C++ dla początkujących
Ćwiczenia
Wojciech Szymański
- Kategoria: Matematyka i C++
- ISBN: 83-60061-55-6
- Sposób dostawy: pobranie pliku
- Liczba stron: 153
- Wielkość pliku: 921 kB
- Informacje: zobacz spis treści
- Fragment: w przygotowaniu
- Stara cena:
17.70 zł - Cena promocyjna: 12.70 zł
- Dostawa: 0.00 zł
Jak szybko nauczyć się podstaw C++?
Wiem, że zastanawiasz się teraz dlaczego miałbyś kupić akurat ten eBook skoro na rynku jest ogromna ilość publikacji dotyczących języka C++. I dlatego przed podjęciem ostatecznej decyzji wysłuchaj mnie do końca.
Po pierwsze.
Podręcznik jest zbiorem przykładów ułożonych według stopnia trudności. Omówienie każdego z nich składa się z 3 części: kodu źródłowego programu, tekstu, który pojawi się na ekranie oraz opisu.
Dzięki szczegółowej analizie każdego przykładu, będziesz mógł zrozumieć a także zastosować C++ w praktyce.
Dodam, że w przeciwieństwie do tradycyjnej książki będziesz mógł kopiować kod źródłowy z omawianego przykładu i wklejać do używanego przez Ciebie edytora. Dzięki temu będziesz mógł od razu testować omawiany przykład.
Po drugie.
Dzięki eBookowi poznasz m.in.:
- Instrukcje podstawowe: strukturę kodu źródłowego, znaki specjalne formatujące tekst, najczęściej używane operatory w C++ oraz typy zmiennych.
- Pętle i wyrażenia warunkowe: „ifâ€, „whileâ€, „do whileâ€, „forâ€, „switch†i „gotoâ€.
- Tablice: ogólne wiadomości na temat tablic, jak pobrać wartości poszczególnych elementów tablicy i wypisać je na ekranie, czym są tablice znakowe, jak kopiować zawartości tablic i wyszukiwać ciąg znaków w tablicy.
- Funkcje: ogólne wiadomości na temat funkcji, jak przekazywać argumenty do funkcji przez wartość, w jaki sposób w jednej podfunkcji można wywołać drugą podfunkcję, na czym polega przeładowanie nazwy funkcji, kiedy stosować funkcję „inline†a także co to są argumenty domniemane.
- Wskaźniki: ogólne wiadomości o wskaźnikach, zalety i wady wskaźników a także o wykorzystaniu wskaźników w praktyce.
- Programowanie obiektowe: co to są klasy i obiekty, na czym polegają dane prywatne i publiczne klasy, jak stworzyć metodę danej klasy oraz na temat konstruktorów i destruktorów.
Spis treści
- Wstęp / 5-7
- Środowisko pracy / 8
- Czym jest kompilator / 8-9
- Wybór programu / 9-10
- Instalacja programu / 10-15
- Korzystanie z programu Dev-C++ / 15-21
- Omówienie najważniejszych funkcji programu / 22-24
- Wybrane skróty klawiszowe w Dev-C++ / 24-25
- Instrukcje podstawowe / 26
- Pierwszy program / 26-29
- Formatowanie tekstu / 29-32
- Działania na liczbach / 32-36
- Typy zmiennych, konwersja i zaokrąglenie / 36-38
- Kod ASCII / 39-40
- Zastosowanie praktyczne: przeliczanie wysokości w stopach na metry / 41
- Zastosowanie praktyczne: przeliczanie wieku w latach na dni / 42
- Zastosowanie praktyczne: przeliczanie wieku w latach na dni (dokładniejszy) / 43-44
- Pętle, wyróżnienia warunkowe / 45
- Instrukcja warunkowa „if”, zakres ważności zmiennych / 45-48
- Instrukcja warunkowa „while” / 49-50
- Zastosowanie praktyczne: obliczanie sumy i iloczynu wprowadzonych przez użytkownika liczb / 51-52
- Zastosowanie praktyczne: ustalanie najmniejszej i największej liczby spośród wprowadzanych / 52-53
- Instrukcja warunkowa „do while” / 54-55
- Instrukcja warunkowa „for” / 56-57
- Zastosowanie praktyczne: obliczanie silni podanej liczby / 58-59
- Zastosowanie praktyczne: wypisanie piramidy z gwiazdek / 59-60
- Instrukcja warunkowa „switch” / 60-62
- Instrukcja „goto” / 63-64
- Tablice / 65
- Wczytywanie elementów do tablicy i ich wypisywanie / 65-68
- Zastosowanie praktyczne: wypełnianie tablicy liczbami od 0 do 100, z krokiem co 10 / 68-69
- Zastosowanie praktyczne: obliczanie sumy wszystkich elementów tablicy / 69-71
- Tablica znakowa. Operator „sizeof” / 71-75
- Zastosowanie praktyczne: wyszukiwanie najmniejszej liczby w tablicy / 75-77
- Kopiowanie zawartości pierwszej tablicy do drugiej (pustej) / 77-78
- Kopiowanie zawartości pierwszej tablicy na koniec drugiej / 78-79
- Zastosowanie praktyczne: sprawdzanie czy dwie tablice są takie same / 80-82
- Wyszukiwanie ciągu znaków w tablicy / 82-84
- Zastosowanie praktyczne: sortowanie elementów tablicy / 85-86
- Funkcje / 87
- Ogólne wiadomości na temat funkcji / 87-91
- Przekazywanie argumentów do funkcji przez wartość / 91-93
- Zastosowanie praktyczne: wypisywanie kolejnych liczb naturalnych z podanego przedziału / 93-94
- Zastosowanie praktyczne: zwracanie wartości większej o 3 od wprowadzonej / 94-95
- Instrukcja „switch” w funkcji / 96-98
- Przeładowanie nazwy funkcji / 99-101
- Funkcja z argumentami domniemanymi / 101-104
- Funkcja „inline” / 104-106
- Rekurencja: funkcja Fibonacciego / 106-108
- Rekurencja: mnożenie / 108-109
- Rekurencja: potęga / 109-110
- Rekurencja: silnia / 111-112
- Wskaźniki / 113
- Ogólne wiadomości o wskaźnikach / 113-115
- Zalety i wady wskaźników / 115-117
- Zastosowanie praktyczne: wypełnianie tablicy liczbami parzystymi z przedziału od 0 do 28 / 118-119
- Zastosowanie praktyczne: podnoszenie liczby do kwadratu / 120-121
- Zastosowanie praktyczne: wypisywanie podanego znaku podaną ilość razy / 121
- Przekazywanie wyniku funkcji przez wskaźnik / 122-123
- Zastosowanie praktyczne: kopiowanie zawartości pierwszej tablicy do drugiej (pustej) / 124-126
- Zastosowanie praktyczne: kopiowanie „n” znaków pierwszej tablicy do drugiej (pustej) / 126-127
- Zastosowanie praktyczne: kopiowanie zawartości pierwszej tablicy na koniec drugiej / 127-128
- Zastosowanie praktyczne: kopiowanie „n” znaków pierwszej tablicy na koniec drugiej / 129-130
- Programowanie obiektowe / 131
- Klasy i obiekty / 131-135
- Dane prywatne i publiczne klasy / 135-139
- Metody klas – wprowadzenie / 139-142
- Konstruktory i destruktory – wprowadzenie / 142-144
- Konstruktor domniemany / 145-146
- Konstruktor kopiujący / 147-148
- Zastosowanie praktyczne: konstruktory / 149-151
- Skorowidz / 152-153
Najnowsze posty:
- Unboxing: Topowy/TomTomowy Prezent
- Rozpakuj Topowy Prezent - konkurs świąteczny
- Tajemnicze zmiany rozkładu SKM
- #Apple World Problems: co zrobić z iPadem "3"?
- Zakaz palenia papierosów elektronicznych?