Nowa kampania wizerunkowa: „Gdańsk. Tu się żyje!”

 

Gdańsk - tu się żyje!

„Gdańsk. Tu się żyje!” Pod takim hasłem będzie się w dniach 14 kwietnia – 18 maja br. reklamował Gdańsk. Budżet kampanii w wysokości ponad 1 mln zł pokryje koszt spotów reklamowych w TVN i TVN24, mailingów i bannerów w internecie, billboardów w największych miastach oraz oczywiście w prasie:

  • Zasięg kampanii: cała Polska, przede wszystkim duże miasta powyżej 400 tys. mieszkańcow: Warszawa, Łódź, Wrocław, Kraków, Katowice, Poznań.
  • Czas trwania: od 14 kwietnia do 18 maja 2008
  • Media:
    • TV: spot 30”, ponad 70 emisji w TVN i TVN24
    • OUTDOOR: frontlighty: w liczbie 16 sztuk 50m² (Warszawa, Poznań, Wrocław, Kraków, Łódź); citylight i billboard: ponad 300 sztuk (Warszawa, Poznań, Wrocław, Kraków, Katowice)
    • INTERNET: kampanie bannerowe, e-mailing i artykuły promocyjne w serwisach Grupy Pracuj (edulandia, edu.pracuj.pl), sciaga.pl oraz kampania pod postacią raportu specjalnego na onet.pl
    • PRASA: Newsweek, Przekrój, Polityka i Forum
  • Budżet: 1 100 000 zł

Po powyższej liście widać, że Gdańsk tym razem celuje w grupę, którą do tej pory bardziej przyciągała Gdynia: ludzi aktywnych, młodych, przedsiębiorczych.

Właśnie taki dynamiczny wizerunek miasta Gdańsk chce zbudować wśród ludzi młodych, którzy mają wnieść nową energię i w przyszłości decydować o jego silnej pozycji pośród europejskich metropolii. Władze miasta podkreślają, że jest tu dobry klimat dla wszystkich: studentów, robotników, ludzi świata biznesu, pracowników małych przedsiębiorstw, miłośników aktywnego wypoczynku, dzieci. Taką galerię postaci przedstawia film reklamowy, który zostanie wyemitowany w telewizjach TVN i TVN 24.

A co Wy sądzicie o nowej kampanii promocyjnej mojego miasta?

PS. Wkrótce rusza również kolejna edycja Akademii Gdańskiego Przedsiębiorcy. Dostałem zaproszenie na piątkową konferencję podczas której zostaną przedstawione cele i założenia Akademii. Na pewno podzielę się nowymi informacjami w piątek wieczorem.

Wpis opublikowany 16 kwietnia 2008
Tagi: , , , , ,
Kategorie: Bez kategorii

Zobacz również:

Komentarze do wpisu "Nowa kampania wizerunkowa: „Gdańsk. Tu się żyje!”"

  1. Masz coś wspólnego z tą kampanią?;>

    Autor komentarza, czwartek, 17 kw. 2008 #

  2. zauważyłem ciekawy błąd grafika…może szczegół ale jest, tyczy się tego baneru z panią która uprawie kitesurfing…widział ktoś na horyzoncie z Gdańska jakieś góry?

    Autor komentarza, czwartek, 17 kw. 2008 #

  3. @Jerzyk: nie, nie mam nic wspólnego :)

    @Łukasz: Chodzi o górę z lewej strony? Bo ja wiem… Góra Gradowa, Biskupia Górka, Górki Zachodnie… ;-) Nie mam pojęcia co to jest dokładnie, ale wygląda nieźle, uzupełnia przestrzeń w lewym rogu.

    Autor komentarza, czwartek, 17 kw. 2008 #

  4. W filmie troche kiepsko dopasowali dzwieki krokow… Przypominaja chodnikowe, a mialy byc plazowe :) Ogolnie film dobry, chociaz razi mnie po oczach perspektywa tego dzwigu. Rozumiem, ze takie rzeczy jak stocznie, czy dzwigi to symbole rozwoju lub samego Trojmiasta, ale mlodzi chyba wola widziec drapacze chmur (w wersji polskiej), niz to…
    I mimo wszystko ja bym chcial zobaczyc chociaz na ulamek sekundy jakies loga firm gdanskich. Wiem, to wtedy bedzie promocja najwazniejszych, ale spojrzmy prawdzie w oczy: mocny pracodawca w miescie podwyzsza jego range. Tak tez Wroclaw i Krakow sa kojarzone juz z Google. Troche sie slyszy o innych miastach mimo wszystko pod katem pracodawcow, natomiast osobiscie nie znam zadnej wiekszej firmy, ktora ma siedzibe w Gdansku. Po prostu takie informacje do mnie nie dotarly (a czytam sporo), wiec moze taka promocja by tez miala sens… Np. Krakow promuje sie czasem jako miasto, ktore przyciagnelo ostatnio Sabre, Google, IBM, Motorole… I wg mnie taka taktyka promocji miasta jest dosyc zauwazalna. Subiektywna opinia.

    Autor komentarza, czwartek, 17 kw. 2008 #

  5. Aha. Wyroznienie za slogan, wyjatkowo mi sie spodobal :)

    Autor komentarza, czwartek, 17 kw. 2008 #

  6. @Chris: dźwig – symbol nowych inwestycji itp. ;) jakiś „drapacz chmur” też widać – pomiędzy Pomnikiem Poległych Stoczniowców a Kościołem Mariackim. Tylko nie wiem który to – hotel Hevelius? Chociaż bardziej bym stawiał na Zieleniak (CTO)

    Kroki na plaży – chyba specjalnie te pierwsze brzmią jak spacer po betonowym chodniku – w tle odgłosy miasta itp.

    Ale ktoś inny zauważył, że te kroki… pierwsze osoby nie zostawiają śladów na piasku! Porównajcie pierwsze osoby w eleganckich bucikach do osoby biegnącej po plaży – buty się w charakterystyczny sposób „zapadają” w piasek. Nawet idąc powoli po ubitym piachu jakieś ślady się zostawia, a już na pewno zostaje piach na takich wycacanych lakierkach – sprawdzone ;)) Greenbox?

    Autor komentarza, piątek, 18 kw. 2008 #

  7. Fajny spot, teraz nagle i Szczecin i Gdańsk zaczęły promocję. Szczecin w końcu a Gdańsk po raz kolejny.

    Autor komentarza, sobota, 19 kw. 2008 #

  8. co do dzwigow to jest to po prostu symbol Gdanska, od ktorego nie ma co uciekac, a wrecz odwrotnie i wg mnie trzeba go wykorzystywac i promowac jak tylko sie da. nie jako symbol stoczni tylko wlasnie naszego miasta.

    Autor komentarza, poniedziałek, 21 kw. 2008 #

  9. U nas (Poznań) wiszą już plakaty z tą panią pływającą. Jak dla mnie (nie wgłębiałem się specjalnie do tej pory) wygląda to na reklamę miejsca wakacyjnego. Dodatkowo zbliżające się lato na to wskazuje.

    Zastanawiam się co mają na celu reklamy miast: przeprowadź się do nas?

    Autor komentarza, środa, 23 kw. 2008 #

  10. świetny sezon na emisję tego typu billboardu. Prawie jak California heheh:):) jednak wybrano trochę kiepskie miejsca w Warszawie na reklamy. Albo zajezdnie tramwajowe ,albo krańce stolicy. Ale muszę przyznać, że Gdańsk prezentuje się ciekawiej niż kampania wizerunkowa Łodzi. Pozdrawiam

    Autor komentarza, sobota, 26 kw. 2008 #

Robisz zakupy w internecie?
Pomagaj ZA DARMO przy okazji
4000 organizacji społecznych i ponad 1000 sklepów