Opakowania w gastronomii

Poniższe materiały zostały tu kiedyś umieszczone na potrzeby mojej grupy ze studiów. Na 99,9% nie posiadam żadnych dodatkowych materiałów związanych z tym tematem ani nie gwarantuję 100% poprawności.

  • Ilość punktów ECTS: 2
  • Przedmiot: Opakowania w gastronomii
  • Prowadzący: dr inż. Mariola Jastrzębska
  • Ilość godzin: 1 tygodniowo, 15 w semestrze
  • Dzień / godzina: Środa, 15:00 – 17:00 (1 połowa semestru)

Treść przedmiotu:

  • Opakowanie a jakość produktów spożywczych. Wytyczne ogólne dotyczące pakowania żywności.
  • Wymagania dotyczące oceny jakości zdrowotnej materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością.
  • Znaczenie procesu pakowania dla bezpieczeństwa żywności
  • Nowoczesne systemy pakowania żywności a ich wpływ na jakość i trwałość produktów.
  • Wymagania w stosunku do opakowań przeznaczonych do mikrofalowej obróbki żywności. Problem doboru opakowań do żywności ogrzewanej mikrofalami.
  • Folie opakowaniowe giętkie do pakowania produktów spożywczych
  • Materiały opakowaniowe dla mrożonek
  • Opakowania mleka i produktów mleczarskich
  • Pakowanie pieczywa
  • Opakowania bezalkoholowych napojów gazowanych i niegazowanych
  • Pakowanie mięsa i przetworów mięsnych
  • Opakowania koncentratów spożywczych
  • Metody przedłużania trwałości warzyw i owoców mało przetworzonych. Nowe opakowania w warzywnictwie.

Warunki zaliczenia:

zaliczenie

Literatura:

  • Czerniawski B., Michniewicz J.: Opakowania żywności. AGRO Food Technology, Czeladź 1998
  • Kubera H.: Zachowanie jakości produktu. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2002
  • Lisińska-Kuśnierz M., Ucherek M.: Współczesne opakowania. Wydawnictwo Naukowe Polskiego Towarzystwa Technologii Å»ywności, Kraków 2003
  • Ucherek M.: Opakowania a ochrona środowiska. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Kraków 2005
  • Lisińska-Kuśnierz M., Ucherek M.: Podstawy opakowalnictwa towarów. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Kraków 2004
  • Lisińska-Kuśnierz M., Ucherek M.: Postęp techniczny w opakowalnictwie. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Kraków 2003
Robisz zakupy w internecie?
Pomagaj ZA DARMO przy okazji
4000 organizacji społecznych i ponad 1000 sklepów