C++ dla pocz?tkuj?cych

?wiczenia
Wojciech Szyma?ski

  • Kategoria: Matematyka i C++
  • ISBN: 83-60061-55-6
  • Sposb dostawy: pobranie pliku
  • Liczba stron: 153
  • Wielko?? pliku: 921 kB
  • Informacje: zobacz spis tre?ci
  • Fragment: w przygotowaniu
  • Stara cena: 17.70 z?
  • Cena promocyjna: 12.70 z?
  • Dostawa: 0.00 z?

Jak szybko nauczy? si? podstaw C++?

Wiem, ?e zastanawiasz si? teraz dlaczego mia?by? kupi? akurat ten eBook skoro na rynku jest ogromna ilo?? publikacji dotycz?cych j?zyka C++. I dlatego przed podj?ciem ostatecznej decyzji wys?uchaj mnie do ko?ca.

Po pierwsze.

Podr?cznik jest zbiorem przyk?adw u?o?onych wed?ug stopnia trudno?ci. Omwienie ka?dego z nich sk?ada si? z 3 cz??ci: kodu ?rd?owego programu, tekstu, ktry pojawi si? na ekranie oraz opisu.

Dzi?ki szczeg?owej analizie ka?dego przyk?adu, b?dziesz mg? zrozumie? a tak?e zastosowa? C++ w praktyce.

Dodam, ?e w przeciwie?stwie do tradycyjnej ksi??ki b?dziesz mg? kopiowa? kod ?rd?owy z omawianego przyk?adu i wkleja? do u?ywanego przez Ciebie edytora. Dzi?ki temu b?dziesz mg? od razu testowa? omawiany przyk?ad.

Po drugie.

Dzi?ki eBookowi poznasz m.in.:

  • Instrukcje podstawowe: struktur? kodu ?rd?owego, znaki specjalne formatuj?ce tekst, najcz??ciej u?ywane operatory w C++ oraz typy zmiennych.
  • P?tle i wyra?enia warunkowe: „if”, „while”, „do while”, „for”, „switch” i „goto”.
  • Tablice: oglne wiadomo?ci na temat tablic, jak pobra? warto?ci poszczeglnych elementw tablicy i wypisa? je na ekranie, czym s? tablice znakowe, jak kopiowa? zawarto?ci tablic i wyszukiwa? ci?g znakw w tablicy.
  • Funkcje: oglne wiadomo?ci na temat funkcji, jak przekazywa? argumenty do funkcji przez warto??, w jaki sposb w jednej podfunkcji mo?na wywo?a? drug? podfunkcj?, na czym polega prze?adowanie nazwy funkcji, kiedy stosowa? funkcj? „inline” a tak?e co to s? argumenty domniemane.
  • Wska?niki: oglne wiadomo?ci o wska?nikach, zalety i wady wska?nikw a tak?e o wykorzystaniu wska?nikw w praktyce.
  • Programowanie obiektowe: co to s? klasy i obiekty, na czym polegaj? dane prywatne i publiczne klasy, jak stworzy? metod? danej klasy oraz na temat konstruktorw i destruktorw.

Spis tre?ci

  1. Wst?p / 5-7
  2. ?rodowisko pracy / 8
    1. Czym jest kompilator / 8-9
    2. Wybr programu / 9-10
    3. Instalacja programu / 10-15
    4. Korzystanie z programu Dev-C++ / 15-21
    5. Omwienie najwa?niejszych funkcji programu / 22-24
    6. Wybrane skrty klawiszowe w Dev-C++ / 24-25
  3. Instrukcje podstawowe / 26
    1. Pierwszy program / 26-29
    2. Formatowanie tekstu / 29-32
    3. Dzia?ania na liczbach / 32-36
    4. Typy zmiennych, konwersja i zaokr?glenie / 36-38
    5. Kod ASCII / 39-40
    6. Zastosowanie praktyczne: przeliczanie wysoko?ci w stopach na metry / 41
    7. Zastosowanie praktyczne: przeliczanie wieku w latach na dni / 42
    8. Zastosowanie praktyczne: przeliczanie wieku w latach na dni (dok?adniejszy) / 43-44
  4. P?tle, wyr?nienia warunkowe / 45
    1. Instrukcja warunkowa „if”, zakres wa?no?ci zmiennych / 45-48
    2. Instrukcja warunkowa „while” / 49-50
    3. Zastosowanie praktyczne: obliczanie sumy i iloczynu wprowadzonych przez u?ytkownika liczb / 51-52
    4. Zastosowanie praktyczne: ustalanie najmniejszej i najwi?kszej liczby spo?rd wprowadzanych / 52-53
    5. Instrukcja warunkowa „do while” / 54-55
    6. Instrukcja warunkowa „for” / 56-57
    7. Zastosowanie praktyczne: obliczanie silni podanej liczby / 58-59
    8. Zastosowanie praktyczne: wypisanie piramidy z gwiazdek / 59-60
    9. Instrukcja warunkowa „switch” / 60-62
    10. Instrukcja „goto” / 63-64
  5. Tablice / 65
    1. Wczytywanie elementw do tablicy i ich wypisywanie / 65-68
    2. Zastosowanie praktyczne: wype?nianie tablicy liczbami od 0 do 100, z krokiem co 10 / 68-69
    3. Zastosowanie praktyczne: obliczanie sumy wszystkich elementw tablicy / 69-71
    4. Tablica znakowa. Operator „sizeof” / 71-75
    5. Zastosowanie praktyczne: wyszukiwanie najmniejszej liczby w tablicy / 75-77
    6. Kopiowanie zawarto?ci pierwszej tablicy do drugiej (pustej) / 77-78
    7. Kopiowanie zawarto?ci pierwszej tablicy na koniec drugiej / 78-79
    8. Zastosowanie praktyczne: sprawdzanie czy dwie tablice s? takie same / 80-82
    9. Wyszukiwanie ci?gu znakw w tablicy / 82-84
    10. Zastosowanie praktyczne: sortowanie elementw tablicy / 85-86
  6. Funkcje / 87
    1. Oglne wiadomo?ci na temat funkcji / 87-91
    2. Przekazywanie argumentw do funkcji przez warto?? / 91-93
    3. Zastosowanie praktyczne: wypisywanie kolejnych liczb naturalnych z podanego przedzia?u / 93-94
    4. Zastosowanie praktyczne: zwracanie warto?ci wi?kszej o 3 od wprowadzonej / 94-95
    5. Instrukcja „switch” w funkcji / 96-98
    6. Prze?adowanie nazwy funkcji / 99-101
    7. Funkcja z argumentami domniemanymi / 101-104
    8. Funkcja „inline” / 104-106
    9. Rekurencja: funkcja Fibonacciego / 106-108
    10. Rekurencja: mno?enie / 108-109
    11. Rekurencja: pot?ga / 109-110
    12. Rekurencja: silnia / 111-112
  7. Wska?niki / 113
    1. Oglne wiadomo?ci o wska?nikach / 113-115
    2. Zalety i wady wska?nikw / 115-117
    3. Zastosowanie praktyczne: wype?nianie tablicy liczbami parzystymi z przedzia?u od 0 do 28 / 118-119
    4. Zastosowanie praktyczne: podnoszenie liczby do kwadratu / 120-121
    5. Zastosowanie praktyczne: wypisywanie podanego znaku podan? ilo?? razy / 121
    6. Przekazywanie wyniku funkcji przez wska?nik / 122-123
    7. Zastosowanie praktyczne: kopiowanie zawarto?ci pierwszej tablicy do drugiej (pustej) / 124-126
    8. Zastosowanie praktyczne: kopiowanie „n” znakw pierwszej tablicy do drugiej (pustej) / 126-127
    9. Zastosowanie praktyczne: kopiowanie zawarto?ci pierwszej tablicy na koniec drugiej / 127-128
    10. Zastosowanie praktyczne: kopiowanie „n” znakw pierwszej tablicy na koniec drugiej / 129-130
  8. Programowanie obiektowe / 131
    1. Klasy i obiekty / 131-135
    2. Dane prywatne i publiczne klasy / 135-139
    3. Metody klas – wprowadzenie / 139-142
    4. Konstruktory i destruktory – wprowadzenie / 142-144
    5. Konstruktor domniemany / 145-146
    6. Konstruktor kopiuj?cy / 147-148
    7. Zastosowanie praktyczne: konstruktory / 149-151
  9. Skorowidz / 152-153

Najnowsze posty:


Najnowsze komentarze:

  • koko: Czesc wszystkim, a ja mam pytanie, mieszkam w uk i zalozylem pay pala,2 dni temu dokonalem tranzakcji i...
  • Meh: Witam, Patrz?c na recenzje w Amazon UK, ta nawigacja jest cieniutka. Jak jest z gubieniem sygna?u GPS? Bo na to...
  • janusz walecki: Kupi?em Router Netgear N600 WNDR3700v2 w celu wykonania domowej sieci Wi-fi. Obecnie korzystam z...
  • Andoru: Obecnie jak w??cz? gre online Nostale na tym netbooku to bardzo laguje mi j?, rwnie? flash player cz?sto si? za...
  • Andoru: Jestem posiadaczem tego netbooka. Bateria odstaj?ca mo?e i poprawia jako?? pisania, ale takie zamocowanie jej...
  • Robisz zakupy w internecie?
    Pomagaj ZA DARMO przy okazji
    4000 organizacji społecznych i ponad 900 sklepów