Money.pl inwestuje w Krytycy.pl. Drugie podejście do reklam na blogach?

 

Money.pl i Krytycy.pl

Wczoraj na blogu Krytycy.pl pojawiła się informacja prasowa w której poinformowano, że projektem Krytycy.pl zajmować się będzie powstająca nowa spółka Brand New Media w której 70% udziałów obejmie Money.pl.

Mam nadzieję, że wiedza specjalistów, menedżerów największego portalu finansowego w Polsce, pomoże rozwinąć projekt. Krytycy.pl był pierwszym projektem typu pay-per-post na naszym rynku. Pierwsze kontrowersje i dyskusje wokół etyki blogvertisingu, pierwsze stawki, wiarygodność… zapowiadało się nieźle. A ostatnio jest kiepsko…

6. Artykuł komercyjny jest formą korzystania z talentu, wiedzy i umiejętności Blogera za wynagrodzenie jakie ten uważa za stosowne.

Powyższy cytat pochodzi z Etyki Blogvertisingu.. A ostatnio Krytycy.pl kojarzą się chyba tylko z otwartymi kampaniami firmy ComWeb. 13zł za wpis o bramach, meblach wypoczynkowych, oponach… jeśli ktoś godzi się za takie śmieszne stawki robić ze swojego blogaska zwykłe zaplecze – have fun. Biorąc udział we wszystkich dostępnych kampaniach otwartych i tak nie zarobimy na minimalną wypłatę, a nasz blog będzie wyglądał jak jeden wielki śmietnik (Pamiętacie blog TrendExpert? Zobaczcie ostatnie 6 postów pozycji.) Chyba, że na zasadzie: „jaki talent taka kampania„…

No i do tego tagowanie tych otwartych kampanii jak popadnie… Dostajesz później serię maili, że Twój blog może wziąć udział w kampanii jakichś bzdetów.

A tymczasem…

Krytycy.pl mieli pewne fory na starcie. Teraz mamy np. projekt YellowGreen.pl, prowadzone są rozmowy z agencjami reklamowymi, negocjowane cenniki. Powstaje też kodeks współpracy z blogerami. Czekam z niecierpliwością na dalsze szczegóły dotyczące wszystkich tych projektów.

» Zobacz dodatkowe ilustracje do wpisu «

 

Wpis opublikowany 29 maja 2008
Tagi: , , , , ,
Kategorie: blog, internet, it, reklama

Zobacz również:

Komentarze do wpisu "Money.pl inwestuje w Krytycy.pl. Drugie podejście do reklam na blogach?"

  1. Ja też! Ja też! Tym bardziej, że jeśli ktoś zaoferuje logiczne warunki, to ja jestem cały ich.

    Autor komentarza, czwartek, 29 maj 2008 #

  2. Kilkanaście złotych za wpis to wcale nie jest tak mało, zależy jakie kto ma ambicje.Ale dla nowych blogów, myślę że jest to naprawdę sporo.
    A niektóre treści, jak opony itd.Wbrew pozorom jak się pomyśli, można w sposób naturalny dopasować do zupełnie zbieżnej tematyki.

    Autor komentarza, piątek, 30 maj 2008 #

  3. dalej będę twierdzić, że takie działanie ma średnią przyszłość. dużo lepszym rozwiązaniem jest sponsoring (a’la mediafun), niż płatne treści.
    wydaje mi się, że zdecydowanie lepszym targetem są tutaj blogaski, niż blogi o odpowiedniej świadomości własnej wartości.

    Autor komentarza, piątek, 30 maj 2008 #

  4. 13 zł – weźcie pod uwagę, że reklamodawca płaci za ten wpis coś koło ~20zł i jaki podatek biorą krytycy.pl za to.
    No, ale 13 zł to jak dla mnie max 1h pracy. A mi średnio 2h mija na napisaniu dobrego artykułu. Dlatego tymi za <20zł nawet się nie param.

    Autor komentarza, niedziela, 1 cze 2008 #

  5. Piszecie o kampaniach najtanszych a przeciez sa i były kampanie drozsze.
    A tak wogole stawki wyreguluje rynek wiec o czym tu mowa…
    Jak komus nie oplaca sie napisac artykułu na swoim blogu za 13 zł to niech pisze za 30 czy 40 ( takie kampanie tez sa ale jest ich mniej ) a jak komus sie nie opłaca za 40 to niech pisze za 500-700 ( tylko czy znajdą sie chetni by tyle zapłacic.,, :) ) .
    Wszystko wyreguluje rynek…

    Autor komentarza, wtorek, 3 cze 2008 #

Robisz zakupy w internecie?
Pomagaj ZA DARMO przy okazji
4000 organizacji społecznych i ponad 1000 sklepów