Google AdSense i Analytics razem w akcji

Najbardziej dochodowe podstrony, słowa kluczowe, witryny odsyłające
Dzięki integracji AdSense i Analytics możemy w łatwy sposób sprawdzić najbardziej dochodowe podstrony w naszym serwisie – w menu Zawartość » AdSense »
Najczęstsza treść AdSense znajdziemy podstrony na których najwięcej zarobiliśmy, o największej liczbie wyświetlonych reklam, największej liczbie kliknięć czy najwyższym CTR. Dane możemy oczywiście sortować według wszystkich kolumn.
Raport Najczęstsze skierowania AdSense pokaże nam z kolei z jakich serwisów pochodzi dochodowy ruch, czyli wiemy gdzie warto umieszczać linki do naszej strony.
Å»eby sprawdzić jak dochodowe są słowa kluczowe dzięki którym na naszą stronę trafiają internauci z wyszukiwarek, musimy przejść do raportu Źródła odwiedzin »
Słowa kluczowe. Tam interesuje nas zakładka „Przychód AdSense”. Dla serwisów żyjących głównie z ruchu z wyszukiwarek będzie to chyba najczęściej odwiedzane miejsce.
Inne raporty
Zakładka „Przychód AdSense” pojawia się przy wielu różnych raportach. Dane można poddawać segmentacji praktycznie względem każdej głównej właściwości, w tym np. geolokalizacji (kraj, region, miasto…) czy właściwości przeglądarki internauty, co może być bardzo pomocne przy projektowaniu układu witryn i uwzględnianiu położenia reklam. Ot ciekawostka z badanej strony: internauci z dość nietypowymi rozdzielczościami (1088×612, 832×624) może nie przynieśli mi majątku, ale klikali zadziwiająco często.
Więcej informacji
Więcej informacji o integracji Google AdSense z Google Analytics oczywiście w niezastąpionym Systemie Pomocy AdSense: https://www.google.com/adsense/support/bin/topic.py?topic=15007
I na sam koniec jeszcze wideo z oficjalną prezentacją nowych funkcji:
» Zobacz dodatkowe ilustracje do wpisu «
Wpis opublikowany 8 lutego 2009
Tagi: adsense, analytics, google, nowości, testy, zmiany
Kategorie: google, internet, it, webmaster, wszystkie
Masakra – ja jeszcze w angielskiej wersji nie mam, a Ty juz w polskiej masz? ;)
Autor komentarza, niedziela, 8 lut 2009 #
Mnie zawsze Wujek Google lubił ;)
Pewien wpływ na te nowe usługi powinien mieć też fakt, że mam jedno z pierwszych kont Google Analytics – udało mi się zarejestrować w pierwszych godzinach po premierze, zanim jeszcze był ten wielki pad serwerów gdy największe serwisy poinformowały o nowej usłudze ;)
Autor komentarza, niedziela, 8 lut 2009 #
Za to ja miałem w opcjach Google Calendar zakładkę trybu offline już jakiś rok temu, co prawda po wyświetleniu okienka z prośbą o autoryzację nic się nie działo, ale zawsze ;)
Autor komentarza, sobota, 7 mar 2009 #
a jak wygląda kwestia publikowania takich danych :)? można to legalnie podawać ?
Autor komentarza, niedziela, 8 lut 2009 #
Według regulaminu AdSense, wolno podawać tylko sumaryczną kwotę zarobków.
Autor komentarza, niedziela, 8 lut 2009 #
Może i jest to drobne nagięcie ToS, ale przecież w tym wpisie nie chodzi o chwalenie się konkretnymi danymi, tylko przedstawienie nowej usługi.
I tak nie wiecie o której stronie mowa, a wszelkich machlojek wykonanych na grafikach we wpisach o AdSense i tak nie wyłapiecie ;-) Kto chętny, kalkulator w dłoń ;)
Autor komentarza, niedziela, 8 lut 2009 #
ojej chyba regulamin naruszyłeś
Autor komentarza, niedziela, 8 lut 2009 #
Wiadomo może, kiedy taka funkcja będzie dostępna innym użytkownikom? W końcu dali to czego chcieli użytkownicy tylko nie dali tego dla wszystkich…
Autor komentarza, poniedziałek, 9 lut 2009 #
Nie jestem pewien, ale chyba nie wolno pokazywać swoich CTR, wg regulaminu adsense.
Ostrożnie, bo Cię przestanie lubić wujek Google :)
Autor komentarza, poniedziałek, 9 lut 2009 #
przecież to niekoniecznie musi być CTR z jego serwisu ;P.
Teraz mam już odpowiedź na pytanie, czemu nie mogłam zintegrować swojego Analyticsa z AdSense. Po prostu nie aktywowali mi jeszcze tej opcji, tak?
Autor komentarza, wtorek, 10 lut 2009 #
U mnie konta połączone już od grudnia, tylko jest jeden mały problem – Anal pokazuje statystyki z reklamy jedynie dla jednego serwisu, na pozostałych mam cisze w eterze (a zarobki są).
Orientuje się ktoś jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy?
ps. ciekawy wpis :)
Autor komentarza, środa, 18 lut 2009 #
Analytics pobiera automatycznie dane tylko dla głównego profilu witryny w danym koncie.
Jeśli pod osobne profile masz podpięte osobne strony, zaloguj się do Analytics, wejdź w edycję danego profilu („Edytuj” obok „Informacje o profilu witryny głównej”) i zaznacz „Tak, ten profil powinien otrzymać dane AdSense”
Zobaczysz kod, który należy wstawić na podstrony tej witryny.
Autor komentarza, środa, 18 lut 2009 #
dzieki Tomasz – nie zauwazylem tego
Autor komentarza, czwartek, 19 lut 2009 #