Raport WSI zosta? napisany w OpenOffice

 

Wczoraj pojawi? si? w sieci oczekiwany od dawna „Raport o dzia?aniach ?o?nierzy i pracowników WSI„. ?ci?gn??em, a co – kiedy? pewnie poczytam sobie. Plik PDF o „wadze” ponad 3MB to w ko?cu 374 strony tekstu, lektura na d?u?szy okres czasu. Otworzy?em pliczek, przewin??em kilka stron i mign??a mi taka my?l „znajome formatowanie”. Szybki klik na menu „Plik”, „W?asno?ci dokumentu”, rameczka „Zaawansowane” i… tak! Plik zosta? stworzony w OpenOffice!

Raport WSI

No prosz?, jednak kto? przemyci? wolne oprogramowanie do S?u?by Kontrwywiadu Wojskowego ;) OpenWywiad dzia?a bardzo dobrze, bo ju? cztery godziny temu informacj? o tym zamie?ci? portal OpenOffice.pl:

Kilka osób, m. in. knera i Jasio nades?a?o nam dzi? informacje, i? „Raport z weryfikacji Wojskowych S?u?b Informacyjnych”, który w formie PDFa mo?na jako PDF tutaj (3,18 MB), zosta? utworzony z u?yciem OpenOffice.org 2.0. Istnieje te? spora szansa, i? OOo by? zamieszany nie tylko w tworzenie ko?cowego PDFa, lecz ca?y dokument zosta? opracowany z jego zastosowaniem.

Na kolaboracje przy edycji wskazuje niezastosowanie stylu „First Page” na pierwszej stronie dokument, przez co widnieje na niej równie? stopka dokumentu z numeracj? stron. Jest do?? powszechny problem pocz?tkuj?cych u?ytkowników, zatem zainteresowanym, niezale?nie od ich pogl?dów politycznych podpowiadamy: wdusi? F11, nast?pnie w oknie Stylisty wybra? czwart? ikonk? od lewej licz?c („Style strony”) i tam?e odszuka? styl „First Page”. Sukcesów.

Sam korzystam od d?u?szego czasu w?a?nie z pakietu OpenOffice 2 (ostatnio OpenOffice.ux.pl) i jestem bardzo zadowolony. Zarówno eBook o Google AdSense, jak i drugi, który zostanie wydany nied?ugo, zosta?y w ca?o?ci przygotowane w OpenOffice. Wszelkie potrzebne mi oficjalne dokumenty oraz np. opracowania dla znajomych z Akademii te? powsta?y w tych edytorach. Ba, prawie ca?y semestr informatyki, gdzie wa?kowany by? Excel, ja maglowa?em w Calcu :)

Serio, da si? pracowa? z tym darmowym i w pe?ni legalnym oprogramowaniem równie przyjemnie jak z Microsoft Office. Chocia? jednak wygl?d Ms Office 2007 i wywalenie Spinacza to dla mnie do?? istotne argumenty za tym pakietem… :)

Wpis opublikowany 17 lutego 2007
Tagi: , , , , , , ,
Kategorie: Bez kategorii

Zobacz również:

Komentarze do wpisu "Raport WSI zosta? napisany w OpenOffice"

  1. Z tego co wiem, to na przyk?ad Urz?d Skarbowy w Bydgoszczy korzysta z OpenOffice’a :) Ogólnie daje rad?, aczkolwiek mam zainstalowany MS Office i OO jednocze?nie :-)

    Autor komentarza, sobota, 17 lut 2007 #

  2. Ostatnio próbowa?em napisa? d?u?szy dokument w du?o ulepszonym, w stosunku do poprzedniej wersji, OpenOffice.org 2.0 i nie da?em rady. Zbyt wiele czasu straci?em na u?eranie si? z samym edytorem podczas pracy.

    Rozwi?zaniem okaza? si? LaTeX, najlepsze darmowe rozwi?zanie dla d?u?szych, strukturalnych dokumentów. U?ywam wraz z edytorem Kile.

    Autor komentarza, sobota, 17 lut 2007 #

  3. Nie wydaje mi si? to rewelacj?… w ko?cu ODF odgórnie ustalono jako owy standard w naszej kochanej biurokracji.

    Autor komentarza, sobota, 17 lut 2007 #

  4. @Tomasz Topa

    A zajrzyj sobie na 338-339 stron? raportu Macierewicza.
    Zobacz czego dotyczy rozdzia? i poszukaj nazwiska Adam Kapica.

    Równie ciekawe :> Albo po prostu kliknij w mój nick ;]

    Autor komentarza, sobota, 17 lut 2007 #

  5. @Luo:

    Hehe, ja po pobie?nym CTRL+F w raporcie tylko niejakiego Walerego Topa?owa znalaz?em :)

    Autor komentarza, sobota, 17 lut 2007 #

  6. Co do opdowiednika Worda w OpenOffice zgodz? si? – w niczym mu nie ust?puje. Natomiast niestety ró?nice w arkuszu kalkulacyjnym s? ju? du?o bardziej drastyczne na niekorzy?? Calca w porównianu do Excela – zw?aszcza przy bardziej skomplikowanych operacjach. I tu jeszcze sporo pracy przed nimi…

    I o ile korzystam na bie??co z Write’a, to przy Calcu trac? cz?sto cierpliwo?? i wskakuj? na Excela ;)

    Autor komentarza, poniedziałek, 19 lut 2007 #

  7. A ja z OpenOffice korzystam ju? dobre kilka lat. Cho? jeszcze 2 lata temu by? on u mnie drugim po MS Office pakietem biurowym. I cho? faktycznie pewne rzeczy robi?o si? ?atwiej w MS, to zwalam to na karby przyzwyczajenia. Po 2 latach pracy uwa?am, ?e do wi?kszo?ci zastosowa? si? on nadaje, a problemów nawet z bardziej skomplikowanymi dokumentami raczej nie mam (tak?e w Calcu, z którego korzystam praktycznie codziennie).

    Autor komentarza, wtorek, 20 lut 2007 #

Robisz zakupy w internecie?
Pomagaj ZA DARMO przy okazji
4000 organizacji społecznych i ponad 1000 sklepów