C++ dla początkujących

Ćwiczenia
Wojciech Szymański

  • Kategoria: Matematyka i C++
  • ISBN: 83-60061-55-6
  • Sposób dostawy: pobranie pliku
  • Liczba stron: 153
  • Wielkość pliku: 921 kB
  • Informacje: zobacz spis treści
  • Fragment: w przygotowaniu
  • Stara cena: 17.70 zł
  • Cena promocyjna: 12.70 zł
  • Dostawa: 0.00 zł

Jak szybko nauczyć się podstaw C++?

Wiem, że zastanawiasz się teraz dlaczego miałbyś kupić akurat ten eBook skoro na rynku jest ogromna ilość publikacji dotyczących języka C++. I dlatego przed podjęciem ostatecznej decyzji wysłuchaj mnie do końca.

Po pierwsze.

Podręcznik jest zbiorem przykładów ułożonych według stopnia trudności. Omówienie każdego z nich składa się z 3 części: kodu źródłowego programu, tekstu, który pojawi się na ekranie oraz opisu.

Dzięki szczegółowej analizie każdego przykładu, będziesz mógł zrozumieć a także zastosować C++ w praktyce.

Dodam, że w przeciwieństwie do tradycyjnej książki będziesz mógł kopiować kod źródłowy z omawianego przykładu i wklejać do używanego przez Ciebie edytora. Dzięki temu będziesz mógł od razu testować omawiany przykład.

Po drugie.

Dzięki eBookowi poznasz m.in.:

  • Instrukcje podstawowe: strukturę kodu źródłowego, znaki specjalne formatujące tekst, najczęściej używane operatory w C++ oraz typy zmiennych.
  • Pętle i wyrażenia warunkowe: „if”, „while”, „do while”, „for”, „switch” i „goto”.
  • Tablice: ogólne wiadomości na temat tablic, jak pobrać wartości poszczególnych elementów tablicy i wypisać je na ekranie, czym są tablice znakowe, jak kopiować zawartości tablic i wyszukiwać ciąg znaków w tablicy.
  • Funkcje: ogólne wiadomości na temat funkcji, jak przekazywać argumenty do funkcji przez wartość, w jaki sposób w jednej podfunkcji można wywołać drugą podfunkcję, na czym polega przeładowanie nazwy funkcji, kiedy stosować funkcję „inline” a także co to są argumenty domniemane.
  • Wskaźniki: ogólne wiadomości o wskaźnikach, zalety i wady wskaźników a także o wykorzystaniu wskaźników w praktyce.
  • Programowanie obiektowe: co to są klasy i obiekty, na czym polegają dane prywatne i publiczne klasy, jak stworzyć metodę danej klasy oraz na temat konstruktorów i destruktorów.

Spis treści

  1. Wstęp / 5-7
  2. Środowisko pracy / 8
    1. Czym jest kompilator / 8-9
    2. Wybór programu / 9-10
    3. Instalacja programu / 10-15
    4. Korzystanie z programu Dev-C++ / 15-21
    5. Omówienie najważniejszych funkcji programu / 22-24
    6. Wybrane skróty klawiszowe w Dev-C++ / 24-25
  3. Instrukcje podstawowe / 26
    1. Pierwszy program / 26-29
    2. Formatowanie tekstu / 29-32
    3. Działania na liczbach / 32-36
    4. Typy zmiennych, konwersja i zaokrąglenie / 36-38
    5. Kod ASCII / 39-40
    6. Zastosowanie praktyczne: przeliczanie wysokości w stopach na metry / 41
    7. Zastosowanie praktyczne: przeliczanie wieku w latach na dni / 42
    8. Zastosowanie praktyczne: przeliczanie wieku w latach na dni (dokładniejszy) / 43-44
  4. Pętle, wyróżnienia warunkowe / 45
    1. Instrukcja warunkowa „if”, zakres ważności zmiennych / 45-48
    2. Instrukcja warunkowa „while” / 49-50
    3. Zastosowanie praktyczne: obliczanie sumy i iloczynu wprowadzonych przez użytkownika liczb / 51-52
    4. Zastosowanie praktyczne: ustalanie najmniejszej i największej liczby spośród wprowadzanych / 52-53
    5. Instrukcja warunkowa „do while” / 54-55
    6. Instrukcja warunkowa „for” / 56-57
    7. Zastosowanie praktyczne: obliczanie silni podanej liczby / 58-59
    8. Zastosowanie praktyczne: wypisanie piramidy z gwiazdek / 59-60
    9. Instrukcja warunkowa „switch” / 60-62
    10. Instrukcja „goto” / 63-64
  5. Tablice / 65
    1. Wczytywanie elementów do tablicy i ich wypisywanie / 65-68
    2. Zastosowanie praktyczne: wypełnianie tablicy liczbami od 0 do 100, z krokiem co 10 / 68-69
    3. Zastosowanie praktyczne: obliczanie sumy wszystkich elementów tablicy / 69-71
    4. Tablica znakowa. Operator „sizeof” / 71-75
    5. Zastosowanie praktyczne: wyszukiwanie najmniejszej liczby w tablicy / 75-77
    6. Kopiowanie zawartości pierwszej tablicy do drugiej (pustej) / 77-78
    7. Kopiowanie zawartości pierwszej tablicy na koniec drugiej / 78-79
    8. Zastosowanie praktyczne: sprawdzanie czy dwie tablice są takie same / 80-82
    9. Wyszukiwanie ciągu znaków w tablicy / 82-84
    10. Zastosowanie praktyczne: sortowanie elementów tablicy / 85-86
  6. Funkcje / 87
    1. Ogólne wiadomości na temat funkcji / 87-91
    2. Przekazywanie argumentów do funkcji przez wartość / 91-93
    3. Zastosowanie praktyczne: wypisywanie kolejnych liczb naturalnych z podanego przedziału / 93-94
    4. Zastosowanie praktyczne: zwracanie wartości większej o 3 od wprowadzonej / 94-95
    5. Instrukcja „switch” w funkcji / 96-98
    6. Przeładowanie nazwy funkcji / 99-101
    7. Funkcja z argumentami domniemanymi / 101-104
    8. Funkcja „inline” / 104-106
    9. Rekurencja: funkcja Fibonacciego / 106-108
    10. Rekurencja: mnożenie / 108-109
    11. Rekurencja: potęga / 109-110
    12. Rekurencja: silnia / 111-112
  7. Wskaźniki / 113
    1. Ogólne wiadomości o wskaźnikach / 113-115
    2. Zalety i wady wskaźników / 115-117
    3. Zastosowanie praktyczne: wypełnianie tablicy liczbami parzystymi z przedziału od 0 do 28 / 118-119
    4. Zastosowanie praktyczne: podnoszenie liczby do kwadratu / 120-121
    5. Zastosowanie praktyczne: wypisywanie podanego znaku podaną ilość razy / 121
    6. Przekazywanie wyniku funkcji przez wskaźnik / 122-123
    7. Zastosowanie praktyczne: kopiowanie zawartości pierwszej tablicy do drugiej (pustej) / 124-126
    8. Zastosowanie praktyczne: kopiowanie „n” znaków pierwszej tablicy do drugiej (pustej) / 126-127
    9. Zastosowanie praktyczne: kopiowanie zawartości pierwszej tablicy na koniec drugiej / 127-128
    10. Zastosowanie praktyczne: kopiowanie „n” znaków pierwszej tablicy na koniec drugiej / 129-130
  8. Programowanie obiektowe / 131
    1. Klasy i obiekty / 131-135
    2. Dane prywatne i publiczne klasy / 135-139
    3. Metody klas – wprowadzenie / 139-142
    4. Konstruktory i destruktory – wprowadzenie / 142-144
    5. Konstruktor domniemany / 145-146
    6. Konstruktor kopiujący / 147-148
    7. Zastosowanie praktyczne: konstruktory / 149-151
  9. Skorowidz / 152-153
Robisz zakupy w internecie?
Pomagaj ZA DARMO przy okazji
4000 organizacji społecznych i ponad 1000 sklepów