Technologia „Wy??cz i w??cz ponownie”

Cz?owiek stworzy? maszyny pozwalaj?ce lata? w kosmos i obserwowa? obiekty znajduj?ce si? miliony lat ?wietlnych od Ziemi. Mamy urz?dzenia potrafi?ce operowa? na niewidzialnych go?ym okiem przedmiotach z niesamowit? precyzj?. Mamy setki tysi?cy wynalazków, które u?atwiaj? nam codzienne ?ycie.
Mnie jednak wci?? nie przestaje zaskakiwa? technologia, która potrafi „naprawia?” elektronik? u?ytkow? poprzez proste wy??czenie i ponowne w??czenie.
Zwykle wykonanie magicznej procedury zresetowania danego urz?dzenia dzia?a bez pud?a, o czym wie dok?adnie ka?dy maj?cy styczno?? z helpdeskiem w bran?y IT. Ot pierwszy standardowy krok i rada na wszelkie bol?czki.
Dzi? rano mój Blu-Ray straci? po??czenie z internetem. Wczoraj dzia?a?o, dzisiaj nie mo?e otrzyma? od routera IP. No to jak ka?dy „IT Professional” ;) wcisn??em „Power” na pilocie i po chwili w??czy?em ponownie. I… nic, to samo. Zaczyna si? robi? powa?nie, trzeba wykona? kolejny istotny krok. Reset routera.
Gdy i to okaza?o si? nieskuteczne, trzeba by?o w ko?cu wytoczy? powa?ne dzia?a. Router „widzi” odtwarzacz i w panelu wida? przydzielony IP. Pozosta?e urz?dzenia podpi?te pod sam router (telefon, laptop, telewizor, konsola) nie maj? problemu. No to lecimy standardowo inne pomys?y:
- zmiana kabelka ??cz?cego router z odtwarzaczem
- zmiana portu
- wpisanie adresu IP na sztywno
…no i kicha. Przez chwil? przechodzi Ci przez g?ow? my?l, ?e miesi?czny odtwarzacz si? wykrzaczy? i jest ma?a lipa. A to w ko?cu narz?dzie pracy.
I wtedy wpisujesz w Google magiczne zapytanie „[model] no internet” i trafiasz na oficjalne forum/Q&A Samsunga. Jeden z pracowników wkleja magiczn? formu?k? „brak informacji, to mo?e by? wina urz?dzenia albo routera i wtedy spróbuj skontaktowa? si? z supportem producenta routera”. Na szcz??cie jest pomocna spo?eczno??, która udziela z?otej rady:
Try unplugging it for 15 minutes, it has worked for me.
Je?li wy??czenie i w??czenie nie pomaga… wy??cz i w??cz ponownie dopiero po 15 minutach. I dzia?a!
Czy? technologia nie jest pi?kna?
Wpis opublikowany 15 lipca 2012
Tagi: helpdesk, it, sie?, technologia
Kategorie: ciekawostki, gad?ety, it, wszystkie
ba technologia jest doskona?a, nawet mo?na sobie reseter kupi? co wy?aczy pr?d jak urz?dzenie nie odpowiada na pinga.
Autor komentarza, poniedziałek, 16 lip 2012 #
Pierwsze, co trafia do u?ytkownika Kindle, który w panice próbuje skontaktowa? si? z pomoc? techniczn?, to pro?ba o restart. Mnie prosili o restart jakie? cztery razy, a? dotar?o do nich, ?e uszkodzony ekran tak si? nie naprawi:)
Autor komentarza, poniedziałek, 16 lip 2012 #
Wsz?dzie jest to standardowa formu?ka. I dobrze, bo w ten sposób mo?na rozwi?za? 99% problemów. ;)
Autor komentarza, poniedziałek, 12 lis 2012 #
Pewnie nie chodzi konkretnie o czas 15 minut, tylko o roz?adowanie kondesatoróków do zera.
Pamietajmy, ?e przez chwil? mimo od??czenia od pr?du elektroniki jeszcze „my?li”.
Autor komentarza, wtorek, 17 lip 2012 #