Google Click-to-Call
Jaskółki donoszą, że w wakacje Google ma zamiar testować swoją nową usługę reklamową: Google Click-to-Call. Pod koniec czerwca przy wynikach wyszukiwania mogą pojawić się specjalne ikonki, dzięki którym internauta będzie mógł się połączyć telefonicznie z reklamodawcą.
Jak to będzie działać?
Specjalna ikonka telefonu przy wynikach wyszukiwania będzie sygnalizować możliwość połączenia się z reklamodawcą. Po jej kliknięciu zostaniemy poproszeni o wpisanie swojego numeru telefonu. Po zrobieniu tego, po chwili faktycznie zadzwoni do nas Google i połączy z reklamodawcą.
Koszty
Ile to nas będzie kosztować? Skorzystanie z tej formy kontaktu nic nas nie kosztuje, za całe połączenie zapłaci Google (czyli de facto reklamodawca).
Prywatność
Najważniejsza sprawa – kwestia prywatności. W dokumencie Google Click-to-Call Privacy Notice Google oczywiście zastrzega, że nasz numer nie zostanie nikomu udostępniony, nie zobaczy go również reklamodawca z którym się łączymy – cała operacja odbywa się za pośrednictwem systemu Google, ani my nie zobaczymy telefonu reklamodawcy, ani on naszego.
Limited beta
Usługa oczywiście będzie działała w fazie beta, do czego nas Google przyzwyczaiło ;) Zapewne w formie ograniczonej czasowo jak i regionalnie, czyli możemy to na razie potraktować jako ciekawostkę dostępną tylko użytkownikom zza wielkiej wody.
Wpis opublikowany 19 czerwca 2006
Tagi: adwords, beta, everything, google, internet, reklama
Kategorie: Bez kategorii
Komentarze do wpisu "Google Click-to-Call"