C++ dla pocz?tkuj?cych
?wiczenia
Wojciech Szyma?ski
- Kategoria: Matematyka i C++
- ISBN: 83-60061-55-6
- Sposb dostawy: pobranie pliku
- Liczba stron: 153
- Wielko?? pliku: 921 kB
- Informacje: zobacz spis tre?ci
- Fragment: w przygotowaniu
- Stara cena:
17.70 z? - Cena promocyjna: 12.70 z?
- Dostawa: 0.00 z?
Jak szybko nauczy? si? podstaw C++?
Wiem, ?e zastanawiasz si? teraz dlaczego mia?by? kupi? akurat ten eBook skoro na rynku jest ogromna ilo?? publikacji dotycz?cych j?zyka C++. I dlatego przed podj?ciem ostatecznej decyzji wys?uchaj mnie do ko?ca.
Po pierwsze.
Podr?cznik jest zbiorem przyk?adw u?o?onych wed?ug stopnia trudno?ci. Omwienie ka?dego z nich sk?ada si? z 3 cz??ci: kodu ?rd?owego programu, tekstu, ktry pojawi si? na ekranie oraz opisu.
Dzi?ki szczeg?owej analizie ka?dego przyk?adu, b?dziesz mg? zrozumie? a tak?e zastosowa? C++ w praktyce.
Dodam, ?e w przeciwie?stwie do tradycyjnej ksi??ki b?dziesz mg? kopiowa? kod ?rd?owy z omawianego przyk?adu i wkleja? do u?ywanego przez Ciebie edytora. Dzi?ki temu b?dziesz mg? od razu testowa? omawiany przyk?ad.
Po drugie.
Dzi?ki eBookowi poznasz m.in.:
- Instrukcje podstawowe: struktur? kodu ?rd?owego, znaki specjalne formatuj?ce tekst, najcz??ciej u?ywane operatory w C++ oraz typy zmiennych.
- P?tle i wyra?enia warunkowe: „if”, „while”, „do while”, „for”, „switch” i „goto”.
- Tablice: oglne wiadomo?ci na temat tablic, jak pobra? warto?ci poszczeglnych elementw tablicy i wypisa? je na ekranie, czym s? tablice znakowe, jak kopiowa? zawarto?ci tablic i wyszukiwa? ci?g znakw w tablicy.
- Funkcje: oglne wiadomo?ci na temat funkcji, jak przekazywa? argumenty do funkcji przez warto??, w jaki sposb w jednej podfunkcji mo?na wywo?a? drug? podfunkcj?, na czym polega prze?adowanie nazwy funkcji, kiedy stosowa? funkcj? „inline” a tak?e co to s? argumenty domniemane.
- Wska?niki: oglne wiadomo?ci o wska?nikach, zalety i wady wska?nikw a tak?e o wykorzystaniu wska?nikw w praktyce.
- Programowanie obiektowe: co to s? klasy i obiekty, na czym polegaj? dane prywatne i publiczne klasy, jak stworzy? metod? danej klasy oraz na temat konstruktorw i destruktorw.
Spis tre?ci
- Wst?p / 5-7
- ?rodowisko pracy / 8
- Czym jest kompilator / 8-9
- Wybr programu / 9-10
- Instalacja programu / 10-15
- Korzystanie z programu Dev-C++ / 15-21
- Omwienie najwa?niejszych funkcji programu / 22-24
- Wybrane skrty klawiszowe w Dev-C++ / 24-25
- Instrukcje podstawowe / 26
- Pierwszy program / 26-29
- Formatowanie tekstu / 29-32
- Dzia?ania na liczbach / 32-36
- Typy zmiennych, konwersja i zaokr?glenie / 36-38
- Kod ASCII / 39-40
- Zastosowanie praktyczne: przeliczanie wysoko?ci w stopach na metry / 41
- Zastosowanie praktyczne: przeliczanie wieku w latach na dni / 42
- Zastosowanie praktyczne: przeliczanie wieku w latach na dni (dok?adniejszy) / 43-44
- P?tle, wyr?nienia warunkowe / 45
- Instrukcja warunkowa „if”, zakres wa?no?ci zmiennych / 45-48
- Instrukcja warunkowa „while” / 49-50
- Zastosowanie praktyczne: obliczanie sumy i iloczynu wprowadzonych przez u?ytkownika liczb / 51-52
- Zastosowanie praktyczne: ustalanie najmniejszej i najwi?kszej liczby spo?rd wprowadzanych / 52-53
- Instrukcja warunkowa „do while” / 54-55
- Instrukcja warunkowa „for” / 56-57
- Zastosowanie praktyczne: obliczanie silni podanej liczby / 58-59
- Zastosowanie praktyczne: wypisanie piramidy z gwiazdek / 59-60
- Instrukcja warunkowa „switch” / 60-62
- Instrukcja „goto” / 63-64
- Tablice / 65
- Wczytywanie elementw do tablicy i ich wypisywanie / 65-68
- Zastosowanie praktyczne: wype?nianie tablicy liczbami od 0 do 100, z krokiem co 10 / 68-69
- Zastosowanie praktyczne: obliczanie sumy wszystkich elementw tablicy / 69-71
- Tablica znakowa. Operator „sizeof” / 71-75
- Zastosowanie praktyczne: wyszukiwanie najmniejszej liczby w tablicy / 75-77
- Kopiowanie zawarto?ci pierwszej tablicy do drugiej (pustej) / 77-78
- Kopiowanie zawarto?ci pierwszej tablicy na koniec drugiej / 78-79
- Zastosowanie praktyczne: sprawdzanie czy dwie tablice s? takie same / 80-82
- Wyszukiwanie ci?gu znakw w tablicy / 82-84
- Zastosowanie praktyczne: sortowanie elementw tablicy / 85-86
- Funkcje / 87
- Oglne wiadomo?ci na temat funkcji / 87-91
- Przekazywanie argumentw do funkcji przez warto?? / 91-93
- Zastosowanie praktyczne: wypisywanie kolejnych liczb naturalnych z podanego przedzia?u / 93-94
- Zastosowanie praktyczne: zwracanie warto?ci wi?kszej o 3 od wprowadzonej / 94-95
- Instrukcja „switch” w funkcji / 96-98
- Prze?adowanie nazwy funkcji / 99-101
- Funkcja z argumentami domniemanymi / 101-104
- Funkcja „inline” / 104-106
- Rekurencja: funkcja Fibonacciego / 106-108
- Rekurencja: mno?enie / 108-109
- Rekurencja: pot?ga / 109-110
- Rekurencja: silnia / 111-112
- Wska?niki / 113
- Oglne wiadomo?ci o wska?nikach / 113-115
- Zalety i wady wska?nikw / 115-117
- Zastosowanie praktyczne: wype?nianie tablicy liczbami parzystymi z przedzia?u od 0 do 28 / 118-119
- Zastosowanie praktyczne: podnoszenie liczby do kwadratu / 120-121
- Zastosowanie praktyczne: wypisywanie podanego znaku podan? ilo?? razy / 121
- Przekazywanie wyniku funkcji przez wska?nik / 122-123
- Zastosowanie praktyczne: kopiowanie zawarto?ci pierwszej tablicy do drugiej (pustej) / 124-126
- Zastosowanie praktyczne: kopiowanie „n” znakw pierwszej tablicy do drugiej (pustej) / 126-127
- Zastosowanie praktyczne: kopiowanie zawarto?ci pierwszej tablicy na koniec drugiej / 127-128
- Zastosowanie praktyczne: kopiowanie „n” znakw pierwszej tablicy na koniec drugiej / 129-130
- Programowanie obiektowe / 131
- Klasy i obiekty / 131-135
- Dane prywatne i publiczne klasy / 135-139
- Metody klas – wprowadzenie / 139-142
- Konstruktory i destruktory – wprowadzenie / 142-144
- Konstruktor domniemany / 145-146
- Konstruktor kopiuj?cy / 147-148
- Zastosowanie praktyczne: konstruktory / 149-151
- Skorowidz / 152-153
Najnowsze posty:
- Unboxing: Topowy/TomTomowy Prezent
- Rozpakuj Topowy Prezent - konkurs ?wi?teczny
- Tajemnicze zmiany rozk?adu SKM
- #Apple World Problems: co zrobi? z iPadem "3"?
- Zakaz palenia papierosw elektronicznych?