[Pomysł] Google Analytics + FeedBurner

 

Logujesz się do Google Analytics, wybierasz zakładkę „Å¹ródła odwiedzin” i widzisz wykres przedstawiający udział internautów, którzy trafili Twoją bezpośrednio, poprzez link na innej stroni, z wyszukiwarki lub… poprzez kanał RSS. Wybierasz dalej pozycję „Subskrypcje” i już widzisz z jakich czytników korzystali odwiedzający. Wszystko w jednym miejscu, bez konieczności ponownego logowania do FeedBurnera. Fajnie by było, gdyby Google Analytics połączono z FeedBurnerem, prawda?

Google Analytics with FeedBurner?

Niestety, póki co taką funkcjonalność mam tylko ja – na spreparowanych grafikach ;). Pobawiłem się kwadrans w programie graficznym, trochę copy&paste różnych tabelek, wykresów itp. i mamy gotowy produkt ;)

Google ponoć bierze pod uwagę sugestie użytkowników… Kto wie, może niedługo zostanie dodana taka opcja ;)

Źródła odwiedzin z uzwlędnionymi kanałami RSS

Źródła odwiedzin z uzwlędnionymi kanałami RSS (powiększenie)


Subskrypcje

Subskrypcje, używane czytniki (powiększenie)

A to zaledwie ułamek danych, które daje nam FeedBurner…

Wpis opublikowany 13 września 2007
Tagi: , , , ,
Kategorie: Bez kategorii

Zobacz również:

Komentarze do wpisu "[Pomysł] Google Analytics + FeedBurner"

  1. Właśne trochę mnie podnieciłeś, kiedy czytałem dzienne rss. Szkoda, że to tylko propozycja. Ja osobiście bym proponował również przeniesienie adsense do analytics.
    Może nie, żeby od razu mieć cały panel, ale sam dashboard to by wystarczył. @offtop: Długo czekałeś na mail od reinvigorate? Ja się doczekać nie mogę ;)

    Autor komentarza, czwartek, 13 wrz 2007 #

  2. @off: Sorry za zrobienie smaczka :)

    O integracji AdSense z Analytics mówiono na początku roku – http://tomasz.topa.pl/google-analytics-for-adsense.html Faktycznie zadzwonili do mnie ludzie z Google, chwilkę porozmawiali, wysłuchali pomysłów… minęło 8 miesięcy i nic dalej nie wiadomo :)

    Ale to już chyba ich urok jest – pamiętasz akcję z brakiem soboty? http://tomasz.topa.pl/google-zlikwidowalo-soboty.html – zgłosiłem to poprzez formularz kontaktowy, dostałem odpowiedź po bodaj 2 dniach, że „informacja została przekazana do odpowiedniego działu” i musiało minąć półtorej miesiąca zanim zmienili tą jedną literkę :)

    Co do reinvigorate… Chyba z 24h czekałem. Ale to było daaawno temu…

    Autor komentarza, czwartek, 13 wrz 2007 #

  3. Kiedyś już nawet myślałem o wciśnięciu do Google Analytics statystyk z FeedBurnera (w formie pływającej ramki) za pomocą skryptu użytkownika. To jednak nie to samo co połączenie obu systemów, a właśnie ta opcja byłaby najciekawsza.
    Połączenie systemów wydaje się naturalną konsekwencją przejęcia FeedBurnera. Pozostaje nam zatem chyba tylko troszkę (albo dłużej) poczekać.

    Autor komentarza, czwartek, 13 wrz 2007 #

  4. Integracja FeedBurner i Google Analitycs jest chyba nieunikniona. Niby po co Google miałby wykupywać FeedBurner?

    Autor komentarza, czwartek, 13 wrz 2007 #

  5. Tak to jest z dużymi korporacjami. Parę maili do feedburnera wyslalem, by faviconkę w rssie wstawili autora kanału, jednak po długiej konwersacji do niczego nie doszło. Mała sprawa, a w niektórych czytnikach rss, umożliwiałoby to większe orientowanie się. Co do tego wpisu z adsense + analytics to nie o taki efekt mi chodziło (zbliżony ale to jeszcze nie dashboard ;))

    Autor komentarza, czwartek, 13 wrz 2007 #

  6. Świetny pomysł, oby został zrealizowany :).

    Autor komentarza, czwartek, 13 wrz 2007 #

  7. Wystarczy spojrzeć, co Google zrobiło z YouTube – niby kupili ten serwis, a właściwie zamiast go całkowicie zintegrować z GoogleVideo, to dodali tylko na YT ramkę w górnej części okna ;) A ja już miałem nadzieję, że nie zobaczę więcej tego tragicznego odtwarzacza z YT :D

    Autor komentarza, piątek, 14 wrz 2007 #

  8. Nie po to wydajesz ponad półtora miliarda USD na zakup najpopularniejszej marki na rynku tylko po to, żeby ją zlikwidować i wypromować swój mniej popularny serwis. YouTube zachował swoją odrębność, a Google Video stało się tym, czym powinno być – wyszukiwarką treści wideo.

    Autor komentarza, piątek, 14 wrz 2007 #

  9. Nie znam szczegółów finansowych na naszym rodzimym rynku, ale zapewnie nie darmowo odbyło się zniszczenie marki Idea (przepięknego logo) na rzecz pomarańczowego kwadratu Orange. Różnie z tym rebrandingiem bywa. Macromedia też się już w chwili obecnej Adobem stała…

    Autor komentarza, sobota, 15 wrz 2007 #

  10. Z tego co widzę, to wczoraj weszła mniej więcej podobna opcja o jakiej piszesz, ale do Webmaster Tools. W zakładce Statystyka pokazana jest ilość subskrybentów. Niestety tylko GoogleReader, iGoogle i Orkut. No ale krok w dobrą stronę.

    Autor komentarza, sobota, 15 wrz 2007 #

Robisz zakupy w internecie?
Pomagaj ZA DARMO przy okazji
4000 organizacji społecznych i ponad 1000 sklepów