Przeprowadzka Serca i Rozumu, czyli jak sprytnie TP łączy się z Orange

 

Jeszcze kilka lat temu Telekomunikacja Polska S.A. była ucieleśnieniem wszelkiego zła na świecie. Określenia takie tak „Telekompromitacja Polska”, „Tepsa” czy „Neozdrada” były w prywatnych rozmowach używane równie często, co oficjalna nazwa. Zdecydowanie nie była to najpopularniejsza marka w kraju.

Sytuacja diametralnie się zmieniła w czerwcu 2010 roku, gdy w reklamach usług TP pojawili się nowi bohaterowie: Serce i Rozum. Ręka w górę, kto nie lubi tej pary i dowcipnych klipów? No właśnie, lasu rąk nie widać.

Gdy tylko pojawiły się słuchy o przeniesieniu usług TP pod bardziej pomarańczowe barwy, zastanawiałem się jak przeprowadzą rebranding coraz bardziej lubianej marki? Bo rebrandingi są ciekawe ogólnie jako zjawisko marketingowo.

Serce i Rozum na Facebooku

Teraz już wiadomo: ciężar zakomunikowania zmian znowu spadł na barki tej dwójki bohaterów. W serii spotów pod ogólnym hasłem „Przeprowadzka” występują Serce, Rozum i inne znane z ostatnich reklam postacie. Podobnie na billboardach, na Facebooku, w artykułach sponsorowanych na Pudelku (!), grach interaktywnych i pewnie jeszcze wkrótce na wielu innych nośnikach:

I drugi filmik: Serce i Rozum idą z duchem czasu

Na razie, jako wstęp do zmian, spoty te do mnie przemawiają. Jest dowcip, jest zapowiedź zmian. Ciekawe jak sytuacja się rozwinie i jak zostaną pokazane stare-nowe usługi, zwłaszcza Neostrada, która również jest dość silną i rozpoznawalną marką. Zostanie, czy zostanie zastąpiona przez Orange Free?

Ja na pewno będę dalej obserwował :)

Na marginesie: czy po rebrandingu oferta flat-rate w Orange będzie dotyczyła również telefonów stacjonarnych? W końcu też już będą to „numery w sieci Orange” ;-)

» Zobacz dodatkowe ilustracje do wpisu «

 

Wpis opublikowany 6 kwietnia 2012
Tagi: , , ,
Kategorie: ciekawostki, gsm, internet, marketing, reklama, social media, tv, wszystkie

Zobacz również:

Komentarze do wpisu "Przeprowadzka Serca i Rozumu, czyli jak sprytnie TP łączy się z Orange"

  1. Te reklamy są genialne, szczególnie Dolores (poliglotka!). Ja już nie mogę się doczekać kolejnej reklamy z tymi dziwnymi ludkami z reklam Orange. Może być ciekawie :P

    A, i Duch Czasu mnie rozwalił na łopatki. :D

    Autor komentarza, piątek, 6 kw. 2012 #

    • Dolores, hehe ;) W ogóle polecam co jakiś czas zaglądać na kanał tp na YouTube, bo tam dużo tych reklam – w tym również wiele, na które wcześniej nie trafiłem w telewizji. Już nie wspominając o odniesieniach do reklam Netii :)

      Autor komentarza, piątek, 6 kw. 2012 #

    • Podobną furorę robili chłopaki z kabaretu Mumio w spotach Plusa… – aż zaczęło im brakować pomysłów i zaczęli wszystko kręcić na siłę. Mam takie przeczucie, że i Serce z Rozumem kiedyś się wypali…

      Autor komentarza, sobota, 7 kw. 2012 #

    • Każda seria się w końcu nudzi i za jakiś czas pewnie też będzie przesyt tej dwójki. Tutaj jakby mniej abstrakcyjny dowcip od tego w reklamach Plusa, więc może pociągnie trochę dłużej

      Autor komentarza, sobota, 7 kw. 2012 #

    • Pewnie tak. Reklamy Plusa opierały się tylko na dowcipie, a tutaj mamy zarówno dowcip, jak i lubianych bohaterów (podobnie, jak w reklamach TESCO) :)

      Autor komentarza, sobota, 7 kw. 2012 #

  2. Troche mnie zdziwila taka inicjatywa ze strony TP ale jak widac to chyba dobre rozwiazanie.

    Autor komentarza, piątek, 22 cze 2012 #

Robisz zakupy w internecie?
Pomagaj ZA DARMO przy okazji
4000 organizacji społecznych i ponad 1000 sklepów