Lechia Gda?sk – sportowcy z jajami je?d?? tramwajami

Przyznaj? si? bez bicia, ?e jestem kibicem sportowym „reprezentacyjno-mistrzostwowym”. Budz? si? tylko na jakie? wi?ksze mistrzostwa, obejrz? przez kilka dni i znowu mnie przestaj? interesowa? wszelkie rozgrywki. A spotkania ligowe odnotowuj? tylko na podstawie wzmo?onej aktywno?ci policji lub liczbie kibiców w komunikacji miejskiej. Ale sprawy lokalne i marketing s? mi troch? bli?sze, st?d ten temat.
Pod nazw? „Lechia Gda?sk” dzia?a w moim mie?cie zarówno klub pi?karski jak i klub rugby. Jeden i drugi klub podejmuj? ró?ne dzia?ania maj?ce na celu pozyskanie dodatkowych ?rodków i promocj?. Ostatnio cz??ciej natrafia?em na bia?o-zielone logotypy, st?d ma?y przegl?d akcji gda?skich klubów.
Bia?o-zielony tramwaj
Wspólnym przedsi?wzi?ciem miasta, Zak?adu Komunikacji Miejskiej i klubu pi?karskiego jest z kolei tramwaj w bia?o-zielonych barwach. Jest to jeden z nowych, zmodernizowanych sk?adów Düwag N8C.
Jaja rugbystów
Zielona wyt?aczanka z jajami mign??a mi gdzie? jesieni? ubieg?ego roku i zapomnia?em zupe?nie o temacie. Niedawno jednak zobaczy?em w jednym z hipermarketów, ?e kto? stoj?cy za mn? w kolejce do kasy wy?o?y? kilka pude?ek.
„Gad?et” przygotowa? jesieni? ubieg?ego roku jeden ze sponsorów RC Lechia Gda?sk, firma PHA Czachorowski. W opakowaniach mo?na by?o znale?? m.in. zaproszenia na mecze.
Lechia Full
RC Lechia Gda?sk wraz z browarem Fuhrman wprowadzili w zesz?ym roku na rynek piwo „Lechia Full”, do??czaj? tym samym do grona klubów sportowych posiadaj?cych w?asny trunek. Co tu du?o mówi?, produkt bliski sercu i gustom kibiców ;). B?dzie trzeba zaopatrzy? si? kiedy? w taki zestaw, na razie zdj?cie zapo?yczone z serwisu Lechia.net.
Lechia Poweeer
Kolejny produkt spo?ywczy przygotowany we wspó?pracy z rugbystami Lechii. Tym razem napój energetyczny Lechia Poweeer.
Lechia Mobile
Spo?ywka ju? za nami, teraz przejd?my do nowoczesnych technologii. Telefon komórkowy jest ju? nieod??cznym elementem naszego ?ycia. Dlaczego by wi?c nie spróbowa? swoich si? jako wirtualny operator? Chocia? w zasadzie „Lechia Mobile” nie jest pe?noprawnym MVNO, a jedynie pakietem dodatkowych us?ug. Ca?? obs?ug? zajmuje si? Orange, a oferta oparta jest na pakiecie pre-paid Nowe Orange Go. U?ytkownicy mog? liczy? na dodatkowe us?ugi w postaci serwisów informacyjnych, klubowych gad?etów czy darmowe do?adowania.
Zak?ady PartyLechia
Prace nad now? ustaw? hazardow? wci?? si? tocz?, a tymczasem Lechia, wraz z firm? PartyGaming (zarejestrowan? w odleg?ym Gibraltarze), umo?liwia zawieranie zak?adów sportowych w serwisie PartyLechia.com. Specjalnie promowane s? naturalnie zak?ady zwi?zane z gda?skim klubem.
A inne kluby?
Z krótkiego rekonesansu wida?, ?e pomijaj?c „oczywiste” gad?ety jak bluzy, koszulki, czapki czy szaliki, popularne s? piwa, napoje energetyczne i wody mineralne. Ciekaw? i bogat? kolekcj? mo?na znale?? na forum zuzel.info w tym w?tku.
A jakie nietypowe i ciekawe formy promocji stosuj? kluby w Waszych miastach?
» Zobacz dodatkowe ilustracje do wpisu «
Wpis opublikowany 9 stycznia 2010
Tagi: gda?sk, kibice, lechia, marketing, piwo, sport, woda mineralna
Kategorie: ciekawostki, offline, reklama, trójmiasto, wszystkie
Pokazanym trwamwajem jecha?em ostatnio, jajka mam w lodówce, teraz czas na piwo :]
Autor komentarza, sobota, 9 sty 2010 #
Taki model promocji klubu bardzo mi si? podoba. Kluby sportowe mog? dzia?a? samodzielnie (bez ch?eptania z pa?stwowego garnuszka), wystarczy tylko, ?e zadbaj? o sprawny dzia? marketingu. Dla mnie wzorem jest Lech Pozna? – tam wr?cz modelowo przebiega wspó?praca na linii klub-kibice. Oby inni szli w ich ?lady.
Autor komentarza, sobota, 9 sty 2010 #
Falubaz Zielona Góra, mistrz Polski na ?u?lu http://reklaman.wordpress.com/2009/12/12/hej-hej-moje-jeansy/
Autor komentarza, niedziela, 10 sty 2010 #