Google Click-to-Call

 

Jaskółki donoszą, że w wakacje Google ma zamiar testować swoją nową usługę reklamową: Google Click-to-Call. Pod koniec czerwca przy wynikach wyszukiwania mogą pojawić się specjalne ikonki, dzięki którym internauta będzie mógł się połączyć telefonicznie z reklamodawcą.

Jak to będzie działać?

Specjalna ikonka telefonu przy wynikach wyszukiwania będzie sygnalizować możliwość połączenia się z reklamodawcą. Po jej kliknięciu zostaniemy poproszeni o wpisanie swojego numeru telefonu. Po zrobieniu tego, po chwili faktycznie zadzwoni do nas Google i połączy z reklamodawcą.

Koszty

Ile to nas będzie kosztować? Skorzystanie z tej formy kontaktu nic nas nie kosztuje, za całe połączenie zapłaci Google (czyli de facto reklamodawca).

Prywatność

Najważniejsza sprawa – kwestia prywatności. W dokumencie Google Click-to-Call Privacy Notice Google oczywiście zastrzega, że nasz numer nie zostanie nikomu udostępniony, nie zobaczy go również reklamodawca z którym się łączymy – cała operacja odbywa się za pośrednictwem systemu Google, ani my nie zobaczymy telefonu reklamodawcy, ani on naszego.

Limited beta

Usługa oczywiście będzie działała w fazie beta, do czego nas Google przyzwyczaiło ;) Zapewne w formie ograniczonej czasowo jak i regionalnie, czyli możemy to na razie potraktować jako ciekawostkę dostępną tylko użytkownikom zza wielkiej wody.

Wpis opublikowany 19 czerwca 2006
Tagi: , , , , ,
Kategorie: Bez kategorii

Zobacz również:

Komentarze do wpisu "Google Click-to-Call"

Robisz zakupy w internecie?
Pomagaj ZA DARMO przy okazji
4000 organizacji społecznych i ponad 1000 sklepów