Google się zmienia. Na stałe, lepsze, ładniejsze?

 

Koniec biało-niebieskiego Google. Teraz wzrok zaczyna przykuwać ciemnoszary pasek nawigacyjny, jasnoszare tło nagłówka pod logo, czerwone nagłówki w sidebarze…

Wraz z pojawieniem się „Google Plus”, firma zaczyna zmieniać swoje dotychczas wyjątkowo proste strony. Więcej animacji, pływających drobnych elementów…

… a jednocześnie wciąż widać tę „prostotę”, a całość mi się coraz bardziej podoba.

Pozostaje tylko kwestia ujednolicenia wyglądu poszczególnych usług:

  • Google Web Search, Google Plus, Google Maps, Google Calendar – już w pełni „nowe”
  • Google Reader, GMail czy Picasa dorobiły się na razie ciemnego paska nawigacyjnego
  • UPDATE 1.07.2011: Na blogu GMail zapowiedziano, że nowy layout zostanie uruchomiony w ciągu najbliższych dni
  • Google AdSense chyba już domyślnie przełącza na stary-nowy wygląd
  • Google Analytics podobnie, chociaż w porównaniu z AdSense ma więcej gradientów i zaokrągleń
  • FeedBurner (pamiętacie?) od dawien dawna ze starym layoutem i wciąż nie przełącza do nowego, bardziej Google’owego.
  • Konta Google Apps, które ponoć już są Google Accounts wciąż poza nowymi funkcjami.
  • A mobilna wersja wyszukiwarki poszła w ogóle w zupełnie inną stronę, więcej zaokrągleń, duże kolorowe ikonki, gradienty, zaokrąglenia…

Każda usługa Google jest inna i nawet nawigacja najwyższego stopnia potrafi się różnić. A ja wolę spójność.

» Zobacz dodatkowe ilustracje do wpisu «

 

Wpis opublikowany 30 czerwca 2011
Tagi: , , , ,
Kategorie: ciekawostki, google, internet, prywata, webdesign, wszystkie, wyszukiwarki

Zobacz również:

Komentarze do wpisu "Google się zmienia. Na stałe, lepsze, ładniejsze?"

  1. Gdyby wznowili zapraszanie nowych użytkowników, mógłbym zostać zaproszony ;>?

    Autor komentarza, piątek, 1 lip 2011 #

  2. Gdyby wznowili zapraszanie nowych osób, mógłbyś mnie zaprosić?

    Autor komentarza, piątek, 1 lip 2011 #

  3. Zaproszenia dalej działają, trochę naokoło i nie zawsze się udaje ale działają:)

    Autor komentarza, piątek, 1 lip 2011 #

  4. To mógłbym prosić o wysłanie zaproszenia? Jeżeli oczywiście nie byłby to duży problem kukla.maciek(małpa)gmail.com z góry dzięki :-)

    Autor komentarza, piątek, 1 lip 2011 #

  5. Przez pierwsze godziny zastanawiałem się czy to nie coś nie halo z motywem w iGoogle, ale ten wpis rozwiał wszelkie wątpliwości ;)

    Autor komentarza, piątek, 1 lip 2011 #

  6. A mnie strasznie wkurza fakt, że interfejs poczty w GA jest bardzo opóźniony. W rezultacie jak przełączam się między kontem prywatnym a firmowymi zmienia mi się wszystko. A zdążyłem się mocno przyzwyczaić do obecnego zaznaczania nieprzeczytanych wiadomości, guzika oznacz jako nieprzeczytane czy priorytetów.

    Autor komentarza, piątek, 1 lip 2011 #

    • Hmmm… ja mam teraz konto w Google Apps identyczne z tym GMailowym uruchomionym w karcie obok, gdybym nie ustawił własnego logo, to bym mylił :)

      „Przycisk do oznaczania jako przeczytane” mam do włączenia w labsach, Priorytety również uruchomione w opcjach…

      Autor komentarza, piątek, 1 lip 2011 #

  7. W gmailu też widać już zmiany, a dodatkowo są do wyboru nowe szablony, które mają być za niedługo jako domyślne.

    @Grochu jak wbić się na G+? Zaproszenie już mam.

    Autor komentarza, piątek, 1 lip 2011 #

    • Na blogu GMail pokazali właśnie projekty nowego webmaila, aktywacja nowego designu na dniach.

      Ciekawe w jakim tempie będą wdrażań nową linię w pozostałych produktach

      Autor komentarza, piątek, 1 lip 2011 #

    • Właśnie o tym wyglądzie mówię. Już jest do włączenia w szablonach. Są 2 nowe.

      Autor komentarza, piątek, 1 lip 2011 #

    • O, faktycznie. I – co najważniejsze – są już dostępne dla konto w Google Apps :)

      Autor komentarza, piątek, 1 lip 2011 #

  8. Mógłbym prosić o zaproszenie do Google +?
    Z góry dziękuję – pawel.ad[at]gmail.com

    Autor komentarza, sobota, 2 lip 2011 #

  9. Ja również proszę o zaproszenie.
    dakilax[monkey]gmail.com

    Dzięki.

    Autor komentarza, wtorek, 5 lip 2011 #

Robisz zakupy w internecie?
Pomagaj ZA DARMO przy okazji
4000 organizacji społecznych i ponad 1000 sklepów