Dane z wewnętrznej wyszukiwarki w Google Analytics

 

Google Site Search

Drugą po integracji z AdSense nową funkcją w Google Analytics, którą namiętnie testuję na różnych stronach jest Site Search (Wyszukiwanie w witrynie), czyli możliwość uwzględniania w raportach Analytics wykorzystania wewnętrznej wyszukiwarki na stronie.

Site Search pozwala nie tylko zbierać wpisywane w wyszukiwarkę słowa kluczowe, ale również m.in. śledzić na których podstronach użyto wyszukiwarki, na które strony później trafiono czy ile podstron obejrzano po skorzystaniu z wyszukiwarki.

Instalacja

Instalacja jest bardzo prosta – wchodzimy w edycję profilu witryny i tam uaktywniamy usługę. Najważniejsze jest określenie parametru w którym jest przesyłane słowo kluczowe. W przypadku blogów opartych o WordPress, parametrem tym jest „s”. Możemy określić do 5 takich parametrów.

Google Site Search

Jeśli na stronie mamy bardziej rozbudowaną wyszukiwarkę zawierającą kategorie wyszukiwania (np. w przypadku dużych sklepów opcje typu „szukaj tylko w kategorii: książki | video | muzyka…), to możemy również określić parametr w którym są przekazywane identyfikatory tych kategorii. Informacje te zostaną wtedy uwzględnione w naszych raportach.

Dla zachowania przejrzystości raportów typu „najlepsze treści”, możemy się również zdecydować na usuwanie parametrów wyszukiwania z adresów stron docelowych.

Na tym blogu na razie się sprawdza – nigdy wcześniej nie monitorowałem tu wykorzystania wyszukiwarki i muszę przyznać, że traktowałem ją trochę po macoszemu… Ale największe korzyści z tej funkcji na pewno zanotują właściciele dużych serwisów i sklepów internetowych.

» Zobacz dodatkowe ilustracje do wpisu «

 

Wpis opublikowany 11 lutego 2009
Tagi: , , , ,
Kategorie: google, internet, wszystkie, wyszukiwarki

Zobacz również:

Komentarze do wpisu "Dane z wewnętrznej wyszukiwarki w Google Analytics"

  1. No normalnie telepatia :) Integracja wyszukiwań na blogu z Google Analytics

    Ciekawe jakie było prawdopodobieństwo ;)

    Autor komentarza, środa, 11 lut 2009 #

  2. o dzięki za info :) przyda się na pewno – myślę nawet będzie to można dobrze wykorzystać

    Autor komentarza, środa, 11 lut 2009 #

  3. A miałem właśnie szukać pluginu który zapisywałby zapytania, ale skoro robi to Google, to się skuszę.

    Autor komentarza, środa, 11 lut 2009 #

  4. Hmm a u mnie coś jednak niezbyt działa. Porównuję z wynikami wtyczki http://www.thunderguy.com/semicolon/wordpress/search-meter-wordpress-plugin/ i GA zauważył o wiele wiele mniej wyników niż faktycznie było :/

    U Ciebie działa to ok?

    Używam co prawda WP Super Cache ale nie wiem czy to miałoby wpływ na realizację zapytań i analizy GA.

    Autor komentarza, piątek, 13 lut 2009 #

Robisz zakupy w internecie?
Pomagaj ZA DARMO przy okazji
4000 organizacji społecznych i ponad 1000 sklepów