Jak „sprzeda?” swój serwis na konkursie dla startupów (i zosta? SuperMam?)

 

€10 000, czyli g?ówn? nagrod? w tegorocznym konkursie dla startupów Start with e-nnovation, zgarn?? we wtorek egipski projekt Supermama.me.

Ten raczkuj?cy dopiero serwis parentingowy pokona? m.in. nowy system do zabezpieczania i wersjonowania plików (DocTrackr), narz?dzie do synchronizacji rozproszonych projektów (Busy Flow), polski serwis ze statystykami m?odych pi?karzy (u21.pl) czy ca?? sie? balkonów s?u??cych za sceny (BalconyTV).

Czy pomys? jest unikalny? ?redni, zwyk?y serwis contentowy z ma?ym dodatkiem spo?eczno?ci. Innowacyjne technologie? Pewnie te? nie u?wiadczymy. Czym wi?c serwis zachwyci? i panel jurorów i uczestników?

Wszyscy chwalili Yasmine za bardzo dobr? prezentacj?, która zawiera?a najwa?niejsze elementy:

  • Przedstawienie problemu: M?odym matkom z krajów arabskich brakuje fachowej wiedzy. Dost?pna jest „m?dro?? ludowa”, czyli wiedza przekazywana z babki-prababki, albo mi?dzynarodowe serwisy. Angielski nie jest pierwszym j?zykiem w Egipcie, a do tego dochodz? lokalne uwarunkowania (kultura, choroby, diety itd.) Fora dyskusyjne nie s? rzetelnym ?ród?em informacji.
  • Rozwi?zanie problemu: serwis z rzetelnymi poradami ekspertów, gdzie wiedza zostaje i jest dost?pna ci?gle. Do tego kilka elementów spo?eczno?ciowych. I nastawienie na rynek zasadniczo lokalny (Egipt i nast?pnie pozosta?e kraje arabskie)
  • Konkurencja: tudzie? jej brak :) Serwisy skupiaj?ce si? na troch? innych dziedzinach wiedzy, wspomniane serwisy angloj?zyczne czy prasa kobieca.
  • Stan obecny projektu i cele na przysz?y rok: start w zesz?ym tygodniu, tyle dzia?ów, tyle materia?ów, u?ytkowników i ods?on. A za rok chcemy mie? tyle a tyle.
  • Gdzie s? pieni?dze: tyle egipskich internautek, takie nak?ady na reklam? w tym segmencie, tyle mo?na wydrze? takimi metodami.
  • Zako?czenie: to jest nasz team, który kocham, oni o nas ju? wspominali, liczymy na Wasze g?osy

Niby proste, prawda? Pomys? jeszcze prostszy. Swoist? innowacyjno?? pewnie mo?na doceni? znaj?c lepiej rynek lokalny i kultur? krajów arabskich.

A mimo wszystko, bez ani jednego zaj?kni?cia o technologicznych aspektach, uda?o si? z sukcesem „sprzeda?” jurorom i publiczno?ci swój pomys?. Prostym przekazem, prostym rozwi?zaniem.

Wpis opublikowany 13 października 2011
Tagi:
Kategorie: ciekawostki, internet, konferencje, marketing, startupday, wszystkie

Zobacz również:

Komentarze do wpisu "Jak „sprzeda?” swój serwis na konkursie dla startupów (i zosta? SuperMam?)"

  1. Wida? na rynku krajów arabskich brakowa?o takiej strony. Najlepsze pomys?y to proste pomys?y wykonane w dobry sposób. Szkoda, ?e przez barier? j?zykow? tak trudno to oceni?.

    Autor komentarza, czwartek, 27 paź 2011 #

Robisz zakupy w internecie?
Pomagaj ZA DARMO przy okazji
4000 organizacji społecznych i ponad 1000 sklepów