LiveChat Contact Center

 

Live Chat Contact Center

To jest artyku? komercyjny napisany dla serwisu Krytycy.pl.
Za zainteresowanie si? programem zostan? wynagrodzony. Zgodnie z etyk? blogvertisingu wyra?am w?asn? opini? na temat opisywanego produktu.

Zanim przejd? do opisu w?a?ciwego produktu, takie uwagi ogólne. Primo: gdy miesi?c temu pisa?em o zastosowaniu czatów na Site5 wrzuci?em sobie do posesyjnej listy ToDo pozycj? „sprawdzi? jak wygl?da taki livechat od kuchni”. I akurat niespe?na dwa tygodnie temu pojawi?a si? kampania LiveChat Contact Center, czyli mam mo?liwo?? zapoznania si? z tym softem… i jeszcze stówka wpadnie za to, ?e moj? opini? pom?cz? Was ;)

Druga rzecz – gdy tylko pojawi?a si? ta kampania, rozmawia?em z jednym z fellow blippers / bloggers. Podtrzymuj?, ?e nie wyobra?am sobie wzi?cia pieni?dzy za opisanie produktu wy??cznie na podstawie dostarczonych przez reklamodawc? materia?ów. W przypadku ksi??ki o Second Life by?em jedyn? osob?, która pofatygowa?a si? do ksi?garni chocia? zobaczy? ksi??k?. Tym razem równie? pobra?em aplikacj?, zainstalowa?em, przetestowa?em i dziel? si? opiniami.

Okno rozmowy

Co to za program?

Aplikacja LiveChat Contact Center pozwala na komunikacj? z internautami odwiedzaj?cymi nasz serwis. Live chatów u?ywa si? w sprzeda?y (np. sklepy internetowe – doradzanie w wyborze, jakie? szybkie pytania odno?nie produktów…) oraz supporcie (podczas krótkiej sesji na czacie mo?na cz?sto ?atwiej i szybciej rozwi?za? problem ni? w przypadku wymiany korespondencji). Sam cz?sto korzystam z tej formy komunikacji do zadawania pyta? przed zakupem, nie lubi? dzwoni? i wypytywa? (#wstydliwewyznania?), nie chc? czeka? a? mi odpowiedz? na maila. M?cz? wi?c ludzi na takich czatach przygotowanymi wcze?niej pytaniami ;)

Ca?o?? sk?ada si? z niewielkiego skryptu umieszczanego w kodzie strony, który ?ledzi ruchu internauty oraz uaktywnia czat. Komunikacja z konsultantem odbywa si? konieczno?ci opuszczania witryny, instalowania dodatkowego oprogramowania, przepisywania danych kontaktowych do komunikatora. Konsultant ma natomiast normaln? aplikacj? desktopow?.

Features

LiveChat Contact Center

Konsultant widzi list? internautów przegl?daj?cych serwis, aktualnie wy?wietlan? podstron? jak i ca?? histori? odwiedzin, ?ród?o wej?cia, czas sp?dzony na stronie itp. Konsultant mo?e biernie oczekiwa? a? kto? sam zechce skorzysta? z tej formy kontaktu lub samemu zaprosi? internaut? do rozmowy. Widzisz kogo? kto w Twoim sklepie internetowym kr?ci si? po kilku kategoriach lub utkn?? w kasie? Zaproponuj pomoc!

Zaproszenie do rozmowy

Konsultant ma oczywi?cie pod r?k? Baz? Wiedzy (zestaw gotowych odpowiedzi, wyja?nie?, podr?czne FAQ), baz? linków, mo?liwo?? przekazywania rozmówcy do innego konsultanta… Na bie??co dzia?a spellcheck dzi?ki czemu konsultantowi uda si? unikn?? g?upich b??dów. Wszystkie ficzery wypisane zosta?y na stronie internetowej produktu.

Co nie dzia?a, czego brakuje

S? problemy z polskimi znakami u internautów korzystaj?cych z systemów koduj?cych znaki w UTF-8 (dzi?ki Yano za pokazanie tego ).

Ja osobi?cie mia?em pewien problem z rozgryzieniem systemu kontaktów. Konsultant ma mo?liwo?? dodawania osób do ksi??ki adresowej, do ka?dego kontaktu mo?na przypisa? dok?adne dane osobowe, mo?na ?ledzi? histori? rozmowy… ale nie mo?na doda? jednym klikiem do kontaktów internauty z którym akurat rozmawiam. Je?li widz?, ?e która? z osób cz?sto wraca na moj? stron? (na li?cie internautów widz? nick, którego ostatnio u?ywa?a na czacie) to móg?bym odpowiednio wcze?niej zerkn?? do historii rozmów itd. W tym programie mam dost?p do historii dopiero po rozpocz?ciu rozmowy z dan? osob?.

Opcje przy rozmówcy

Czy warto w co? takiego zainwestowa??

Licencja dla jednego operatora to 99z? netto/mc, pierwsze rabaty ju? przy zakupie trzech licencji. Przegl?da?em konkurencyjne oferty, nie jest ?le. W przeciwie?stwie do niektórych rozwi?za?, nie mamy tutaj limitu jednoczesnych czatów dla jednego operatora. No i wszystko jest w j?zyku polskim. Chocia? jak zauwa?y?a jedna z osób z któr? rozmawia?em przy testach, za cen? rocznego abonamentu dla 4-5 licencji op?aca si? ju? zatrudni? jakiego? studenta, który nam tak? prost? aplikacj? napisze :)

A mniejsze biznesy, które nie potrzebuj? ?ledzenia internautów na ?ywo, sobie doskonale radz? umieszczaj?c na stronie ikonki z numerami GG / Skype.

LiveChat Contact Center udost?pnia 14-dniowe demo, które mo?na uaktywni? na w?asnej witrynie. Warto przed zakupem dok?adnie przetestowa? czy to w?a?nie czego? takiego szukamy.

» Zobacz dodatkowe ilustracje do wpisu «

 

Wpis opublikowany 24 czerwca 2008
Tagi: , , , , ,
Kategorie: blog, internet, it, komercyjne

Zobacz również:

Komentarze do wpisu "LiveChat Contact Center"

  1. Widzia?em to na stronie Money.pl , mo?na porozmawia? z konsultantk? o kredytach.

    Autor komentarza, czwartek, 26 cze 2008 #

  2. Dzi?ki za opini?. Co do studenta pisz?cego prost? aplikacj? na ?yczenie- teoretycznie ka?dy móg?by tak zrobi?, ale uwierz- podgl?d strony, zaplecze, odpowiednie funkcjonalno?ci.. To nie takie proste ;)

    Autor komentarza, wtorek, 22 lip 2008 #

  3. Odradzam korzystanie z aplikacji napisanych przez „studenta”. No chyba, ?e to ma by? amatorskie, proste rozwi?zanie bez dodatkowych modu?ów itp. Je?li chcemy porz?dne rozwi?zanie, polecam zakup softu. Profesjonalny soft ma to do siebie, ?e by? wdra?any, testowany, itp. Ograniczamy do minimum b??dy programu. Mo?emy sobie wyobrazi?, co by si? dzia?o na naszej stronie, gdyby naszemu klientowi live czat dzia?a? niepoprawnie (b??dnie wy?wietlane logo naszej firmy, tekst pisany przez klienta by znika? itd.). Pomy?la?by, ?e to nieprofesjonalna firma i zrezygnowa?by z naszych us?ug !!! I raczej ju? nigdy by nie powróci? do naszej strony. Zakup softu daje nam te? wsparcie techniczne oraz aktualizacj?. Ja sam b?d? wdra?a? live czat do swojego sklepu. Porównuj? sobie „LIVECHAT Software” z „Chat4support”.

    Pozdrawiam :)

    Autor komentarza, środa, 11 lis 2009 #

Najnowsze posty:


Najnowsze komentarze:

Robisz zakupy w internecie?
Pomagaj ZA DARMO przy okazji
4000 organizacji społecznych i ponad 1000 sklepów