Google AdSense – Pay-Per-Action dostępne dla wszystkich
28 czerwca poinformowano na blogu Inside AdSense o tym, że została rozbudowana oferta skierowań o reklamy Pay-Per-Action. Dzisiaj podobna informacja ukazała się również po polsku i jednostki skierowań pojawiły się dostępne również dla polskich kont. Ciekawe jak szybko zapełni się koszyk jakimiś ciekawymi pozycjami. A jak wygląda dodawanie tych reklam? Poniżej kompletna fotorelacja :)
Krok pierwszy: widzimy dostępne kategorie produktów, które możemy dodać do tzw. koszyka. Możemy dodać całą kategorię (wtedy będą wyświetlane z danej kategorii skierowania o największej skuteczności)…
…lub przejrzeć i wybrać konkretne reklamy z danej kategorii:
Mamy wgląd w szczegóły każdej oferty. Znamy dokładną stawkę, która wpłynie na nasze konto za każdego skierowanego użytkownika, który wykona określoną czynność. Ciekawi mnie tylko jedno: stawki są podane w złotówkach. Jak to zostanie przeliczone i wyświetlone w pozostałych raportach?
W każdym koszyku skierowań możemy umieścić maksymalnie 15 produktów i 10 słów kluczowych/kategorii. Możemy wybrać format jednostki reklam, którą chcemy umieścić na stronie:
Gdy już dokonamy wyboru, przechodzimy do kolejnego kroku: wybieramy paletę kolorów oraz przypisujemy reklamę do określonego kanału. Co ciekawe, nie mamy tu do dyspozycji edytora palet dla reklam w formacie blokowym. Musimy niestety zestawy kolorów przygotować wcześniej i zapisać jako paletę niestandardową.
No i to by było tyle. Dostajemy gotowy kod do wstawienia na stronę i zaczynamy promocję :)
Poniżej wrzucam przykładową jednostkę reklam ze skierowaniami. Zgodnie z Terms of Service mogę Was zachęcać do skorzystania z tej oferty, co niewątpliwie pomiędzy wierszami czynię :)
Jak sądzicie – czy reklamy Pay-Per-Action się przyjmą? Czy będą częściej wybierane przez reklamodawców niż dotychczasowe Pay-Per-Click?
Na razie czekamy na pierwsze oferty polskich reklamodawców.
» Zobacz dodatkowe ilustracje do wpisu «
Wpis opublikowany 3 lipca 2007
Tagi: adsense, google, nowości, pay-per-action, pay-per-click, ppa, ppc, zmiany
Kategorie: Bez kategorii
A mnie się wyświetla jeszcze stara wersja i zamiast „wybierz opcje skierowań” widzę „wybierz jednostkę skierowań” tym samym podwójne dzięki za prezentacje :-)
Autor komentarza, środa, 4 lip 2007 #