraj natomiast Google poinformowało o wprowadzeniu kolejnej nowości – Google Trends for Websites. Wpisując adres strony (lub stron) poznamy szacowaną liczbę unikalnych użytkowników odwiedzających wybrane serwisy.
Skąd te dane?
Jak zwykle warto poszperać w systemie pomocy:
2. How is the data in Trends for Websites generated?
Trends for Websites combines information from a variety of sources, such as aggregated Google search data, aggregated opt-in anonymous Google Analytics data, opt-in consumer panel data, and other third-party market research. The data is aggregated over millions of users, powered by computer algorithms, and doesn’t contain personally identifiable information. Additionally, Google Trends for Websites only shows results for sites that receive a significant amount of traffic, and enforces minimum thresholds for inclusion in the tool. For more information about how Google protects privacy, please refer to our privacy policy.
Czyli są uwzględniane dane z wyszukiwania, Analyticsy i Toolbary coś tam dostarczają, adserwery AdSense pewnie też… Wszystko jest oczywiście podawane jako dane oszacowane więc nie należy tego traktować jako wyroczni. Ale jakiś pogląd o zasięgu danego serwisu można sobie wyrobić.
Pokrewne serwisy, pokrewne wyszukiwania
Ciekawie też wyglądają zestawienia podobnych serwisów oraz słów kluczowych powiązanych ze sprawdzanymi serwisami.
A witryny Google?
Ich dane są oczywiście ukryte. Jak to nazwał WebProNews – Google jest jak ubrany faceci na plaży nudystów…
» Zobacz dodatkowe ilustracje do wpisu «
Wpis opublikowany 22 czerwca 2008
Tagi: dane, google, internet, nowości, statystyki, trends, trendy, zmiany
Kategorie: google, internet, it
Ale tylko z głównych domen. Subdomen ni e udostępnia. Czyli takie sobie.
Autor komentarza, niedziela, 22 cze 2008 #