Gar?? faktów na temat umowy pomi?dzy Google a Yahoo!

W czerwcu tego roku Google podpisa?o umow? z Yahoo!. Z zawartej umowy wynika, ?e Yahoo! b?dzie korzysta?o z systemu reklam kontekstowych Google AdSense na swoich stronach oraz na stronach wyników wyszukiwania Yahoo! Search. A precyzuj?c: b?dzie mog?o korzysta? aby uzupe?ni? w?asn? ofert?.
Google dba o to ?eby umowa z Yahoo nie by?a przyczyn? post?powa? przed urz?dami antymonopolowymi (a o dok?adne zbadanie tej umowy zabiega? m.in. sam Microsoft, który mia? troch? inne plany wobec Yahoo). Na specjalnie uruchomionej stronie Google podkre?la, ?e:
- umowa nie oznacza po??czenia tych dwóch firm – a jest to jedynie dostawa reklam
- umowa nie ma klauzuli wy??czno?ci – Yahoo! mo?e w dowolnej chwili podpisa? podobn? umow? z innym dostawc? reklam
- Google nie zwi?kszy swojego udzia?u na rynku wyszukiwarek – Yahoo zachowuje swoj? wyszukiwark? i swoje reklamy, mo?e si? za to wspiera? reklamami Google
- w ogóle powinni?my by? wdzi?czni, bo dzi?ki Google b?dziemy otrzymywali jeszcze lepiej dopasowane do naszych zapyta? reklamy.
Google udost?pni?o równie? krótk?, kilkunasto-slajdow? prezentacj?, pokazuj?c? najwa?niejsze elementy umowy w pigu?ce:
Wpis opublikowany 26 września 2008
Tagi: adsense, google, reklamy, umowa, yahoo
Kategorie: google, internet, it, reklama, wyszukiwarki
A co google b?dzie mie? z tego?
Bo ze slajdów wynika, ?e wi?ksza korzy?? sp?ynie na Yahoo, skoro wi?cej reklam mo?e umie?ci?… .
Autor komentarza, piÄ…tek, 26 wrz 2008 #
To Google sprzedaje reklamy.
Je?li umowa z Yahoo! mówi o reklamie na zasadach AdSense, to dochody b?d? zapewne pomi?dzy nich podzielone.
Autor komentarza, piÄ…tek, 26 wrz 2008 #