Technologia „Wyłącz i włącz ponownie”
Człowiek stworzył maszyny pozwalające latać w kosmos i obserwować obiekty znajdujące się miliony lat świetlnych od Ziemi. Mamy urządzenia potrafiące operować na niewidzialnych gołym okiem przedmiotach z niesamowitą precyzją. Mamy setki tysięcy wynalazków, które ułatwiają nam codzienne życie.
Mnie jednak wciąż nie przestaje zaskakiwać technologia, która potrafi „naprawiać” elektronikę użytkową poprzez proste wyłączenie i ponowne włączenie.
Zwykle wykonanie magicznej procedury zresetowania danego urządzenia działa bez pudła, o czym wie dokładnie każdy mający styczność z helpdeskiem w branży IT. Ot pierwszy standardowy krok i rada na wszelkie bolączki.
Dziś rano mój Blu-Ray stracił połączenie z internetem. Wczoraj działało, dzisiaj nie może otrzymać od routera IP. No to jak każdy „IT Professional” ;) wcisnąłem „Power” na pilocie i po chwili włączyłem ponownie. I… nic, to samo. Zaczyna się robić poważnie, trzeba wykonać kolejny istotny krok. Reset routera.
Gdy i to okazało się nieskuteczne, trzeba było w końcu wytoczyć poważne działa. Router „widzi” odtwarzacz i w panelu widać przydzielony IP. Pozostałe urządzenia podpięte pod sam router (telefon, laptop, telewizor, konsola) nie mają problemu. No to lecimy standardowo inne pomysły:
- zmiana kabelka łączącego router z odtwarzaczem
- zmiana portu
- wpisanie adresu IP na sztywno
…no i kicha. Przez chwilę przechodzi Ci przez głowę myśl, że miesięczny odtwarzacz się wykrzaczył i jest mała lipa. A to w końcu narzędzie pracy.
I wtedy wpisujesz w Google magiczne zapytanie „[model] no internet” i trafiasz na oficjalne forum/Q&A Samsunga. Jeden z pracowników wkleja magiczną formułkę „brak informacji, to może być wina urządzenia albo routera i wtedy spróbuj skontaktować się z supportem producenta routera”. Na szczęście jest pomocna społeczność, która udziela złotej rady:
Try unplugging it for 15 minutes, it has worked for me.
Jeśli wyłączenie i włączenie nie pomaga… wyłącz i włącz ponownie dopiero po 15 minutach. I działa!
Czyż technologia nie jest piękna?
Wpis opublikowany 15 lipca 2012
Tagi: helpdesk, it, sieć, technologia
Kategorie: ciekawostki, gadżety, it, wszystkie
ba technologia jest doskonała, nawet można sobie reseter kupić co wyłaczy prąd jak urządzenie nie odpowiada na pinga.
Autor komentarza, poniedziałek, 16 lip 2012 #
Pierwsze, co trafia do użytkownika Kindle, który w panice próbuje skontaktować się z pomocą techniczną, to prośba o restart. Mnie prosili o restart jakieś cztery razy, aż dotarło do nich, że uszkodzony ekran tak się nie naprawi:)
Autor komentarza, poniedziałek, 16 lip 2012 #
Wszędzie jest to standardowa formułka. I dobrze, bo w ten sposób można rozwiązać 99% problemów. ;)
Autor komentarza, poniedziałek, 12 lis 2012 #
Pewnie nie chodzi konkretnie o czas 15 minut, tylko o rozładowanie kondesatoróków do zera.
Pamietajmy, że przez chwilę mimo odłączenia od prądu elektroniki jeszcze „myśli”.
Autor komentarza, wtorek, 17 lip 2012 #