Przeprowadzka Serca i Rozumu, czyli jak sprytnie TP ??czy si? z Orange

Jeszcze kilka lat temu Telekomunikacja Polska S.A. by?a uciele?nieniem wszelkiego z?a na ?wiecie. Okre?lenia takie tak „Telekompromitacja Polska”, „Tepsa” czy „Neozdrada” by?y w prywatnych rozmowach u?ywane równie cz?sto, co oficjalna nazwa. Zdecydowanie nie by?a to najpopularniejsza marka w kraju.
Sytuacja diametralnie si? zmieni?a w czerwcu 2010 roku, gdy w reklamach us?ug TP pojawili si? nowi bohaterowie: Serce i Rozum. R?ka w gór?, kto nie lubi tej pary i dowcipnych klipów? No w?a?nie, lasu r?k nie wida?.
Gdy tylko pojawi?y si? s?uchy o przeniesieniu us?ug TP pod bardziej pomara?czowe barwy, zastanawia?em si? jak przeprowadz? rebranding coraz bardziej lubianej marki? Bo rebrandingi s? ciekawe ogólnie jako zjawisko marketingowo.
Teraz ju? wiadomo: ci??ar zakomunikowania zmian znowu spad? na barki tej dwójki bohaterów. W serii spotów pod ogólnym has?em „Przeprowadzka” wyst?puj? Serce, Rozum i inne znane z ostatnich reklam postacie. Podobnie na billboardach, na Facebooku, w artyku?ach sponsorowanych na Pudelku (!), grach interaktywnych i pewnie jeszcze wkrótce na wielu innych no?nikach:
I drugi filmik: Serce i Rozum id? z duchem czasu
Na razie, jako wst?p do zmian, spoty te do mnie przemawiaj?. Jest dowcip, jest zapowied? zmian. Ciekawe jak sytuacja si? rozwinie i jak zostan? pokazane stare-nowe us?ugi, zw?aszcza Neostrada, która równie? jest do?? siln? i rozpoznawaln? mark?. Zostanie, czy zostanie zast?piona przez Orange Free?
Ja na pewno b?d? dalej obserwowa? :)
Na marginesie: czy po rebrandingu oferta flat-rate w Orange b?dzie dotyczy?a równie? telefonów stacjonarnych? W ko?cu te? ju? b?d? to „numery w sieci Orange” ;-)
» Zobacz dodatkowe ilustracje do wpisu «
Wpis opublikowany 6 kwietnia 2012
Tagi: orange, rebranding, serce i rozum, tp
Kategorie: ciekawostki, gsm, internet, marketing, reklama, social media, tv, wszystkie
Te reklamy s? genialne, szczególnie Dolores (poliglotka!). Ja ju? nie mog? si? doczeka? kolejnej reklamy z tymi dziwnymi ludkami z reklam Orange. Mo?e by? ciekawie :P
A, i Duch Czasu mnie rozwali? na ?opatki. :D
Autor komentarza, piÄ…tek, 6 kw. 2012 #
Dolores, hehe ;) W ogóle polecam co jaki? czas zagl?da? na kana? tp na YouTube, bo tam du?o tych reklam – w tym równie? wiele, na które wcze?niej nie trafi?em w telewizji. Ju? nie wspominaj?c o odniesieniach do reklam Netii :)
Autor komentarza, piÄ…tek, 6 kw. 2012 #
Podobn? furor? robili ch?opaki z kabaretu Mumio w spotach Plusa… – a? zacz??o im brakowa? pomys?ów i zacz?li wszystko kr?ci? na si??. Mam takie przeczucie, ?e i Serce z Rozumem kiedy? si? wypali…
Autor komentarza, sobota, 7 kw. 2012 #
Ka?da seria si? w ko?cu nudzi i za jaki? czas pewnie te? b?dzie przesyt tej dwójki. Tutaj jakby mniej abstrakcyjny dowcip od tego w reklamach Plusa, wi?c mo?e poci?gnie troch? d?u?ej
Autor komentarza, sobota, 7 kw. 2012 #
Pewnie tak. Reklamy Plusa opiera?y si? tylko na dowcipie, a tutaj mamy zarówno dowcip, jak i lubianych bohaterów (podobnie, jak w reklamach TESCO) :)
Autor komentarza, sobota, 7 kw. 2012 #
Troche mnie zdziwila taka inicjatywa ze strony TP ale jak widac to chyba dobre rozwiazanie.
Autor komentarza, piÄ…tek, 22 cze 2012 #